Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Levaxin, kaffe og mat

I dag var jeg hos legen. Han mente jeg kunne begynne med 25 mikrogram daglig i første omgang siden verdiene lå nesten innenfor det normale og jeg ikke hadde alt for store plager.
    I følge legen kunne tablettene tas om kvelden og også sammen med mat. På apoteket bel det sagt at de måtte tas 2 timer etter mat og 1 time før kaffe Det står hverken om mat eller kaffe på pakningen, ikke i Felleskatalogen heller.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jo ;)

Står i Felleskatalogen (skriv selv inn levaxin):

Ved samtidig inntak av kalsium og levotyroksin reduserer kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Jern og levotyroksin danner uløslige komplekser in vitro, og bør tas med minst 2 timers mellomrom.
    http://www.felleskatalogen.no/

(Men jeg vet ikke om dette gjelder næringsverdier i mat, siden det er det du egentlig spør om, eller om det bare gjelder tilskudd.)

Jeg har her inne blitt anbefalt å ta thyroxinet 1/2 t. før mat når jeg står opp. Tar også bittelitt på kvelden, men du har jo en sånn liten dose at jeg ikke vet om det er noen vits i å dele opp denne. Kanskje senere? Men det har også vært snakk om at noen har best effekt med å ta dosen om kvelden. Tror du selv skal forsøke å finne ut hva som kjennes best for deg, men forsøk å være konsekvent en god stund.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Lignende tråder

1. T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 68
    Siste melding: 11-10-07, 20:41
  2. Levaxin + kaffe, jern og kalk...
    Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 18-02-07, 17:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn