Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
Tråd: Oftebro`s ernærings tips
-
20-06-06, 18:13 #11
Til heisann
Hvordan går det med deg?
hadde du en fin tur, eller ble du sliten?
Hvordan funker Oftebro-opplegget for deg? Spent på å høre hvordan det går.
Hilsen Abra
-
20-06-06, 19:36 #12
hei heisann, kanskje det er for mye sitronsyre i saften du drikker....jeg fikk en sulten-og-trøtt-reaksjon av sitronsyre som sagt ovenfor.
Det er eplesyre i noen safter, men det må jeg prøve om det gjør samme herket.
Og husk fett, man trenger noe fett og på Atkins for eksempel gjør fett at man forbrenner fett og lager ketonlegemer, noe som hjernen faktisk foretrekker framfor sukker.
Altså ikke glem å få i deg noe fett. Egg og bacon til frokost er bra.
nora
-
20-06-06, 20:01 #13
Jeg spiser endel avokado, det er veldig godt og inneholder mye av den sunne typen fett.
-
20-06-06, 20:07 #14
Energien er blitt helt borte, men jeg jukset litt i helga og drakk cola for å holde meg våken. Det skal litt til for å holde følge med 13 damer med fagbrev i shopping i handlegatene i Køben, men heldigvis for meg har vi en mann i barnehagen å så vi sto utenfor de fleste butikkene og tittet.
Og så passet jeg på å ta meg en dubb innimellom, en har da vettet i behold!!! 8)
Jeg er ikke sikker på hvordan dietten går enda, utenom helga har jeg kuttet ut cola helt, og fastlegen mener att jeg skal drikke kaffe for hun trodde det var koffeinen som er blitt borte som gjør att jeg er så skjelven og sliten og rar.
Jeg tror jeg spiser nok mat, skal jo ha litt ofte, og jeg er ikke helt sikker på hvor mye hver gang ,men prøver meg frem. Har ikke blitt 9 måltider enda, men er oppe i en 6-7. Hardt å ikke spise frukt om sommeren, jeg er nectarinoman og i tillegg til mine andre "laster"(melk og cola...)
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
20-06-06, 20:30 #15
Jeg bare kom til å tenke på at det kan være noe lignende som de som begynner på Atkins går gjennom, det tar noen veldig få dager før kroppen kommer inn i et annet gir. Lager energi fra noe annet.
Larrian gillespie (Chers venninne) skriver også om at kroppen går inn i en annen og bedre modus....
derfor tipset jeg om det med sitronsyre som stopper hele prosessen...de trode det kom av koffein, men det er sitronsyre.
bare drikk kaffe, du.
-
20-06-06, 21:36 #16
Ække blitt gammel nok til kaffe enda jeg Nora, jeg liker ikke. Men skal se etter i saften om det er sitronsyre!!!
Bruker Armour.
-
05-07-06, 21:56 #17
Bare for å oppdatere litt. Har vært flink til å holde dietten( tja på coca... er for godt gitt, men jeg prøver alt jeg kan å være flink!!!!) spiser regelmessig og tar foreskrevne tabletter når jeg skal.
Formen har gått fra skikkelig elendig til bare elendig, og klarer hvertfall dagen uten å sove, så det går da fremover...
Så da fortsetter jeg med dietten og medisinering, og skal rapportere hvordan det går, og hva Oftebro sier neste gang jeg skal dit.
Bruker Armour.
-
06-07-06, 01:55 #18
Flink du er ;) Og lykke til med cola'en!
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-07-06, 20:21 #19
-
22-09-06, 08:59 #20
Nå har jeg vært på denna kuren en stund, og med litt juks og litt, har jeg gått opp 5 kilo, og gått ned igjen 5 kilo. Kroppstemperaturen ser ut til å ha gått opp litt, ligger rundt 35.5-35-7 på morningsen. Og formen har vært bra 11 av 17 dager og KJEMPEBRA 3 av de og dårlig resten. HEr har det gått fremover.
Problemet er skjelving i bena litt utpå dagen og fortsatt no temprament(skrives det sånn???). Går fort i taket, og det er ikke likt meg.
Var hos Oftebro igår og alle blodprøver hadde blitt bedre, untatt c-peptid og Insulin som hadde blitt no værre og Leptin 2772, ble ikke tatt forrige gang så jeg vet ikke hvordan det ligger ann.
Men da må siste rest av sukker ut av kosten for en stund, blir steinhardt, men diabetes blir værre så det må gå. sukk!!! Og det er jo cola`n som gjør det...
Også må jeg ha mer kosttilskudd, kalsium m vitamin d3 og vitamin K.
Men ang skjelving i bena, så mener han det er insulinen som gjør det, så det skal gå over hvis jeg modererer sukkeret, kutter det hvertfall ned til 25% av dagens inntak. Og holder opp m cola i 2 uker og nibælmer i 2 dager er vist mer skadeligt enn å ta ett glass hver dag. Men jeg skal gi meg for en stund nå altså, så får vi se på prøvene etterpå.
Jeg å skjønner at det ikke er my positivt med brus!!! Det er bare det at jeg kun liker cola og melk...... Og kuttet ut begge og finne no nytt?? JAJA, DET SKAL GÃ…!!!! men melk har jeg vært flink med.|
Men han Oftebro skal ha ernæringskurs den 21 oktober, så jeg skal kanskje diT!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Lignende tråder
-
Thyreoidea prisen til Helge Oftebro
Av Tor i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 08-12-12, 17:12 -
Oftebro om TSH
Av minnie i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 09-05-08, 19:55 -
Oftebro Helse
Av Bonzo i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 30-05-07, 17:15 -
Har vært hos Oftebro jeg
Av heisann i forumet Hos legenSvar: 19Siste melding: 22-02-07, 13:27
Svar med sitat
Bokmerker