Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: ~~des65 sin dagbok!~~
-
01-06-05, 07:59 #11
Hei igjen fra meg!
Trenger noen tanker fra dere i dag....
Har ikke økt Armouren min på litt over 5 uker nå, er på 3 Grain. Tok blodprøver for en uke siden, skulle tatt før men var i så dårlig form. Fikk litt blodprøvesvar i dag
TSH 0,07
FT4 13
T3 6,2
Anti TPO er negativ
Ser at FT4 henger virkelig igjen enda, de andre synes jeg er mer eller mindre ok, for jeg har det best med en TSH som ligger under 0,1 virker det som.
Jeg føler meg fremdeles langt ifra bra, bedre ja, men ikke bra. Kjenner ingenting til overdosesymptomer, og de siste dagene har jeg begynt å fryse igjen. Fryse er noe jeg gjør når stoffskiftet mitt er for lavt. Derfor hadde jeg tenkt å øke dosen min med kun 15 gr (1/4 Grain) nå, hva synes dere? TSH er jo normal, så er jo litt redd for å øke også.
Hvorfor henger FT4 så lenge igjen? Er det noe jeg kan gjøre med det? Eller må det bare ta sin tid?
Håper virkelig noen orker svare meg, for jeg er litt forvirra nå
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
01-06-05, 08:07 #12
Har nettopp ringt legen og fått mine blodprøveresultater:
FT4: 18
FT3: 6,5
TSH: som vanlig under O,ooo et eller annet.
Nå bruker jeg 4 grain, og er nok kommet til MIN dose. På vei mot dette, hadde jeg også en stund en bra FT3, mens FT4 var lav, men etter som jeg økte dosen, kom den opp i 18 og har også vært i 19,5.
Jeg økte når jeg kjente symptomene begynne igjen, som f.eks. brain-fog, hendene visnet (carpal tunnel), ble frysen, veldig sliten OG irritert!! Tålte ikke en ting!!
Nå blir jeg fremdeles fort sliten, men fungerer så noenlunde ellers. Har ikke brain-fog lenger og det er deilig!
Hvis du føler det, så øk med 15 mg, og kjenn om det passer for deg. Får du overdosesymptomer, så bare gå ned igjen på det du stod på!
Lykke til... med Armour er det håp om et godt liv!!
Ha en kos dag! :P
-
02-06-05, 11:59 #13Gjest
Hei!
Jeg har brukt Armour i snart 3 år, og har en FT4 på svimlende 10,6
Og formen er kjempebra, er i jobb og har overskudd når jeg kommer hjem.....Blodprøver er ikke nødvendigvis det som forteller at alt er bra, noen ganger må man bare kjenne på formen...er den ok, da kan prøver vise hva de vil.
Merete
-
02-06-05, 13:48 #14
Tusen takk for at dere titter innom her og orker svare!
Jeg tror jo at siden jeg ikke føler meg enda bra, så skal jeg ta å øke litt nå, dette mente legen min også, faktisk foreslo han det helt selv.... men hadde jo tenkt det uansett da ;)
Tenke å øke med 15mg for å se hvordan det går, men begynner ikke før på mandag.... må ha en fast dag i uken jeg gjør slikt, så jeg med min hukommelse klarer å følge litt med 8)
Fikk alt av blodprøvesvar i posten i går også. Hadde en HbA1c på 6,4 nå, dette er litt høyere enn jeg har hatt tidligere, og et fastende blodsukker på 7,6, bruker jo å bare ligge rundt 6. Dessuten er kolestrolet mitt fremdeles bittelitt høyere enn normalt, eller ligger litt i øvre sjikt, uten at legen sier vi må gjøre noe medisinsk med det i allefall.
Alt dette gjør at jeg begynner å tenke litt nye tanker... så jeg har bestemt meg for at når jeg reiser på ferie om en uke, så starter mitt nye liv! Da skal mere mosjon inn i dagene mine, og når ferien er over tror jeg at jeg skal melde meg inn i vektklubb.no sammen med gubben. Må bli mere sunnere, for jeg liker ikke helt utviklingen som er no.
Forresten var triglyseridene min på 2,6. Hva er det de sier?Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
02-06-05, 22:13 #15
De på forumene sier ofte at kolesterol går ned hos dem når de øker dosen til riktig dose.
For triglyserider, se www.furst.no
nora
-
02-06-05, 22:29 #16
Ok så de har altså noe med kolestrolet å gjøre. Snålt at jeg ikke tok B12, ba jo om det. Heter prøven bare B12, eller er det noen annen betegnelse for den prøven?
Opprinnelig skrevet av nora
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
03-06-05, 16:40 #17
Det fins flere prøver på b-12 mangel og pernisiøs anemi.
Men i første forsøk trenger man bare prøve på B-12.
Den sakl vegentlig være over 360.
Ellers kan man be om størrelse og farge på de røde . MCV/MCHC tror jeg prøven heter.
Og det fins prøve på antistoff mot parietalcellene, i magen, som muliggjør opptak av B-12 i tynntarmen et sted.
Og så metylmaleonsyre.
Jørn Schneede har skrevet hovedoppgave om det eller doktorgradsarbeide. http://www.start.no/sok/?q=schneede+b+12&t=&u=verden
Men i første omgang holder B-12, og vi her vil ha den på over 360 samme hva labrapporten eller Schneede sier.
nora
-
03-06-05, 16:46 #18
Snakket med legen min i dag, og det var selvfølgelig glemt å føre opp B12 enda jeg sa det flere ganger til labdamen. Men neste gang...
Vi har nå avtalt økning med 15mg, og jeg er sykemeldt ut juni.Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
21-07-05, 12:12 #19
Hei igjen!
Da var det en stund siden sist, blir litt mindre data på meg når det er sommer og fint ute. Formen er faktisk litt bedre, men det er langt igjen. Er nok sikkert sommeren som gjør livet litt lettere å leve, til og med brun har jeg blitt
Jeg er fremdeles sykemeldt, skal foreløpig være det til 12.august. Som dere ser på blodprøvene mine så vil ikke FT4 øke (12), først økte jeg bittelitt på Armouren uten at det hjalp. Så legen min fant ut at jeg skal forsøke litt Levaxin i tillegg for å se om vi får den opp. Har brukt det litt over en uke no, så det blir spennede å se neste gang det er blodprøvetaking.
Ikke hadde jeg B12 mangel heller, heldigvis. Kobalamin viste 352 med ref. 150-650.
Jeg er begynt å gå mere, sykkelen har også fått sommerens første tur. Så målet mitt no er å klare å være mere aktiv, så får vi se hvor lenge jeg klarer det. Smertestillende må nå taes nesten hver kveld for å få sove pga ømme og urolige muskler og bein. Enda jeg gikk en god del og svømte da vi var i Spania i juni, så klarte jeg da å legge på meg noen kilo også. Ble kjempelei meg når jeg så det, for jeg trodde det var motsatt.
Det er opprettet en gruppe for oss langtidssykemeldte på jobben hos bedriftshelsetjenesten. Var der i fellesmøte på tirsdagen, og da hadde vi avslapningsøvelser også, det var jo litt kjekt. I dag skal jeg på individuelt møte der.Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
21-07-05, 12:35 #20
Hei des65
føler med deg. Jeg kan ikke så mye om prøveverdier at jeg kan gi råd, men kjenner godt til dette med smerter og smertestillende. Håper det gir seg etter tid. Vet ikke om du har lest hva jeg har skrevet, men smertene eksploderte når jeg begynte med Levaxin. Går litt opp og ned. Fikk en ny reaksjon når jeg begynte med Liothyronin. Gjør det vondt også på Armour?? Jeg har aldri hatt slike smerter før. Selv ikke under ubehandlet hypothyreose, så denne forbaska Levaxinen har bare gitt trøbbel. Tør ikke slutte før jeg har alternativ.
Når det gjelder vekta var jeg så optimistisk noen dager. Trodde den var dalende, men nei da: opp igjen. Men tror den har "stabilisert" seg. Får se. Trenger å gå ned noen kilo til ja
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Svar med sitat
Bokmerker