Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
28-05-06, 09:57 #11
Hei cathrin
Opprinnelig skrevet av cathrin
Vanlige allmennpraktiserende leger kan lite om stoffskifte/hormonproblemer og sender pasientene videre til spesialist/endokrinologer og hva skjer da??
Du blir i den hormongjørma du er, for har skjønt etterhvert at de ser helst at de ikke blir plaget.
Hvorfor er det så mye bedre i utlandet?
Er det fordi spesialistene der sammenfatter symtomer OG blodprøvesvar??
Og Norge som skryter at vi har det beste helsetilbudet i verden.....
æ ler mæ ihjel!!
Lajla
-
29-05-06, 22:10 #12
Jeg har også vært hos endokrinolog i Tromsø, og de er faktisk ubrukelige! Den første dama sa at plagene mine ikke kom fra mitt lave stoffskifte, og der har jeg jo det meste av symptomene.... Ba ved neste kontroll om å få en annen lege, og jeg må si han var ikke mye bedre. Mente også at plagene mine kom nok ikke av stoffskiftet, men tok no iallefall en masse nye blodprøver. Så lenge man har fine verdier under behandling, så har man ikke plager, har du hørt sånn!!!
Nei nå går jeg bare hos fastlegen min, som heldigvis hører på meg, selv om han ikke kan gjøre så mye for meg mere.Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
30-05-06, 00:22 #13
Endoen i Tromsø hilste på meg, og sa dermed at det her med stoffskifte, det kan vi her i tromsø , for hit kommer det pasienter fra ...vil huske det var Trondheim ...hun sa. Uansett meget arrogant uten at hu brydde seg om meg som pasient.
æ hadde en A4- ark med plager og den giddet hu ikke å sepå engang, æ fikk nu sagt at den skulle legges ved journalen min. Nei, det var virkelig bortkasta energi !!! Og det har man ju ikke for mye av!
-
30-05-06, 07:02 #14
e så..
e så godt å hør at d e fleir ein mæ som mene at legan i tromsø e udugeli inn dette område..
Men det e jo for jævli at det skal være sånn..
Må jo være noe vi kan gjøre før at vi skal få et tilbud,et bedre tilbud. Vi har tross alt krav på det..
Noen som har noen forslag om kosen vi kan gripe dette fatt?
-
26-05-12, 17:46 #15
Sv: En fortelling om legene og om meg....
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Jeg blir så forvirret over disse legene! (ang prøveverdier)
Av lillybell i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 10-07-08, 10:19 -
Legene har endelig funnet noe!
Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 7Siste melding: 17-01-07, 11:02 -
Hvordan er legene deres opplyst i forhold til stoffskifte sykdommen?
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 03-06-06, 11:54
Svar med sitat

Bokmerker