Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
26-08-07, 00:08 #1
sykemelding fra deltidsjobb - men ikke studier?
som mange vet omfatter ikke lånekassens sykestipend kroniske eller langvarige sykdommer.
går det an å være sykemeldt fra deltidsjobben men ikke studiene?
finner ingenting på nav om akkurat det.....
kan desverre ikke "leve av" min samboer lengre da han og skal studere, og 6000 i måneden er ikke nok når man bor i storby til utgiftene og i tillegg har nokså store utgifter på helsa.....så å ikke jobbe er no choice desverre:/
noen som vet?
-
26-08-07, 09:23 #2
kan du snakke med legen din om det?
I tillegg har du sikkert rett på en form for tilrettelegging på studiet. I hvertfall forlenget eksamenstid, tror jeg.
-
26-08-07, 10:32 #3
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2007
- Sted
- Egersund
- Meldinger
- 13
Er jo mulig å ha flere arbeidsforhold og bare være sykemeldt fra det ene så det burde jo være mulig å være sykemeldt fra jobben men alikevel kunne studere...
-
26-08-07, 17:10 #4
har iallefall sendt en mail til nav, satser p[ at jeg ikke f[r en skikkelig sur mail tilbake
-
26-08-07, 17:34 #5
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2007
- Sted
- Egersund
- Meldinger
- 13
-
27-08-07, 08:35 #6
Jeg var sykemeldt fra deltidsjobben min i 7 måneder pga stoffskiftet mitt, men var fulltidsstudent.., dette visste legen min. Regner jo med at legen min kan regler og slikt?
Lykke til iallefall!Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
27-08-07, 19:42 #7
jeg fikk valget mellom:
1. starte å jobbe igjen
2.ha sykemeldig og slutte å studere
det er ikke en jobb å studere vistnok :evil:
jeg valgte å slutte å jobbe og stuere videre... det var jobben min jeg ikke klarte lenger ikke studiene..
det må sies at økonomien er mer enn stram nå 5 år etterpå....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
27-08-07, 20:38 #8
hvis studiene dine fører deg ut i jobb burde du få fortsette! Jeg gikk sykemeldt og studerte, vel var det deltid, men likevel. aetat sa jeg måtte ha noe i tillegg og fikk to dager i barnehage, og de godtok det. ei venninne var sykemeldt fra en jobb og jobba i en annen som ikke var så tung.. merkelige greier
Lignende tråder
-
Sjefen, oppfølgingssamtale og sykemelding
Av Vimseliten i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 20-06-08, 15:23 -
sykemelding....?
Av pling i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 08-09-06, 20:20 -
Deprimert over studier igjen, jeg...
Av Ida i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 14-05-06, 05:01
Svar med sitat
Bokmerker