Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: Slapp etter ferie
-
09-07-09, 21:30 #11
Sv: Slapp etter ferie
Nei, ingen tegn til høyt stoffskifte.
Kanskje dette med vårslapphet er det samme.
-
10-07-09, 17:03 #12
Jeg leste et sted (den som husket hvor) at basalstoffskiftet synker når gradene stiger og stiger når gradene synker. Dette er selvsagt logisk, men allikevel kanskje noe vi ikke tenker på i noen særlig grad og i hvertfall ikke at det kan medføre plager.
Dette stemmer også veldig bra med at jeg må justere ned på Levaxin litt utpå høsten og opp på våren. Jeg får klare endringer på blodverdier og symptomer på høyt og lavt i forhold til årstider. Årstidene påvirker meg i stor grad og det påvirker de uten stoffskiftesykdom også. Varmen er kanskje det som er mest utslagsgivende på folk. Vi blir slappe. Kan det rett og slett være at du i likhet med meg blir litt lav dessto lengre ut på sommeren vi kommer? Jeg justerer alltid litt opp i midten av april og litt ned i midten av september på Levaxinen for å forsøke å unngå disse svingningene. Det tok litt tid før jeg så dette mønsteret, men nå er jeg alltid beredt
-
10-07-09, 17:29 #13
I fjor sommer fikk jeg en ny slapphet mot slutten av sommeren. Den varte til mai i år. Økte dosen med Levaxin fram til april, og nå sist mai ble jeg omtrent normal igjen. Skal prøve å legge merke til om det er et mønster. Tenkte også på om det kunne komme av at jeg i ferien bruker langt mer energi enn hjemme, kanskje jeg er utslitt?
-
10-07-09, 17:34 #14
Ja det kan det hende du er. Jeg er selv utslitt etter en varmeperiode og tåler sjelden godt et aktivitetsnivå som er mye høyere enn normalt. Det innebærer ofte en del dager hvor jeg er helt kjørt og bare må hvile. Dessverre ser det ut til at jeg aldri lærer. For når energien og overskuddet er der må det jo brukes
Så kanskje kombinasjon av varme og høyt aktivitetsnivå blir litt for mye på en gang for deg også.
-
14-07-09, 23:55 #15
Føler meg bedre etter at jeg sov mer hver natt. Sov normalt med antall timer før, men nå en halv til en time mer.
Lignende tråder
-
Slapp av påkjenninger
Av Bille i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 5Siste melding: 22-01-08, 16:30 -
styre etter TSH
Av Bittebitt i forumet TSHSvar: 11Siste melding: 28-10-07, 17:55 -
Gode råd til en slapp nykomling???
Av Grete :-) i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 22-03-07, 10:47
Svar med sitat
Bokmerker