Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
18-05-14, 13:32 #1
Ny-Armour virker bedre med .... Candex ?
I 2009 blev Armour reformuleret/ændret (efter krav fra den amerikanske lægemiddelstyrelse FDA, tror jeg nok...). Sukkerstoffet blev erstattet med tilsvarende men "anhydrous" dvs. "vandfrit" og mikrokrystallinsk cellulose blev tilføjet til opskriften. Før indeholdte Armour-tabletterne ingen cellulose.
Som følge af tilsætning af cellulose forandredes også optag af det aktive virkestof, fordi det nu blev bundet til cellulose som de fleste hypothyroide kroppe har svært ved at spalte pga. hormonmangel-betinget kronisk nedsat dannelse af fordøjelsesenzymer, herunder enzymet cellulase. Resultatet blev at Armour "lige pludselig" begyndte virke dårligere end før, og mange patienter oplevede at symptomer på hypothyreose kom tilbage. Til en vis grad hjælper det at tygge grundigt disse tabletter, fordi mundvandet indeholder også lidt cellulase, men det kan være en træls tanke med udsigten til at skulle tygge sine tabletter for resten af livet. Specielt fordi, selv ved hjælp af cellulase i mundvandet, er det ikke nok til at spalte alt cellulose-bindestof i Armour-tabletten, så resultatet bliver kun delvist bedre.
Candex er et fordøjelsesenzym-præparat komponeret til bekæmpelse af Candida: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=887&bid=54 Den indeholder udvalgte enzymer i bestemte mængder, der rent ud sagt - fordøjer Candida og andre uønskede cellulose-opbyggede svampe og andre vækster i vores tarme.
Opprinnelig skrevet av Catherine
Candex indeholder fordøjelsesenzymerne Cellulase, Hemicellulase, Amylase, Invertase og Glucoamylase. Det virker som om denne fordøjelsesenzym-cocktail griber ind i vedligeholdelses-delen af Candidas livsprocesser, så svampen rent faktisk ikke kan regenerere sig selv, dør og selv bliver fordøjet af Candex-enzymer.
Som en positiv "bivirkning" styrker Candex også hele den øvrige spaltning/fordøjelse af alle cellulose-stoffer vi får ind med maden, og den klarer også den mikrokrystallinske cellulose i Armour-tabletterne, så folk oplever at de får mere ud af den, uden at skulle øge dosen. Flere endda (som også Catherine skriver) kunne gå ned i medicindose med op til 20% af den oprindelige ny-Armour dose.
Candex er desværre ret dyrt af et kosttilskud at være. På den anden side, hvis den kan optimere virkningen af Armour-tabletter, kan der spares lidt på forbruget, tillige med alle de øvrige fordele for velbefindendet... som bedre optag af nærningsstoffer fra maden og styring af vores "egen" Candida, som i virkeligheden ingen er jo helt fri for, vel?
Man kan købe Candex i EU, 120 kapsler for £45.95, eller på Iherb 120 kapsler for $47.99, eller 40 kapsler for $22.99.
Man kan også forsøge at finde enzymerne Cellulase og Hemicellulase hver for sig, men det bliver ikke så let... tror jeg.
Så vidt jeg ved, er der ingen mikrokrystallinske cellulose i Erfa Thyroid eller i Thyroid-S. Heller ikke i Thyreoid fra Glostrup Apotek (laktose, kartoffelstivelse, gelatine, magnesiumstearat og talkum), men ellers alle Thyroid-præparater fremstillet i USA efter 2009 indeholder den.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Levaxin virker bedre inntatt til natten
Av Mod i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 0Siste melding: 09-11-12, 10:35 -
Throid, Armour osv. når virker det?
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-04-10, 22:10 -
Armour - hvordan virker det på meg?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 120Siste melding: 21-09-07, 18:31 -
har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 31-08-07, 19:26 -
Økning Armour - bedre form
Av ella i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 15-06-05, 21:06

Svar med sitat

Bokmerker