Viser søkeresultater 151 til 160 av 278
-
03-10-05, 22:40 #151
B1 har med karbohydratforbrenningen å gjøre, så vi må ha dette uansett hvordan kroppen får tak i thyroxinet.
Så vit jeg vet har nesten alle vitaminene i bgruppen funksjoner i forbrenningen.
Betalinga der skulle vel kunne døyve den verste masakråka vel ?
Jeg syns du skal ha veldig god samvittighet for at du prøver å få svar som angår deg og sykdommen din.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-05, 23:52 #152
Hvor stor dose B-1 er nok for karbohydratforbrenningen, vet du det?
Jeg har langsomt stoffskifte (Type 2), (Type 4 sist) Hva nå det enn betyr, men skal vel gå an å finne ut etter hvert.
Jeg skriver forslag til kosttilskudd:
Parapack (metabolisk support)
Adrekomp (binyre-support)
Min-Plex B (Mg+Cr+B6)
Kaliumplus
Vitamin C Plus
HCL PLUS (matsmeltnings-support)
VITAMIN E PLUS
Aner ikke hva som er i disse dosene. Noe spiste jeg sist, men dette er mye mer.
Her er linken til laboratoariet (om noen er interessert):
http://www.traceelements.com/
Jeg skal sjekke i morgen hva alt dette inneholder.
Antar vi er enige i det
Jeg tar utfordringen, men har i bakhodet at jeg kan bli tatt for å være hypokonder. Men vil nå påstå at det også er en sykdom - som da i tilfelle må medisineres? Spøk til side. Jeg gruer meg. Synd det skal være slik.
Tuuusen takk for tipset om kelp`en baremei
Jeg skjelver IKKE lenger, bare når jeg stresser. Men det er ikke et nytt fenomen. Jeg hadde aldri kommet på dette selv. Så nå dropper jeg både Kelp og Rosenrot. Jeg klarer å få mat og drikke opp til munnen uten problem
Så merkelig at det var samme symptomer som da jeg begynte med Levaxin. Antar at det den gangen var cellene som ble "freset opp" etter å ha ligget i dvale i lang tid. Jaja godt det er over for denne gangen.
Jeg fortsetter på linken min jeg - ikke minst for å holde litt "orden" i mitt eget hode etter som ting dukker opp. Sikkert mange av dere som ikke er intressert i alternativt, så jeg er litt redd for at jeg maser her. Men jeg forventer ikke at dere skal engasjere dere så mye, så jeg lar det være min "Hårmineralanalysetråd".
Når jeg studerte giftige metaller så fikk jeg meg et lite sjokk. Aluminium og kvikksølv hadde steget. aluminium mest. Men i dag når jeg har fått summet meg, så antar jeg at det er et positivt tegn - at det blir dradd ut av kroppen og inn i håret. Natrium har falt betraktelig. Den var halvert, og ligger nå innenfor normale verdier. Men dette er jo også i håret, så det gjør meg noe forvirret, men mye natrium er dradd ut av kroppen og inn i håret altså.
Noen som vet om aluminium og kvikksølv gjør noe gærnt i forhold til hypothyreosen?
Har ikke bestemt meg ennå om jeg kjøper kosttilskuddene ennå...dette kan jo bli en følgjetong over flere år. Men tenk om jeg får en bedre allmenntilstand?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-10-05, 17:06 #153
Prøvesvar
Jeg har et tantebarn som har fått stoffskifteprøvene sine i dag. Legen hennes sier at alt er fint, men det synes ikke jeg. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal råde henne til. Hun har ikke så ille symptomer. Mener hun er normalt trett, men legger på seg.
fT3 3,6 (2,6-5,7)
fT4 12 (9-24)
TSH 1,01 (0,35-4,70) Denne er vel bra?
Ferritin 14 (10-150)
B12 249 (115-600)
Hva sier dere? Nora - gidder du igjen? Så usikker på hva jeg skal si. Hvis hun forlanger medisin så blir jo det Levaxin. Ikke så lett å anbefale den da, men hun kan jo respondere bra? Hvilken "fremtid"går hun i møte ubehandlet med disse verdiene? Hvorfor sier de at Ferritin er bra??
Takker for svar.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
04-10-05, 18:35 #154
Hun legger på seg så stoffskiftet er lavt, noe den lave fT4 forklarer.
Så hvorfor er ikke TSH høyere da ?
Det kan være andre faktorer enn kjertelens helse som er årsaken, men vil etterlyse en anti-TPOtest her.
Slike tilfeller kan peke på feil i det sekundære området også så om det ikke retter seg bør dette undersøkes.
Oppfølgende prøver bør tas.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-10-05, 19:15 #155
Ferritin er veldig lav. Bør som kjent være på minst 50-70.
Det trengs jerntabletter eller floradix i flere måneder.
Obs. ferritin skal være lavt hvis man har en infeksjon, kroppen gjemmer vekk jernet fra bakteriene.
Den lave ft4 vil gi symptomer på sikt.
Men man kan ikke gjøre noe mer nå enn å ta prøver om tre mnd og se om det har forandret seg.
Hun kan prøve å unngå soya nå og ta selen 200µg om dagen.
Det er bedre å pleie en slik begynnende hypothyreose hvis det går , enn å mase seg til levaxin siden TSH er ganske bra ennå, det vil ikke virke logisk for legen å begynne på levaxinbehandling nå.
Dessuten vil kroppen utnytte thyroxinen sin bedre for en stund framover, inntil det ikke er nok . Da må hun begynne på Levaxin.
Men da vil TSH ha gått opp til 2-noe eller 3-noe.
Hun kan be om Trio-Be tabletter siden B-12 er for lav for vår smak. Bør være på over 360.
Den lave b-12 og ferritin tyder på autoimmun thyreoditt. Vi ser slikt ofte her, altså lav b-12 og lavt ferritin ved autoimmun thyreoditt.
Hvor gammel er hun?
-
04-10-05, 19:22 #156
Tusen takk for svar. Jeg skal prøve å formidle. Hun er 28 år. Ringte henne for å spørre om det var tatt Anti-TPO, men det var det ikke. Hun vil ta nye prøver om 3 mndr. Ellers fikk hun tipsene fra dere og takk igjen
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
05-10-05, 19:48 #157
Hei.
Jeg har gått med samme "fine" prøver selv i over 2 år og blitt tutet ørene fulle med at jeg IKKE har lavt stoffskifte på tross av alle symptomene mine; tretthet/utmattethet, vektøkning, dårlig konsentrasjon og hukommelse, dårlig toleranse for kulde og hete i tillegg til stor struma som har vokst spesielt det siste året.
Mine prøver:
TSH: 1,0
FT4: 12
FT3: 4,3
ferritin: 40
B12: 390
Det viste seg også at jeg hadde høye immunologiske prøver, f.eks. IgE og IgF som Omdahl på Balderklin. mente beviste at en autoimmun reaksjon var til stede i kroppen og at jeg sannsynligvis har lavt stoffskifte. Har ikke begynt beh. for det enda pga. lang ventetid på ny time + at jeg skulle ta flere forskjellige prøver først.
-
05-10-05, 20:48 #158
Takk til deg også rutta
Jeg tar med meg alle gode råd og skal prøve å følge henne opp.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
15-10-05, 16:34 #159
Klarer ikke helt å slippe denne greia her jeg. Jeg har snakket med han kjemiprofessorvennen min igjen. Han er skeptisk, men har sammenlignet de to analysene mine. Og det han sier skremmer meg litt
Vi snakker om Natrium og Kalium spesielt. Her kommer dialogen:
"Først av alt: Hvor tok du hårprøver, denne gang og forrige gang? Hvor på
hodet? Tok du spissene, eller tok du hele hår? Var håret nyvasket eller
hadde du gått en ti
*****Tok på samme salong. Sikkert nyvasket. Er nøyen på det. Håret innerst
mot hodebunnen bak.
>Natrium i håret har sunket fra en verdi på 48 til 23. Hva sier det??
Hvis du badet i saltvann ukene før første analyse, så kan det være
forklaringen. Det samme hvis du svettet mer, eventuelt svettet mer rett før
prøvetaking. Du har garantert ikke endret Na-innholdet i blodet så mye. Det
er hovedsaklig Na som bestemmer saltinnholdet, og det skal være konstant.
Blir det for mye blir du tørst, blir det for lite må du på do.
*****Jeg svetter. Jeg er både tørst og springer på
do.....?? Har ikke badet i saltvann!!
>Aluminium har øket fra 0,7 til 1,4. Betyr det at det er dradd ut av kroppen
>og inn i håret? Altså positivt? Men hvem vet hvor mye som fortsatt
>produseres i kroppen?? Ikke produseres, men som jeg blir utsatt
>for...hvilke ord leter jeg etter her da...??
Aluminium vet jeg ikke så mye om, men du skal helst ikke ha for mye av det
i hjernen. Det skjer heller ikke, på grunn av blod/hjerne-barriæren. Jeg
tror ikke kroppen lagrer så mye aluminium, men det kan tenkes det kommer
noe av det i beinsubstansen. Med mindre du utvikler osteoporose, så tror
jeg ikke det går ut igjen.
>Hg (kvikksølv?) har også øket noe. 0,08 til 0,09. Aner ikke hvilke
>målemetoder de bruker? Sier tallene deg noe? Og er det fysisk mulig dette
>som har skjedd - at jeg har spist kosttilskudd som har forandret kjemien i
>kroppen??
Det er en del kvikksølv i maten og miljøet, kroppen har et system for å ta
seg av en viss mengde kvikksølv. Jeg tviler på at du har noe problem, her.
Kvikksølv er problematisk tidlig i utviklingen. Som voksen må du få i deg
store mengder kvikksølv før det skal bli et problem.
*****Da tenker jeg ikke mer på det.
>Forholdet mellom natrium og K(kalium?) har øket fra 4 til 11,50. Ca/K fra 3
>til 19,50. Na/Mg fra 15 til 7,93. Disse er "Significant Ratios"
Du hadde lite Na, sa du. Er det sikkert at det er Na/K som har økt og ikke
K/Na? Hvis du har mindre av Na, så burde Na/K minke, omtrent som du angir.
Mg er derfor nokså konstant.
******Er nok Na/K som har øket så mye ja. Ca/K fra 3 til 19,5.Na/Mg er også
som nevnt 15 til 7,93.Husk at dette skal være dradd ut av kroppen og inn i
håret..Skal ta Kaliumtabl iflg forslag til kosttilskudd.
At forholdet Ca/K øker så mye, får meg til å stusse, og det får meg til å
tenke at du har begynt å drikke melk eller utviklet osteoporose.
'''''HVA?
Men det blir mer fornuftig hvis tallene for Na/K er riktig, for da har
K-verdien sunket med en 6-faktor omtrent. Dermed er Ca omtrent konstant.
****K-verdien i seg selv alene har sunket fra 12 til 2. I forslag til
kosttilskudd var der Kaliumtabletter".
Tilbake til dere:
(maser). Nå lurer jeg på om det kan være mulig at jeg er i ferd med å utvikle osteoperose. Mener jeg har lest noe om at ved hypothyreose er det fare for osteoperose. Eller blander jeg her? Er det overgangsalderen som er største faren her?
Og hvordan måles dette på normalt vis hos legen? Noen som kan noe om dette. Gir lavt kalium osteoperose? Jeg tør ikke annet enn å få sjekket dette - også!!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
15-10-05, 19:02 #160
Man pleier å ta en scan for bentettheten. Jeg har fått gjort det en gang. Da var alt bra.
Ang. hyperthyreose: de som har hyperthyreose pga. blokkerende antistoffer (TRAS) har ft4 og ft3 på 30-40 og har da stor ridiko for osteoporose.
Vi har det neppe når ft4 og ft3 er høyt innenfor referanseområdet.
De som har ft4 og ft4 lavt i referanseområdet har veldig lavt opptak av vitaminer og minersler og har ofte lav bentetthet av den grunn. Det bedrer seg når de øker dosen levaxin. Lavt stoffskifte beskytter altså ikke mot osteoporose. Og man må ha ganske høyt stoffskifte for at det skal være skadelig.
Det fins en østerrisk studie på nettet (medscape) som sier at det må være over 2,6µg/kg for at det skal være farlig for bentettheten, samt at mangel på østrogen er veldig viktig her. Østrogentilskudd stopper bentapet.
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker