Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Exclamation Erfa 500stk-forpakninger vil ikke bli produsert lenger.

Jeg fikk dette svaret da jeg lurte på hvorfor det ikke er å oppdrive Erfa 125mg/500pk med bedre dato enn 31mai2017...

Hi

In Norway it's proving impossible to find Erfa thyroid 125mg/500pc that has a better best-before date than 31th of May 2017.

With the recommended replacement ratio for Erfa vs synthetic t4 that will lead to Erfa bought in January thrown out with approx. 400 tablets left in the box.

I'd like to know if this is due to a production problem so we'll have to adapt to this short shelf life for the foreseeable future?

Best regards & happy new year!
    Thank you for your question on Thyroid and a Happy New Year to you as well.

The 125 mg pack of 500 will be discontinued in February 2017 and so far this is the last lot we have in stock.

This lot expires in August 2017.

We will receive in February 2017 a new lot of 100's with an expiry of 2020.

Erfa Canada has decided to only concentrate on the 100 size format.

Regards,
    Caroline
    Med den prispolitikken vi har i Norge vil jeg anbefale folk å handle 500tablettsbokser mens man kan og regne med at de holder over utløpsdato. :(
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Standard Sv: Erfa 500stk-forpakninger vil ikke bli produsert lenger.

Spørsmålet er jo hvor lenge over utløpsdato jeg skal regne med at de holder, for jeg har ganske mange igjen på resepten, og jeg har en hel boks fra før som jeg snart skal begynne på (og som egentlig går ut i april).

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av seshat Vis post
    Spørsmålet er jo hvor lenge over utløpsdato jeg skal regne med at de holder, for jeg har ganske mange igjen på resepten, og jeg har en hel boks fra før som jeg snart skal begynne på (og som egentlig går ut i april).
    Jeg fant dette
    http://www.thyroidskeptic.com/desicc...ract-unstable/
    So, already we know that the consistency of Armour was not being questioned, and in fact the study also found that even 2-year-old tablets of Armour were “not significantly different from fresh tablets.”
    Vet ikke om det samme vil holde for Erfa. Jeg kjøper iallfall både 125mg og 30mg i 500pk nå.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Jeg vet ikke om 2 år gamle betyr 2 år etter utløpsdato eller 2 år etter produksjonsdato. I min hjerne ville det nok betydd 2 år etter produksjonsdato - da er de 2 år gamle.

Jeg kjøper uansett en boks, men er usikker på hvor mange i tillegg... vi får se...

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Jeg har nå gått over til Nature-Throid, som var det legen foreslo da jeg spurte om det fantes billigere alternativ etter at Erfa sluttet med 500 stk. Jeg har masse Erfa igjen som egentlig har gått ut på dato, men jeg går nå over til Nature-Throid ei stund for å teste dem så jeg vet om jeg skal fortsette med det neste gang jeg skal ha ny resept. 1000 stk kostet kr. 3309,- på Apotek1. Bestill i god tid - det var problemer med leveransen til leverandør i USA denne gangen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Er spent på erfaringene dine her. Det er jo kjent at det er ganske stor forskjell på fillerne i de ulike merkene, samt hvordan vi takler dem personlig.

Selv har jeg Erfa (fra 500boks) til uti 2018, heldigvis.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Jeg skal prøve å huske å komme med en oppdatering når jeg har prøvd dem ei stund.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Jeg er fornøyd med Nature-Throid så langt. De ser ut til å virke like godt som Erfa for meg. Jeg har i hvert fall ikke merket noe negativt ennå, men jeg har ikke tatt noen blodprøver ennå.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av seshat Vis post
    Jeg er fornøyd med Nature-Throid så langt. De ser ut til å virke like godt som Erfa for meg. Jeg har i hvert fall ikke merket noe negativt ennå, men jeg har ikke tatt noen blodprøver ennå.
    Så bra. Tusen takk for at du husket tråden og kom tilbake med erfaringene dine.
    Jeg stoler forresten mye på "følelsen" til brukere som har vært gjennom noen sesonger med NDT. (Bruker ikke annet selv heller for å vurdere vinteroppdoseringen.)

Er det forresten 60mg eller 120mg tabletter du har fått for den prisen? Jeg bruker 125mg + litt til om vinteren og ned mot 125mg om sommeren... Må tenke pris, selv om helsa er "uvurderlig" er ikke lommeboka bunnløs...

Da vet jeg iallfall hva jeg kan be om resept på når jeg nærmer meg bunnen i "bøtta" jeg har. Jeg spiser for øvrig nå "utgått på dato" Erfa, men kan ikke si at jeg har merket noen forringelse i styrken. Kroppen min virker fornøyd med den dosen jeg har brukt sånn omtrent på denne tiden de siste årene.
    (Mine tabletter er oppbevart i romtemperatur og tørt etter at den kom i hus.)

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Det er 130 mg

Jeg brukte jo å tygge Erfa, men disse er hardere utenpå, og smaker ikke like godt, men jeg lar de noen ganger ligge litt i munnen sammen med litt spytt og da løser det harde ytre laget seg opp. Jeg har egentlig ikke gjort dette så veldig ofte altså, så jeg tror de virker greit for meg uansett. De er greie å dele med tablettdeler, da, ettersom de er hardere. De smaker ikke veldig ille, altså, men de smaker ikke søtt som Erfa - det er vel kanskje ikke laktose i dem (mener det er det i Erfa). Lykke til når du skal prøve etter hvert!

Jeg må vel gå tilbake til mine utgåtte Erfa snart, så jeg får brukt dem opp.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Min fastlege vurderer ikke lenger TSH som viktig!!
    Av rexxy69 i forumet Solskinnshistorier
    Svar: 9
    Siste melding: 03-11-10, 14:35
  2. De har ikke Erfa Thyroid på Vitus lenger
    Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 11-12-09, 18:27
  3. Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
    Av camomilla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 06-03-09, 10:54
  4. Sover ikke lenger.
    Av grynet i forumet Søvn
    Svar: 14
    Siste melding: 01-10-08, 14:25
  5. Ikke lenger helt frisk på armour...):
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-07, 21:15

Søkeord for denne tråden