Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
24-05-09, 23:17 #1
Kan man bli veldig mye tørst av å ha lavt stoffskifte?
Et til spørsmål i farta: Kan man bli veldig mye tørst av å ha lavt stoffskifte? I de siste dagene har jeg følt at jeg er konstant tørst. Tror jeg var mer tørst enn vanlig før jeg fikk Levaxin også, men ikke så mye tørst som jeg er nå. Har søkt på internett, men ikke funnet noe særlig svar, så jeg hører med deres erfaringer.
-
24-05-09, 23:34 #2
Sv: Kan man bli veldig mye tørst av å ha lavt stoffskifte?
En stærk tørst, især efterhånden ledsaget af en forøget vandladning, plejer tyde på diabetes under udvikling. Tilstanden kaldes hyperglykæmi (højt blodsukker). "Ved hyperglykæmi sker en ophobning af sukker i blodet, fordi kroppens celler simpelthen ikke har brug for at forbrænde det. Symptomerne er øget urinmængde, stærk tørst og sløvhed. "
Mens jeg ikke har hørt om stærk tørst som en direkte følge af hypothyreose, har jeg derimod hørt og læst en del om, at mange hypothyreosepatienter udvikler diabetes. Så under alle omstændigheder vil det være betryggende, hvis du beder om en grundig screning for diabetes. Bare for at være på den sikre side.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-05-09, 17:23 #3
Jeg kan bare snakke av egen erfaring med lavt stoffskifte: Jeg har perioder der jeg er veldig tørst. I tillegg føles munnen tørr. Er inne i en tørsteperiode for tida.
-
28-05-09, 18:56 #4
Jeg var veldig tørst i åra før jeg fikk diagnosen og ble behandlet.
Da sluttet jeg også omtrent å spise og bare drakk vann på jobben.
(jeg var vant med å ha med meg 8 brødskiver minst)
Jeg ante jo ikke at det dreide seg om stoffskiftet da, og har ingen andre målinger enn en TSH=5 (som ble normalforklart) fra den tia.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-06-09, 20:30 #5
Jeg blir veldig tørst hvis jeg er overdosert har jeg skjønt etterhvert. Det hjelper ikke å drikke engang, får et ekstremt væskebehov.
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
"Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Av mariemor i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 25-03-09, 22:23 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker