Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
-
29-08-06, 11:09 #1
lavt stoffskifte, vektnedgang og Reductil.
Hei
Lurte på om noen her inne går på Reductil..
Har en venninne som har lavt stoffskifte og sliter veldig med vekten. hun fikk Reductil av legen og har gått ned 13 kilo siden 2 juni... hun veide 99 kilo. Hun sier de har hjulpet henne masse..
Any one?Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
29-08-06, 13:42 #2
jeg har lavt stoffskifte,brukte reductil i 1 mnd,gikk ned et par kilo. jeg gikk ikke på medisin
TSH var på 170. Legen hadde fått sjokk når hun så blodprøven for så lavt hadde hun aldri sett, så hun hadde ringt sykehuset.
-
29-08-06, 16:17 #3
oki

jeg har veldig lyst til å prøve.
Har byttet lege nå så kanskje han nye er med på tanken..
Alle sier jeg må ned i vekt, men tror ikke de vet hvor vanskelig det er..
Har gått ned fra 102.6 til 98.8 fra november i fjor.... LITT sakte for å si det slik..
Skal også gifte meg neste år og har ikke lyst til å se ut som en blubbe på dagen min..
Venninnen min går på levaxin samtidig som Reductil og gir i allefall strålende resultater for henne.
:PHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
29-08-06, 16:41 #4
Jeg tror at all voldsom slanking er livsfarlig - for veldig mange ting.
Men bare for å komme med litt svar her, så kan jeg f.eks. fortelle at hvis du slanker deg så mye og raskt, så vil jo forbrenninga di settes veldig lavt ned, for kroppen tror det er kommet hungersnød og vil derfor gjøre hva den kan for å spare på reservene. Hvis du da noen gang begynner å spise normal mat igjen, så legger man på seg mye mer enn det man i utgangspunktet veide - derav jojo-slanking.
Det gjelder å ikke sette ned forbrenninga, men å få lurt den litt. Dette gjør man helst ved å gå ned langsomt, noe nettopp du er inne på. Så jeg tror du gjør riktig og ikke venninna di. Kanskje den slags produkter kan være med til en starthjelp eller noe, jeg vet ikke. Forsøkte ett eller annet rådyrt hos legen ei gang. Har jo hatt så dårlig råd i mange år jeg, så jeg hadde bare råd til en pakning, og det var like greit, for jeg kunne jo ikke gå ut, måtte løpe på do hele dagen. Og ikke synes jeg det hjalp noe heller.
Det er mye bedre å trene og spise fornuftig. Når du trener får du muskler som jevnt og trutt bruker de kaloriene du putter i munnen og etterhvert på kroppen. Hvor fort dette går avhenger av flere ting: Hvor mye du spiser, hvor mye du beveger deg + ovnen din, som n'Finn kaller det - altså den forbrenningsevnen du har som kan være noe redusert av f.eks. lavt stoffskifte.
Hvis man bruker noe man må løpe på do av hele tiden, kan man ikke gå på trening.
Ellers skal jeg ikke komme med noen bastante påstander. Alle er forskjellige og ulike ting kan hjelpe for den enkelte, så alle må ta sine egne valg - kanskje forsøke seg litt fram med diverse ting.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-08-06, 18:28 #5
Ikke ta reductil. Reductil gjør at kroppen ikke kan ta opp fett skikkelig, og fett er slankende. Ja, du leste riktig. Fett normaliserer hormonbalansen og øker testoseronet til både kvinner og menn, noe som er ønskelig for vekt nedgang.
Spis lite karbohydrater, mer fett og protein.
Spis gjennom hele dagen, en gullrot eller nøtter inni mellom.
Unngå all stivelse, melkeprodukter og kunstig søtningsmiddel.
Øk aktiviteten om du klarer.
Dette har virket for meg, og flere stoffskifte pasienter jeg kjenner. Det virker garantert for deg og, kaloritelling er TØV. Det er det som skjer inne i kroppen som teller.Glem kaloriene, det er ikke kalorier enn blir fet av, det er hva det kommer fra.
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
29-08-06, 20:13 #6
Hei!
Opprinnelig skrevet av Tor
Jeg trodde det var Xenical som gjorde at fettet gikk rett gjennom kroppen og ikke Reductil? Så vidt jeg vet så virker Reductcil b.l.a. inn på stoffskifte/forbrenningen, skal øke dette. Og for de som har stor apetitt og ikke klarer å kontrollere dette så senker det også apetitten. Jeg ser ingen fare i å prøve Reductil så lenge legen ikke har noen motforestillinger mot det pga helsa til hver enkelt, jeg vet om flere som har gått ned en del kilo på den måten, men av de jeg kjenner som det fungerte for så var det de som hadde unormalt stor apetitt. Lever en fornuftig fra før av så tror jeg Reductil ikke har så mye for seg, sånn bortsett fra å tømme lommeboka.
Jeg tror det er litt "skummelt" å påstå at kalorotelling er tøv, vi er alle forskjellige og det er vel derfor noe fungerer på noen og ikke på andre. Jeg har selv prøvd "fedon" kost uten at det hjalp meg ned i vekt, men jeg har uansett veldig sansen for Fedon sin mat, så nå lever jeg etter en kombinasjon av Fedon og kaloritelling. Jeg er rett og slett møkkalei av å veie for mye og enda så flink jeg er så rikker vekta seg nesten ikke, og jeg har prøvd mange forskjellige ting, og min konklusjon er at kropper som sliter med lavt stoffskifte kan være akkurat hvor flinke de vil uten at det merkes stort på vekta.
Og ett lite obs ang mye fett i maten, om det ikke legger seg utenpå kroppen så legger en del seg inne i kroppen og det er heller ikke særlig sunt i lengden. I lengden så har jeg mest tro på ett sunt og fornuftig kosthold, ett kosthold en kan forholde seg til resten av livet.
-
29-08-06, 20:29 #7
Hei Takk for svar

Jeg har i de siste årene har jeg levd på sunn kost. samboeren min går ned i vekt mens jeg står stille, noe som er veldig frustrernede.. prøvd og telle kalorier, gått på southbeach diett og fedon.. går ned noen kilo men så stopper det helt opp.
nå har jeg en BMI på 36 noe jeg HATER.... veide tidligere 64 kilo, og nå er jeg på 98, var 102, så jeg er jo fornøyd med at det går sakte men sikkert nedover... tror det er på levaxinen og at kroppen er mer i balanse.
frustrerende dette...
sukk
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
29-08-06, 20:41 #8
Jeg synes at kaloritelling er tøv.
Her er forresten bivirkningene ved reductil: Lav apetitt, tørrhet i munnen og søvnløshet. I tillegg advares det mot dette preparatet dersom en har problemer med nyrene samt ved epsilepsi.
Og ved Xenical: pustevansker, problemer med å lukke munnen, oppsvulmede lepper, tunge samt ansikt. Diare, endret farge og lukt på avføring, samt endel andre jeg ikke får oversatt. Også her er det endel forbehold; preparatet må ikke taes ved nyreproblemer, anoreksia, bulimi, diabetes, samt dersom du ammer.
Du skal med andre ord være passa fortvila, veldig overvektig samt ha prøvd det meste innen kostholdsomlegging og mosjon før det kan bli aktuelt å vurdere noe slikt.
-
29-08-06, 20:44 #9
PS. Hadde ikke lest ditt siste innlegg da jeg skrev posten over. Men tror holdepunktet mitt er at jeg er skeptisk til dette preparatet du spør om. Men snakk gjerne med legen din om det.
-
29-08-06, 20:50 #10
Folk må gjerne få synes at kaloritelling er tøv, men jeg vet av erfaring hvis jeg ikke passer på antall kalorier så går vekta oppover raskere enn jeg rekker å blunke, så for meg er det ikke tøv.
Opprinnelig skrevet av Marianne
Selv har jeg prøvd Reductil, og du har helt rett i at en får tørrhet i munnen, litt hodepine og søvnvansker kan være problemer, men for de fleste er dette bare en overgang. Og som jeg nevnte i innlegget mitt før så skal Reductil kun brukes etter samråd med lege.
Og når en har en BMI på over 35 så er en ikke passe fortvila, da er en jævlig fortvila for å si det rett ut...... Og når en i tillegg lever sunt og fornuftig OG trener i tilegg og ikke noe funker da håper en på gode råd og er innstilt på å prøve det meste.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Trenger råd... Reductil, røyk
Av Shanita i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 10Siste melding: 05-11-07, 09:22 -
Vektnedgang?
Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 29-10-07, 11:30 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17 -
Vektnedgang
Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 22Siste melding: 15-05-06, 18:22
Svar med sitat
Bokmerker