Viser søkeresultater 41 til 50 av 73
Tråd: Lavt stoffskifte
-
12-06-07, 16:22 #41
Jeg vet faktisk ikke hvorfor. Sliter selv med at kroppen ikke faller til ro på dosen jeg tar. Jeg svinger rett og slett ukontrollert.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-06-07, 20:48 #42
jeg har i alle fall ikke hørt noe om at man ikke skal ta medisin dagen før. Selv kutter jeg ut medisin samme dag.
-
12-06-07, 21:10 #43
Hvis hun tar levaxin kvelden før, er det en mulighet for at ft4 blir høyere enn det er vanligvis.
Men TSH skal ikke sprette opp til 2-noe, det tar omtrent en uke uten levaxin før den begynner å gå opp i beste fall.
Enten er det skjedd noe med absorpjsonen, eller levaxin-styrken fra tablettene er feil (hender i USA rett som det er, så hvorfor ikke her, at de er opp til 30% under eller over merket styrke, men 10% opp og ned er lovlig båd e her og der og 20% for generiske legemidler)
eller det er blokkerende TRAS u og gå og den varierer. Brokken skrev at opptil 30% av hypo-pasientene har de. (og så ser legene på den hellige TSH når antistoffenen gjør at hos mange av oss TSH ikke kan brukes men ft4/ft3 istedenfor)
-
13-06-07, 12:00 #44
Takk for svar!!
Legen min ser på TSH og FT4, men sa til min store forundring at "resultatene var vel ikke så viktige, det var hvordan jeg følte meg som var reelt". Har aldri hørt dette fra en almenlege tdligere. Fikk faktisk hakeslipp. :P
Ble litt sjokkert av at TSH økte og FT4 sank etter doseøkning... Jeg har nettopp begynt på nytt glass 50 mcg (tar 1/2 de dagene jeg skal ha 125 mcg) og begynte vel på nytt glass 100 mcg for noen uker siden... Burde man hente ut hele resepten for å få fra samme produksjon og likt nivå?
-
13-06-07, 12:49 #45
Levaxin skal ikke variere i styrke, så jeg tror ikke du trenger å ta ut hele resepten.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-06-07, 12:57 #46
Anne ma:
Opprinnelig skrevet av nora
Mener jeg har hørt tidligere at det kan variere litt fra produksjon til produksjon..
-
13-06-07, 13:00 #47
Har ikke hørt det om Levaxin, men om Armour. Men det er visstnok snakk om pr år. De lager mye og dermed har de samme styrke.
Hilsen Anne Ma
-
13-06-07, 17:16 #48
Levaxin har lov å varienre med 10% opp og 10% ned fra egentlig styrke, altså noe sånt som 20% tilsammen.....både her og i USA og ellers i verden.
Jeg har snakket med noen som begynte å hente ut 6 mnd om gangen for å få likt produskjonsnr fordi hun hadde problemer med at styrken varierte fra boks til boks. Her i Norge altså. Sa det på et møte lenge siden.
Alle mdisiner har lov å variere. Og 10% eller 20%variasjon på levaxin vil slå ut ganske mye hos oss.
synthroid gikk over til å lage tablettene med en "overage" altså sterkere enn de skal være, etter en reformulasjon noen år siden, jeg mener det var 1986. Det for at den resterende styrken skulle være sånn noenlunde innenfor normalen etter en viss "shelf life". Men så ble noe galt og styrken kunne variere 30% opp og ned
Dette med at man lager thyroxin med mere styrke enn de skal ha pga. nedbrytningen omtales også nylig i godkjennignssøknaden til en ny stoffskiftemedisin, Tirosint.
http://216.239.59.104/search?q=cache:-C ... cd=2&gl=no (Klikk på linken øverst hvis du vil ha pdf-en)
-
14-06-07, 14:40 #49
Hei Nora.
Takk for opplysningen!
Hilsen Anne Ma
-
15-06-07, 10:18 #50
Mer om varierend styrke, idag var det en posting om at noen stoffskiftemedisiner ble tilbakekalt. Det skjer hele tiden i amerika. Det har skjedd bare a et par ganger med Armour THyroid menhele tiden med Synthroid og andre levothyroxinpreparater. Ikke art med de store volum som de har. (mener mange tabletter til mange pasienter)
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=79528
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker