Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
11-10-12, 17:37 #1
Diagnostisert med lavt stoffskifte i november 2011
Diagnostisert med lavtstoffskifte i november 2011 (vektoppgang, depresjon, tør hud, sliten). Har høyt anti-tpo. Brukte Levaxin uten noe bedring.
Armour siden 2012.
Er veldig uerfarn , så jeg er veldig takknemlig for å kunne dele med dere nyttige erfaringer.Lavtstoffskifte siden 2011
-
11-10-12, 20:40 #2
Re: Ny og uerfarn

Velkommen hit!
Hvordan har du det?
-
12-10-12, 19:54 #3
Sv: Re: Ny og uerfarn
Tusen takk,
Det går fremover, men veldig veldig sakte
Lavtstoffskifte siden 2011
-
12-10-12, 20:07 #4
Re: Ny og uerfarn
Man lærer etterhvert, om man vil eller ikke, at TingTarTid når man er stoffskiftesyk.

Er stoffskiftet ditt greitt regulert slik at du kjenner deg bra?
Siden du går på Armour rekner jeg nesten med at du går til en privatklinikk?
-
13-10-12, 14:13 #5
Sv: Ny og uerfarn
Velkommen
Kan du fortelle litt om hvor høy dose Armour du bruker, og blodprøvesvarene dine, husk referanseverdier, de varierer fra lab til lab. Har du blitt noe bedre på Armour?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-10-12, 07:56 #6
Velkommen
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
03-11-12, 18:57 #7
Velkommen hit
-
18-05-14, 14:47 #8
Vekt økning med T3
Jeg har forsøkt T3 i nesten 1 år nå (CT3M). Jo mer jeg øker desto flere kiloer viser vekta mi. Har aldri vært så "big" som nå. Jeg har forsøkt gammel Armour før med meget bra effekt, Reformulert A var crap - vekt problemer. Tenkte å prøve Nature-throid nå, enten alene eller kombinere med T3. Erfa var for sterk for meg.
Jeg vet at N-troid ble også reformulert, men likevel har jeg en del spørsmål:
1: Er det noen som har prøvd ny Armour og hadde vekt problemer - ble dere bedre med ny N-throid? Gikk vekta ned ?
2: Er det flere her som hadde problemner med kun T3 og vekt økning?
3: Er det noenn av dere som har opplevd at ny N-troid er bedre enn ny A?
takknemlig for svarLavtstoffskifte siden 2011
-
18-05-14, 15:30 #9
Sv: Vekt økning med T3
Hej
Det kan blive lidt svært at dele erfaringer med dig, da det du selv har skrevet om din situation, var meget lidt, næsten ingenting, og du vendte heller ikke tilbage efter at Vigdis har spurgt om supplerende info dengang i 2012.
At Armour var "crap" er ikke noget at sige til, da den blev jo reformuleret tilbage i 2009. Her er lidt baggrunds-info: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16848
At Erfa var "for sterk" for dig er heller ikke overraskende (i sammenligning med dine Armour-erfaringer) - Erfa indeholder ikke det bindestof (mikrokrystallinske cellulose) som Armour indeholder siden 2009. Det betyder at også Nature-throid vil virke lige så "crap" som du siger at Armour har virket for dig... fordi alle thyroid-produkter fremstillet i USA blev pålagt af amerikanske lægemiddelmyndigheder, at tilsætte mikrokrystallinske cellulose.
Er det kun din vægt der volder dig problemer i de behandlinger, du hidtil har afprøvet, eller har du også fortsat alle symptomer? Men som sagt - svært at sige noget konkret, simpelthen fordi der findes nærmest lige så mange nyancer som der er folk med lavt stofskifte, og da du heller ikke har skrevet noget mere detaljeret siden sidst, er det endnu mere umuligt forestille sig, hvad kunne hjælpe dig.
Der er ikke andet for end at blive ved med at søge efter en dygtig læge, til du finder en læge der har viden og erfaring med flere hormoner end thyreoideahormoner, fordi det kan slet ikke udelukkes, at du i virkeligheden har flere andre hormonproblemer end lavt stofskifte. Held og lykke.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-05-14, 22:53 #10
Sv: Diagnostisert med lavt stoffskifte i november 2011
Anisa,
jeg setter utrolig pris på ditt svar. Mange takk. Men det som jeg er ute etter er en person som har lignende problemstilling. Det er kun disse som kan hjelpe meg. Jeg har ganske stor innsikt i min sykdom og alt rundt det, men det er ikke alltid at ting går etter boka. DERFOR søker jeg mennesker som har lignende problem. Les vektøkning tross adekvat medisinering, trening, spising osv.
Lavtstoffskifte siden 2011
Lignende tråder
-
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i November 2011
Av Tina Jeanett i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 13-06-12, 16:01 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i november 2005
Av janike i forumet TSHSvar: 46Siste melding: 16-11-09, 17:52 -
Fikk diagnose lavt stoffskifte nå i november
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 98Siste melding: 20-04-08, 14:01
Svar med sitat

Bokmerker