Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Så utrolig sliten....
-
31-01-07, 14:07 #1
Så utrolig sliten....
Nå har jeg vært sykemeldt i 1 uke og ser ikke lyst ut... Bare tanken på å gå på jobb på fredag får meg nesten til og gråte..
Er så innamari sliten.. i dag kom jeg meg opp kl 1030.. er svimmel og kvalm har migrener, kroppen føles blytung. bare pusse tenner er slitsomt..
Prøvde og ringe legen min i dag men han var ikke inne.. siste blodprøver som jeg tok rett før jul var fine..
har jobbet 100% lenge nå med noen 20% og 50% sykemeldinger innimellom for at jeg skal klare meg..
men nå gir jeg snart opp.. orker ikke ha det slik lenger..
blir så sliten av og sette på meg en maske til alle som spørr om hvordan jeg har det.. til venner som ikke skjønner seg på denne sykdommen. til mine foreldre som heller ikke skjønner noe..
Er bare så glad jeg har en veldig forståelses full kjæreste som vet masse om dette og som skjønner at jeg ikke orker alt hele tiden..
Han får knapt sex av meg pga jeg ikke orker.. ikke fordi jeg ikke er glad i ham.. jeg vet han savner og ha sex men han maser ikke på meg.. han skulle hatt en ærespris for at han er så tålmodig med meg..
ved neste legebesøk så får han bli med meg og jeg skal ta opp dette med jobben.. jeg orker ikke jobbe slik lenger.. det må gjøres noe nå.. går veldig fint og jobbe 60% men jeg trenger og få penger for de resterende 40% ellers går jeg under.. bare det sliter veldig på meg også... det økonomiske..
Huff.. ikke meningen og plage dere med dette.. men dere skjønner hva jeg mener og hva jeg går igjennom.. må bare lufte tankene mine ellers blir jeg gal.... griner for ingenting blir sint for ingenting..
Takk for at dere hørte på meg..Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
31-01-07, 14:41 #2
Skjønner veldig godt hvordan du har det jeg. Slik har jeg det selv av og til. Heldigvis har jeg noen gode perioder innimellom.
Da jeg tok Levaxin hadde jeg ingen gode perioder, men prøvene mine de var fine og da måtte jo jeg også ha det fint det mente i alle fall legen.
Nå bruker jeg Armour og har skiftet lege. Han virker som om han har peiling, og jeg strever nå med å finne riktig dose.
Mine foreldre forstår heller ikke noe av sykdommen. Min mor har lest litt, men kan likevel komme med uttalelser som tydeligvis viser at hun ikke forstår noen ting. Som f. eks du føler deg nok bedre etter en god natts søvn.
Når jeg tenker meg om virker det som om de dårlige periodene mine kommer til samme tid. Også i januar i 2006 var jeg dårlig.
Har du tenkt på å forsøke andre medisiner? eller eventuelt øke dosen litt?
Heldigvis har jeg en lege som forstår at f. eks fritt T4 på 14 kan være forlavt for meg selv om det er innenfor normalen. Det kan jo være slik for deg også at du trenger litt høyere enn det de normale prøvene viser?
Jeg vil råde deg til å følge med på prøvene dine og hvordan du selv har det og sammenlikne dette.
God bedring.
-
31-01-07, 15:16 #3
Takk for det Cat
Har gått på levaxin i 10 mnd nå.. prøvene mine har gått gradvis mot normalen.. tsh min lå på 0.02 her i sommer og da følte jeg meg ganske grei. men da hadde vi det veldig rolig på jobben samtidig kortere arbeidstider..
jeg tar 100 mg levaxin den ene uka og 100 mg den andre uka bortsett fra 1 dag hvor jeg tar 75 mg dette har fungert veldig fint.
Ble egentlig sykemeldt pga jeg har hatt en utrolig stiv nakke og skuldre for dette fikk jeg voltaren. muskelavslappende og kroppen min sa takk for seg. nå sitter jeg her i sofaen skjelven i armer og ben et hue som ikke følger med, er kvalm og har diare.. Sykemeldingen går ut i morgen og jeg har ikkkkkkkkke lyst til og jobbe så håper legen sykemelder meg videre.
Min mor presterer og bli sur på meg pga jeg gjesper på telefonen når hun ringer meg.. Har kjøpt boka Hypotherose og meg og gi den til henne slik at hun kan sette seg mer inn i dette..
Skal høre med legen neste gang om armour og den andre som jeg ikke kommer på nå..
Har akkurat byttet til denne legen. hatt han si den oktober så jeg får gi han en sjanse. han er mer åpen enn han andre jeg hadde som jeg måtte krangle med for å få medisiner..
Hvorfor skal alt være så jævlig slitsomt..Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
31-01-07, 19:06 #4
noen andre som føler seg slik??
tror dere at gå på kombinasjons medisinering kan være tingen?Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
01-02-07, 00:23 #5
Det skader i alle fall ikke å prøve, da har du i allefall prøvd.
-
01-02-07, 09:48 #6
Jeg må bare fortalt litt om min måte å komme meg opp når jeg er dårlig
(Har hatt lavt stoffskifte i 11 år nå,og er fortsatt bare 35 år.)
Jeg går og tar akupunktur for å få opp energi, og for å få bort vann i kroppen.Siden hun driver med helsekost lager hun som setter nålene en kur for dette.Komunelegen som var her før kalte henne en heksedoktor,men for oss som er pasienter der er hun et unikum.
Jeg bruker Kelpasan,B-stress.kalsium, korall kalk og trankapsler.
Siste året har jeg fått tatt laser på skjoldbrusktjertelen og dette er kjempebra(for meg) føles så myk i halsen etterpå og om det er noen hevelse så er dette borte.Har hatt problemer med å få i meg nok væske men etter behandling er dette ikke noe problem.
Når jeg blir bedre så har jeg mer overskudd til å trimme litt og da blir alt så mye lettere.Synes det har store ringvirkninger for meg og min helse.
Håper du blir bedre og får tatt fatt i ting.Når man er langt nede og ikke en gang får hjelp så er det helt håpløst.Hjelper ikke at en vellmenendes mor skal fortelle at det bare er å ta seg sammen.
Min mor har flere ganger fortalt meg hvor j****lig jeg var når jeg ikke var medisinert...blir liksom så glad av det.
God bedring til deg fra meg
-
01-02-07, 13:01 #7
Jeg har bly i kroppen hver dag, men er litt lettere noen dager/perioder. Jeg har gått på Levaxin i 1 år og 4 måneder nå og jeg blir bare ikke bedre! Jeg forsøkte kombibehandling med Levaxin og Liothyronin, men jeg fikk bivirkninger. Det var nok for høy dose med T3. Jeg startet på 10 µg Liothyronin og 50 µg Levaxin. Selv tror jeg at det var å ta bort for mye T4. Jeg vil forsøke igjen med 5µg Liothyreonin og bare ta bort 12,5 Levaxin. Jeg går på 100µg Levaxin hver dag før forsøket og nå etter forsøket.
Jeg har snakket med flere som har fått livet tilbake med denne kombien. Og her inne finnes det jo de som har fått livet tilbake med Amour i kombi med Levaxin. Også de som bare bruker Armour.. Jeg vet at det også er noen som går på kun T3 tilskudd, men har ike snakket eller lest om hvordan det fungerer.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-02-07, 15:25 #8
Hei og god helg--
hatt noen tøffe dager. Onsdagen satt jeg på kjøkkengulvet og gråt... da hadde jeg bare stått opp av sengen og lagt meg på sofaen.. hadde ikke matlyst, var kvalm og hele kroppen var som bly..
Samboeren bare kom med en kommentar og da rant tårene mine.. og både han og jeg ble triste-- HATER og være slik mot han.. han er det kjæreste jeg har og han er så innmari snill mot meg.. så må huske og sette mer pris på han
Ringte legen torsdagen og fikk forlenget sykemeldingen min.. skal ha en time på mandag. da skal jeg ha med meg samboeren min. så kan han også fortelle hvordan jeg er fra han sin side.. så skal jeg snakke med han ang kombinasjons medisinering... samt hva jeg skal gjøre med arbeidet mitt.. jeg har jobbet 100% det har fungert i perioder. så blir jeg sykemeldt.. en gammel tralt jeg har gått igjennom i mange år.
Takk for svar jeg har fåttHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
02-02-07, 18:36 #9
Ville bare ønske deg lykke til hos legen. Jeg syns du skal si til ham at slik kan ikke du/dere ha det lenger. Da forstår han kanskje at du virkelig mener alvor.
-
05-02-07, 13:01 #10
I dag har jeg vært hos legen. Hadde printet ut litt informasjon ang behandling av hypotherose som Egil Haug hadde skrevet. Legen tok i mot dette med interesse..
Ble sykemeldt ut februar og han har skrevet til en spesialist mens jeg satt der slik at jeg skal få hjelp der..
Vi snakket også om kombinasjonsmedisinering ,det var han usikker på side han ikke kan noe om det og ville at han på sykehuset kunne ta det med meg..
ER SÃ… GLAAAAD for at jeg endelig blir tatt på alvor og at ting endelig kommer i gang.
nå skal jeg bare kose meg hjemme. sove lenge og ikke tenke på jobb eller noe som helst..
klem fra megHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Lignende tråder
-
Juhuuu! Jeg føler meg utrolig bra! Kuttet antidepressiva!
Av Dolphin i forumet DepresjonSvar: 9Siste melding: 11-11-06, 00:22 -
Uff,jeg er så sliten og lei av alt:(
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 03-10-06, 23:37
Svar med sitat
Bokmerker