Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
-
03-06-06, 19:05 #1
et forslag til medieoppslag fra oss- alle sammen må lese:)
de fleste her er frustrert over kunnskapen til folk når det gjelder stoffskifteproblematikken.
så jeg har et forslag:
hva om vi sammen skriver et innlegg som sendes til flere lokale og landsdekkende aviser samt legetidsskrift?
innlegget må være enkelt, informativt men samtidig med et fokus på den personlige opplevelsen av sykdommen og omverdenes reaksjoner. for det er jo det vi så gjerne vil gi kunnskap om
foreslår at vi ikke snakker detaljer, verdier og "alternative" tanker, men at vi heller fokuserer på det at det er vanskelig å bli trodd på selv de enkleste ting. men med en positiv vri
temaer kan eks være:
- info: symptomer, med bakgrunn fra en legemiddelside/legewebside e.l
- hvem er vi? fokus på den varierte gruppen vi er
- noen enkle punkter på hvordan det kan være å leve med disse symptomene
- vårt ønske om å bli hørt, og om "openminded" tankegang hos leger
og så et par punkter til. foreslå!
personlig vil jeg gjerne fokusere på at medisinering ikke alltid virker så optimalt som man skalha det til. man trenger medisinene, men man føler seg fortsatt meget redusert i varierende grad.
til slutt er det greit hvis alle forslagene som kommer er av en art som fører til en økt forståelse for andre som ikke har peiling, eller som tror de vet alt
synes vi skal være anonyme i underskriftene på innlegget.
noen som er med? sommeren er jo agurktiden, så det er kanskje lettere å få noe med da?
-
03-06-06, 19:20 #2
-
03-06-06, 19:28 #3
Isa1.................Du er genial.
Et forslag som vil gi bølger over det ganske land!
Lajla
-
03-06-06, 19:56 #4
-
03-06-06, 20:11 #5
Hei.
God tanke
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-06-06, 20:52 #6
Jeg er med .... men tenker, tenker - og det koster ... ;)
Hvorfor bør vi være anonyme her når vi skriver under? Blir vi ikke tatt mer seriøst hvis vi skriver under på et slikt skriv? Jeg er ikke bekymret over å skrive under på noe som jeg kan gå god for, men jeg vil bare ikke ha det stygge kvisetrynet mitt og amøbeutalelsene på TV - derfor jeg ikke vil i media, samt at ungene sikkert synes det er "flaut".
Når skrivet er ferdig slik at alle kan godta det (ikke sikkert at alle og enhver er 100% enige, men at vi kan godta det som står, for vi må jo begrense det på en eller annen måte), så synes jeg vi skal møtes på et hotell eller noe og skrive under der. Kanskje vi samtidig kunne invitere noen fra thyroideaforeninga, evt media, spesialister, leger m.m. (altså for å slå sammen flere ting siden vi ikke har allverdens med krefter)."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-06-06, 21:00 #7
-
03-06-06, 21:42 #8
-
03-06-06, 22:51 #9
Helt på hyttetur - er jeg
så ha meg unnskyldt hvis jeg skyter helt ved siden av mål.
Men skal vi begynne med en "fakta-del"? F.eks. har noen fra thyroideaforbundet mailet meg denne infoen:
Og for hver påstand vi kommer med, så må vi underbygge med kildehenvisning. Så hva er dokumentasjonen på ovenstående? Mange her inne henviser til "utenlandske" sites - men blir de godtatt i Norge? Det må jo da vel være virkelige anerkjente steder.Skjoldbruskkjertelen produserer tyroxin (T4) og litt liothyronin (T3), men mesteparten av T3 blir omdannet fra T4 andre steder i kroppen. T3 er det aktive hormonet i stoffskifteprosessen. Det er det som virker i alle celler i hele kroppen. Når det bare måles TSH og Fritt T4 går man glipp av informasjon om det er i orden med T3-nivået. ... En endokrinolog ... sa at man nå var begynt også å måle Fritt T3.
På jordet igjen, jeg??? 8)
PS Min lege har aldri målt T3, kun Anti-TPO, T4 og TSH."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-06-06, 23:06 #10
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av Frustrert i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 11-05-08, 15:15 -
Hei alle sammen, jeg er ny.
Av belit i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12