Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24

Tråd: trening!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

ja, glemte jo å tilføye at jeg tviler på noen av oss som trener her inne får det overskuddet "vanlige" får, selv blir jeg mer uggen og rar som regel i formen etterpå. kompenserer med masse frukt og skikkelig middag, men en enda mer redusert form er vel the price to pay.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av isa1
    ja, glemte jo å tilføye at jeg tviler på noen av oss som trener her inne får det overskuddet "vanlige" får,
    Det gjelder ikke for meg, men jeg aner ikke hvorfor. Jeg har mellom 30 - 40 timers treningstimer i måneden - til dels hard trening med høy puls over tid. Jeg er fullt restituert neste dag. Men hvor lenge de vil vare...ja si det?? Etter flere år med ubehandlet hypothyreose og 3 år med thyroxin....treningsmengden/-intensitene er den samme - om ikke øket...

Så overskuddet er der hos meg. Jeg skriver dette BARE for å fortelle at der er håp. Vi er ulike innenfor denne sykdommen, og jeg synes det er viktig at det kommer frem. Håper det gir litt oppmuntring og håp til dere andre....

Nå vet jeg ikke helt da om jeg kjører meg tom til slutt, men foreløpig går det helt fint. Kan anbefale svømming i sjøen som deilig avslutning på en treningsøkt. Dette er nytt for meg, men utrolig livgivende. Hvis dere har havet eller sjøen nær. I går målte jeg 13 grader. Det høres kaldt ut, men når man begynner å svømme så kjenner man ikke kulden. Det er bare så fabelaktig. Prøv i solnedgangen...da blir man ett med naturen....en superfin rekreasjon...(kjenner at 1/2 time er nok på denne temperaturen...senere blir det vel enda kortere...

Er der noen vinterbadere blant dere???? Jeg HAR tenkt å prøve! Så får vi se da...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vet om et fint sted å bade om vintren - Grand Canaria

Ellers er det vel for det meste som isa1 sier tror jeg da. Det er vel også mange som har nytte av en viss bevegelsestrening, og dette kan føles slitsomt nok for mange.
    Likevel tror jeg det er nytteig å prøve om en kan overkomme startbarriæren og komme igang. Ikke sikkert det gir så stor gevinst, men det gir litt dynamikk i tilværelsen. Litt oppoverbakke som en kan tenke på når en er i nedoverbakke ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Enig i det jeg og.

Tror det verste en kan gjøre både for kropp og psyke er å slutte å bevege seg. Gjør så mye en klarer uten å måtte svi så mye for det at det blir negativt. Holder en knapp på at det er bedre å gå en rolig tur enn å ligge kun på sofaen Bare det å få frisk luft hver dag er en renselse for sjelen. Kan være en kamp å komme seg ut, men det er verdt det i lengden er jeg helt overbevist om.

PS: Ikke alltid så flink selv altså ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Levaxindose og trening
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 27-07-08, 15:23
  2. Trening
    Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 7
    Siste melding: 06-12-06, 18:03
  3. trening er dyyyyrt
    Av nemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening