Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Er ristede soyabønner dumt å spise for oss?

I dag kjøpte min mor denne posten til meg:

http://www.goodnessdirect.co.uk/cgi-..._12_pack_.html

Det smaker ganske interessant. Den eneste snacksen jeg kan tillate meg å spise er nøtter av forskjellige slag. Derfor ble jeg glad for å se denne posten med ristede soya, gresskar og solsikkefrø.

Jeg vet fra før av at Soya er negativt for Hypofolk. Betyr det at jeg egentlig ikke bør spise denne snackpacken???

Jeg kjeder meg så sykt mye i matveiene for tiden!

Jeg er jo selvutnevnt gastronom..... Synd jeg ikke tåler en dritt!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Er ristede soyabønner dumt å spise for oss?

Synd da Thomas - gastronomer som ikke tåler mat i magen
    Og ekte slike spiser ikke genmanipulerte eller hormonbøffa biff da.
    Soya og majs er det omtrent umulig å skaffe ekte vare - prøv Mexicanske sorter. Der finnes det et utall sjeldne varianter som ikke ha kommet under Monsantos økonomiske utnyttelse enda.

Og de smaker !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kjenner noen i Danmark som produserer kjøttfe av typen Charolais.
    Jeg syns de sa Chevrolet i førsten, og var helt med til jeg skjønte det bare var kuer.
    Men for noen BIFFER Thomas ! Måtte ha ekstra stor tallerken, og enda var det ikke plass til så mye som ei ert ved siden av !
    Og kniv og gaffel var unødvendig, ei grøtsleiv hadde vært skarp nok !

Genmanipuler den, da kan man servere den rett på bordplata til alle som vil .......

Hva skal man forresten med erter ?

Clearspring skal jo borge for kvalitet, men det spørs likevel. Monsanto er store og tilbyr vesentlig enklere produksjon. Store deler av verden bruker dette, og det er ikke lett å vite hva som er hva.
    Synd, men slik er det blitt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg har ærlig talt ikke fulgt helt med i timen her Thomas.
    Som jeg har oppfattet deler av budskapet, gjelder det at soya hemmer kjertelen i å utskille stoffskiftehormoner.
    Så det gjelder altså for de av oss som kan mistenkes for å ha noe kjertelaktivitet.
    Virkningsmekanismen kjenner jeg ikke.

Det gjelder jo en rekke matvarer - særlig grønnsaker. Kål skal visst kunne gjøre voksende kjertler verre o.l.

Og, hvis kua spiser ei ert - hvor blir det av potassiummen da ?..........

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det skrives jo så mye om kosthold - kanskje særlig av de som burde holde kjeft - de som ikke har noe greie på det og bare opptrer om papegøyer.

De som er opphavet til dagens mange myter og tull må ofte forsvare sine standpunkter som kanskje er 40år gammle, ellers blir det prestisjetap.

Noen skriver bra, men blir de hørt ?
    Ernærings eksperter som feks. Viljen, Kjeldsen, Gerard m.fl.
    Denne :
    http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=86383

Så har vi lett for å anta at det som skrives også gjelder for oss - men det er langt fra tilfelle. Vi skal nok passe på MER enn andre, og kan ikke ta til oss annet enn det som gjelder for oss. Da blir det blir for komplisert.
    Så hva er det som gjelder for oss ?
    Og, enda mer intrssant : Hva gjelder for DEG, og DIN situasjon ? Hvor er DU i dette bildet ?
    Man må "sile" ekspertuttalelsene og tilpasse dem sin egen verden - de er ofte floskler gjentatt forbi det ugyldige.

Jeg mener at i mange tilfeller vet jo du best selv - men med tilveksten i dagens kjemiske verden er det ikke så lett.
    Ikke desto mindre viktig blir det jo.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Soya er vel en av de tinga som trigger ANTISTOFFA ?!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Lignende tråder

1. Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
    Av Dolphin i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 12
    Siste melding: 13-12-15, 13:33
  2. Utslått av å spise?
    Av Marina73 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 21-02-11, 09:30
  3. HVA skal jeg spise? Hjelp!!!
    Av Thomas W H i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 7
    Siste melding: 13-07-09, 08:09
  4. Følelsen av at halsen min kveler meg
    Av Ruth Mari i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 6
    Siste melding: 15-08-07, 21:52
  5. måltidserstatter dumt for lavt stoffskifte?
    Av isa1 i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 3
    Siste melding: 28-05-07, 20:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn