Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Levaxin, kaffe og mat
-
26-02-07, 14:39 #1
Levaxin, kaffe og mat
I dag var jeg hos legen. Han mente jeg kunne begynne med 25 mikrogram daglig i første omgang siden verdiene lå nesten innenfor det normale og jeg ikke hadde alt for store plager.
I følge legen kunne tablettene tas om kvelden og også sammen med mat. På apoteket bel det sagt at de måtte tas 2 timer etter mat og 1 time før kaffe
Det står hverken om mat eller kaffe på pakningen, ikke i Felleskatalogen heller.
-
26-02-07, 15:05 #2
Jo ;)
Står i Felleskatalogen (skriv selv inn levaxin):
http://www.felleskatalogen.no/Ved samtidig inntak av kalsium og levotyroksin reduserer kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Jern og levotyroksin danner uløslige komplekser in vitro, og bør tas med minst 2 timers mellomrom.
(Men jeg vet ikke om dette gjelder næringsverdier i mat, siden det er det du egentlig spør om, eller om det bare gjelder tilskudd.)
Jeg har her inne blitt anbefalt å ta thyroxinet 1/2 t. før mat når jeg står opp. Tar også bittelitt på kvelden, men du har jo en sånn liten dose at jeg ikke vet om det er noen vits i å dele opp denne. Kanskje senere? Men det har også vært snakk om at noen har best effekt med å ta dosen om kvelden. Tror du selv skal forsøke å finne ut hva som kjennes best for deg, men forsøk å være konsekvent en god stund."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 68Siste melding: 11-10-07, 20:41 -
Levaxin + kaffe, jern og kalk...
Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 18-02-07, 17:03
Svar med sitat
Bokmerker