Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Brain Fog
-
14-03-07, 13:38 #1
Brain Fog
Her er et godt link til en artikel
http://www.drlwilson.com/articles/brain_fog.htm
Husk at udelade E100-E399 samt E631 MSG 3.krydderi. Lav mad i stålgryder.
Vejen til et bedre helbred går gennem maven.
-
07-10-08, 13:04 #2
Brain fog
Det er flere som nevner brain fog i sine innlegg. Kan noen forklare litt nærmere hva det er?
-
07-10-08, 13:51 #3
Re: Brain fog
Tåkete og sein hjerne. Jeg hadde problemer med å lese og skrive. Måtte lese ting flere ganger før jeg klarte å oppfatte teksten. Mye skrivefeil, feil rekkefølge på bokstavene rett og slett. Konsentrasjonsvansker generelt.
Jeg er fortvilet og trenger hjelp!
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
-
07-10-08, 16:29 #4
Opprinnelig skrevet av millasin
Hej, her er en henvisning http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_fog
Det er for eksempel når man tænker så langsomt at den anden person bliver utålmodig, og at man stadig ikke kan koncentrere sig om at forklare en ting og går i stå midt i en sætning eller har pludselig glemt spørgsmålet. Man glemmer hvad man er i gang med og kan ikke læse en ny bog, men må holde sig til det velkendte. Sådan er det for mig.
-
07-10-08, 17:00 #5
Takk for svar. Da har jeg ihvertfall ikke det
Jeg er mer svimmel/susete i hodet med følelse av å besvime. Det er jo noe helt annet.
-
07-10-08, 19:01 #6
jeg assosierer svimmelheten og med brainfog - hos meg er det iallefall en kombinasjon av konsentrasjonsproblemer og svimmelhet.
jeg stopper ikke opp i setninger og slikt, men blir mer susete generelt. skikkelig bomullsdott i huet, med eller uten svimmelhet. det forsvinner, eller minsker mye når jeg øker dosen.
-
31-05-10, 18:28 #7
Brainfog?
Hvordan vil dere beskrive brainfog? Og er det et tegn på for lavt eller for høyt stoffskifte?
Det jeg vil beskrive som brainfog er naar jeg er sliten, blir paa en maate veldig susete i hodet, vanskelig aa fokusere, paa en maate svimmel, men ikke direkte, for er ikke ustoo.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
31-05-10, 20:44 #8
Sv: Brainfog?
Jeg er usikker på om jeg har/har hatt det. Av og til kjennes jeg like "treg" ut som like før jeg sovner. Tankerekken er rett og slett like sleip som en fisk og umulig å holde på som tåke... Likner også litt på å være brisen... Men jeg har altså ikke hatt det så veldig påtakelig, men nok til at jeg av og til har lurt på om jeg burde sette meg bak rattet ... Spesielt når jeg også er trøtt.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
31-05-10, 20:55 #9
Sv: Brain Fog
Jeg har ikke forstand på forhøjet stofskifte. Ved ikke, om jeg har haft det ...
Men i hvert fald synes jeg, brainfog minder om, når man er syg af influenza og har lidt ondt i ørerne - og har stoppet vat i dem. Man føler sig langt væk fra verden, kan ikke bruge sanserne til så meget, både fordi de er afdæmpede og fordi, der er så langt mellem tanke og handling. Derfor går tingene også meget langsomt, og det kan man være frustreret over samtidig, men man kan ikke gøre noget ved det - jeg selv har i hvert fald ikke kunnet. Det har blandt andet meget ofte resulteret i, at jeg har måttet bruge utroligt lang tid på at lede efter ting, som jeg har lagt eller stillet de mest utrolige steder, termokanden i køleskabet f.eks. Jeg ønsker mig tit, at jeg kunne ringe til alle tingene i hele huset og ikke kun mobilen
Så er der også med brainfog et enormt problem med at koncentrere sig om at læse eller for den sags skyld noget så simpelt som at se et underholdningsprogram i fjernsynet (også noget, man egentlig synes er ret morsomt, f.eks.) Jeg oplever at selv en lille opgave som at rydde op på et bord ... kan være svær at holde fokus på.
For mig virker disse ting stressende, og jeg synes, det føles som om, det faktisk i sig selv øger problemet.
Jeg har altid været et distræt menneske og har aldrig tænkt, at det i sig selv kunne være tegn på dårligdom, når man ikke er gammel ... Men efterhånden som det gik galt med stofskiftet blev de her ting værre og værre. Jeg tror, man kan sige, at det er vigtigt at få hjælp så hurtigt som muligt.
Nielsigne
-
01-06-10, 15:57 #10
Sv: Brain Fog
Men er det årsak av høyt eller lavt stoffsifte?
Jeg kjenner meg igjen veldig.
Det med dottfølelse og konsentrasjonsproblemer, og evnen til å ta til seg inntrykk lik null.
Trodde brainfog var årsak av høyt stoffskifte jeg? Men jeg tror jeg heller er underdosert, for TSH er 1,9 nå.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
Lignende tråder
-
Brain Fog
Av ninus i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 14-03-07, 13:36 -
Kan liothyronin hjelpe mot brain fog?
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 28-11-06, 09:19 -
Fikk brain fog i dag...
Av Ida i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 04-06-06, 11:25
Svar med sitat
Bokmerker