Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Sover bort dagen
-
30-08-05, 22:58 #11
en til her med samme problem!
har også likedan som dere andre. Var fin i sommer, har skoleferie, men plutselig oppdaga at døgnet var snudd! Trøtt hele tiden , men sov best fra 6-8 om morgenen til langt på ettermiddagen. Skjønte ingenting, men fikk til slutt tak i sovetabletter. har klart å få døgnrytmen tilbake og det hjelper ju litt på humøret... alle andre sover ju om natta , så det blir litt ensomt.
Er fremdeles trøtt , men får gjort noe av det som er viktigst. Har og lest at dette kan ha noe med binyrene å gjøre og det hadde vært interessant å vite mer og ev. hvilke prøver man skal ta.
Liker ikke å bruke sovetabletter, men i perioder så er æ bare nødt.
Prøvde rosenrot ifjor , og synes ikke den hjalp + håranalyse med "medisin", husker ikke hva det heter, olje? nei, det hører vel med til aromaterappi.
-
31-08-05, 07:36 #12
Hei
Jeg bruker Melatonin hver kveld. Var stortsett ikke plaget med å sovne , men for tidlig oppvåkning - også var jeg stuptrøtt hele dagen i manko på søvn.
Nu bruker jeg som sagt melatonin - og sover utrolig godt de fleste netter. Er uthvilt når jeg våkner. I motsetning til sovetabletter som kan gi en "hangover".
Det var en fysioterapeut som fortalte meg at melatonin ikke fungerte helt fint før man hadde funnet riktig dose - tok man for mye eller for lite kunne det virke mot sin hensikt.......noen som har erfart det??
-
31-08-05, 12:11 #13
Har ikke bestandig så vanskelig for å sovne, det kommer og går, men jeg må sove mye. Sover som regel til mellom 10 og 11 på formiddagen nå. Er jeg oppe tidligere så er jeg jo helt skutt resten av dagen. Det verste av alt er at jeg trenger tid på å komme meg til hektene etter at jeg er stått opp og har stelt meg, for da er jeg virkelig sliten.....
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
31-08-05, 13:50 #14
Jeg orker knapt å stelle meg for tiden. Ingen vits i det når jeg våkner kl 2 på ettermiddagen. Søvnen er bare ROT. Jeg sovner og våkner, men har en "god" periode fra 5-6-7 (varierer) om morgenen til langt på ettermiddag. Får det ikke i system. Hvem skrev om riktig dose med Melatonin? Hva er riktig dose?? Hjeeelp dette begynner å bli et håpløst problem. Eneste positive er at jeg bruker ikke penger for jeg rekker ikke butikkene

Ser at det er du ella som har erfaring med Melatonin. Jeg tar min dose på 3mg som det står på boksen. Jeg importerer. Mulig det er juks?? Får du fra lege?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-09-05, 15:41 #15Kirsten Gjest
Det er utrolig mange likeheter med meg selv når jeg leser her... periodevis snur døgnet, orker INGEN VERDENS TING - ikke engang å ta smør på knekkebrødet...
Har hatt et par slike dager nå,- dattera mi ringte i dag, hun hadde en fridag og ville komme å vaske for meg, men jeg orket ikke DET engang.. Må ha det stille, klarer ikke å konse såpass at jeg klarer å lese i en bok. Har hatt magetrøbbel siden lørdag så det har nok en sammenheng, men likevel.... Har tidligere hatt svikt på balansenerven og når jeg er kvalm og svimmel som nå er jeg redd det skal opptre igjen..
Så Yvette - Ja vi er drittlei og fortvilt :( og litt sint :x
(Og så blir jeg litt skamfull
når jeg vet hvor mye verre svært mange andre har det enn meg - og kanskje jeg i morra er så heldig å klare å ta imot besøk av både datter og barnebarn - gå i butikken og velge og vrake i god mat - ta meg et bad og kle meg i reine klær, legge meg i ei god seng og fortsette å lese i "bienes hemmelige liv" som herved anbefales på det varmeste
)
-
02-09-05, 20:37 #16
Hei Kirsten!
Æ har vært med og lest dette forumet , ja ca 3-4 ukers tid, og er kjempeglad for at æ fant den! Sier dette fordi du føler at du klager når andre har det verre. Men for meg har alle innleggene verdi, har oppdaga at æ er ikke alene og plager som æ har hatt men ikke klart å formulere er der! uff, denne formuleringen... men dokker som skriver innlegg har satt ord på disse plagene/tankene mine.
Vi alle har våre plager og grader av de, vi trenger vel ikke måle hvem er sykest
Og så er det ju det at periodevis er man ganske ok og så kommer nedturene.
Ville bare si at pøs på alle sammen , det er vel det dette forumet er til!
-
02-03-11, 11:06 #17
Sv: Sover bort dagen
Hvordan gikk det med dere som deltok i denne tråden? Har dere blitt mer våkne? Har slitt ganske lenge med alt for mye søvn. Kan gjerne sover hele dagen bort, og neste dag óg hvis det går an. Har egentlig vært en sove gris så lenge jeg kan huske. Men det er ikke bra. Våkner sent på kvelden, og da er jo alt av butikker stengt. Og ikke klarer jeg å komme tidsnok på jobb. Mellom Kl 13-14 er jo ikke så heldig å møte opp på jobb....
Men jeg er jo så innmarig trøtt...
-
08-03-11, 14:28 #18
Sv: Sover bort dagen
Sånn er jeg også! Jeg har alltid vært "treig" og den folk venter på, og den som har stått opp tidligst om morran for å få tid til å spise frokost og sånn, fordi alt går så innmari treigt, spesielt om morran. Men i det siste er det helt latterlig. Jeg står gjerne opp to timer før jeg skal dra, og rekker så vidt t-banen.
Jeg sover også veldig mye. Jeg er utbrent i tillegg, og sover gjerne til halv tolv. Har jeg ikke alarm på våkner jeg rundt ett. Prøver å stå opp hvert fall halv tolv, for jeg sovner sent om natta. Noen ganger går det greit, jeg sovner ca halv ett og får mine "normale" 11 timer søvn, men noen ganger er jeg ikke soveklar før i tretida på natta. Og da står jeg opp senere og legger meg enda seinere osv... Å ha en avtale før kl 13 - 14 funker ikke.
Svar med sitat

Bokmerker