Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    53
    Meldinger
    16

Standard Hvor mye levaxin tar dere?

Jeg begynte på 50 µg, dette skulle være en lav dose såvidt jeg skjønte. Nå etter 3-4 uker har jeg økt til 75 µg 2 d/uke - jeg syns det var en veldig liten økning, men ser her inne at det kanskje ikke stemmer.

Hva er stor og hva er liten dose? Og hva er stor og liten økning?

Hvor store doser tar dere andre?

(Dette innlegget havnet først som svar til et annet tema, vet ikke helt hvordan jeg fikk til det...)

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei på deg !

Jeg har hatt hypo... noen år. Er nå oppe i 4 tbl 75µ pluss 3 tbl 100 µ i uken. Jeg holder på å øke nå. Legen min øker meg med 25 µ i uken. Først etter 3 mnd sjekker jeg verdiene mine for så eventuelt øke, bli hvor jeg er eller minske. Altså vi bruker laaaang tid. Jeg vil nødig bli overmedisinert, så derfor tar vi det sakte. Endoen min sier det samme. det er selvfølgelig ulemper ved å bruke så lang tid, men heller det enn å få for mye, for meg var det et rent helvete å bli overmedisinert.

Lykke til, jeg tror det er viktig å være tålmodig,
    "Liten tue kan velte stort lass"

Kos Grethe

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    94

Standard

Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125µg til dagen. Jeg startet med 50 gikk så opp til 100 6 uker etterpå. Har svingt mye opp og ned og har akkurat nå landet på en 125µg til dagen (så lenge det varer).

Tror det er lurt å ta det rolig. Jeg har lest lenge om stoffskiftet og har vært i på foumet her og sneket i lang tid. Alt jeg har sett er at det bedre å være for forsiktig enn for kjapp i svingene.
    Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Pingu

Det ser ut til at legen din vet hva han/hun holder på med når det kommer til dose økningen ja. Det er bra å ta det litt rolig. Overdose symptomer er ikke noe særlig kan jeg love deg. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Helt enig om denne doseøkningen.

Om spørsmålet om hvor mye jeg tar, så er det 125µg (pluss to kvarte liothyronin) Har måttet senke dosen fra halvannen tablett etter at jeg hadde spist glutenfritt i noen mnd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

jeg bruker nå 50 etter å vært lenge (1.5 år) på 25, men regner med å måtte opp i 75 .. øker saaaakte ...

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Jeg er helt fersk i gamet, og ser at her er det mye jeg kan lure på
    Jeg ble satt på 50 mikrogram Levaxin for 10 dager siden. Økte til 100 etter en uke. Er dette veldig fort, eller?
    Tydelivis mange ulike erfaringer her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er fort !
    Men det er det beste hvis du tåler det.
    Hvis du merker noe så er det gjerne hjertegallopp.
    Da kan du bare hoppe over en dose eller to og fortsette som før.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Foreløpig har det gått bra ihvertfall Jeg skjønte på legen at han ville gi meg "et spark"! Når kan man merke effekt da? Er nok steike utålmodig jeg... Har gått på lavgir (eller mer som en tungstarta traktor..) i mer enn 10 år og har prøvd ALT!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du skal få anledning til å få trent opp tolmodighetsmuskelen din........
    Det tar over et år før kroppen har tilvendt seg den nye stoffskiftesituasjonen.........
    Men om behandlingen virker så skjer det jo en jevn framgang som du merker i rykk og napp.
    De første T4-ene er omdanent til T3 etter 3uker. Iallfall sier teorien det.
    Noen merker det før, andre senere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn