Viser søkeresultater 31 til 40 av 63
Tråd: Tørre øyne
-
28-07-12, 17:09 #31
Sv: Tørre øyne
Hvis det hadde vært mulig Vigdis, skulle du gjerne fått litt av mine overfylte tårekanaler!
-
28-07-12, 18:39 #32
Gjerne, Huldrena, så kunne vi ledd og grått sammen
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-07-12, 19:28 #33
-
28-07-12, 23:48 #34
Jeg har sekundær Sjøgrens og får Oculac og Viscotears på blå resept. Begge kan kjøpes reseptfritt, men siden jeg har en sikker Sjøgrens, får jeg dem heldigvis på blå resept. Begge typene fås i dagspakning og 4-ukers-pakning. Forskjellen er at det er mindre tilsetningstoffer i dagspakningene (30 små tuber i pakken) og dermed mindre sjanse for allergi/overfølsomhet av dråpene eller gel`en.
Viscotears er en slags gel, og den holder mye lenger enn Oculac.
Jeg bruker Viscotears tre ganger til dagen, og Oculac når det trengst, og har det faktisk ikke så ille i øynene lenger.
Jeg trodde ikke jeg hadde Sjøgrens fordi øynene mine er blitt ekstremt lysfølsomme og tårene renner når lys treffer dem. Øyelegen testet tårene mine, og forklarte at slik jeg har det er veldig typisk ved Sjøgrens, og da tenker man ikke på at øynene er tørre; de er bare såre.
En frisk tåre inneholder ikke bare vann og salt, men olje, mineraler og salter. Mine tårer derimot er utspedt så mye at det er nesten ikke annet enn vann og salt og da hjelper ikke tårene lenger.
-
29-07-12, 07:29 #35
Jeg får også Vicotears i enpakning på blå resept, jeg reagerte på konserveringsmidlet i tubene. Jeg bruker mellom 10-15 daglig. På natten bruker jeg Simplex som er en fet salve.Jeg kjenner at øynene i løpet av natten blr såpass tørre at jeg burde bruke Simplex to ganger, men jeg er så trøtt, jeg orker ikke gjøre det! Det ble litt bedre etter Restasis. Men øyene føles nå litt såre, så jeg håper å få prøve denne øyegelen med testosteron for å se om det kan bli enda bedre.
http://www.argentisrx.com/content/show.asp?mne=pipeline
arGentis DES (Dry Eye Syndrome) Therapies
ARG101 is a testosterone cream or gel formulation used to treat DES in menopausal women. Waning androgen levels in women before, during, and after menopause has been identified as a primary cause of DES in this population. ARG101 is unique in that it is applied to the upper and lower eyelids for transdermal delivery of testosterone directly to the affected glands. Delivering the active pharmaceutical ingredient transdermally allows better access to the glands and enables convenient twice-daily dosing. ARG101 restores aqueous and lipid production thereby restoring the natural process of tear production.
Clinical practice at the Southern College of Optometry (SCO) has documented ARG101 efficacy and safety. Patients using ARG101 achieved a 51% increase in aqueous secretion (p=0.01) and a 68% increase in tear breakup time, a measure of meibomian gland function, versus baseline measurements. There was also a 51% (p=0.01) decrease in symptoms as measured by the Ocular Severity Disease Index (OSDI), a validated measure of DES symptoms. There have been no adverse events and, importantly, no increase in intraocular pressure in patients using the testosterone cream for three years. Results of the use of testosterone in patients at SCO have been presented at the Annual Meeting of the American Association of Optometrists in each year 2002-2006.
ARG102 is a progesterone cream or gel formulation used to treat DES in men and younger women. The cross-reactivity between progesterone and corticosteroid receptors in the ocular region is believed to activate corticosteroid anti-inflammatory activity in the glands and on the ocular surface, restoring normal aqueous and lipid production. ARG102 is also applied to the upper and lower eyelids for transdermal delivery of progesterone directly to the affected glands.
Patient data from clinical practice at SCO has shown that patients using ARG102 had a 34% increase in tear breakup time (p=0.01) and a 20% decrease in symptom severity (p=0.05) after only three weeks of use versus baseline measurements. There were no reported adverse events or increases in intraocular pressure. These results were presented at the 2006 Annual Meeting of the American Association of Optometrists.
ARG103 is a combination of testosterone and progesterone in a cream or gel formulation used to treat previously untreated post-menopausal women. Anecdotal results from SCO have shown promise in treating these women who because of lack of treatment options may have more severe glandular dysfunction.
These treatments share several characteristics which make them unique among current DES therapies and those in development:
- A patient-friendly application with a cream or gel formulation to the outer upper and lower eyelids versus conventional drop application.
- Transdermal delivery of anti-inflammatory hormones directly to the affected glands.
- Restores the natural process of tear production versus tear replacement of conventional therapies.
- Convenient twice-daily dosing versus the frequent applications required by tear replacement therapies.
- No stinging or burning of the skin to which it is applied or of the ocular surface.
The transdermal treatments are believed to act locally at the site of the affected glands. Systemic effects have not been seen. Due to the inefficiency of the current formulation, each will be reformulated for clinical trials and contain less steroid hormone than other transdermal hormone treatments for other indications currently on the market.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
29-07-12, 07:47 #36
Høres veldig interessant ut. Jeg har Sjøgrens Syndrom, men har aldri hørt om dette. Tenker å sjekke videre og evt. tipse diagnosegruppen
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
29-07-12, 07:53 #37
Det var via denne amerikanske legen Jeffrey Dachs at jeg skjønte at dette kunne være noe å jobbe videre med. Jeg ante ingenting om all forskningen han henviser til når det gjelder testosteron og tørre øyne! Lurer på om øyelegen vet det, jeg må tilstå at jeg tviler.
For meg er det den logikk i det hele. De tørre øynene henger sammen med alle de andre hormonene som har vært helt bort i veggene feil i åresvis. Da er det logisk at de skal behandles med hormoner
Bittebitt: om du hører noe i de sirklene du ferdes i , dra det inn hit og del det! Det er jo slik vi blir klokere, og forhåpentligvis også friskere.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
13-08-12, 15:45 #38
Disse øyedråpene med testosteron er under utprøvning og ennå ikke til salgs sier apoteket

Vi får vente noen år, vi som kan ha bruk for dem
Her står det når de kommer http://www.argentisrx.com/content/show.asp?mne=pipeline• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
20-10-12, 01:22 #39
Og mens vi venter er jeg på nettet snublet over et tysk "tåre-præparat": TEARS AGAIN eye spray with liposomes.
Indication: dry eye
Manufacturer: Optima Pharmazeutische GmbH, Wang, Germany, www.optimapharma.de
Composition: 1ml contains 10mg of soya lecitin, 8mg sodium chloride, 8mg ethanol, 5mg of phenoxyethanol, 0.25mg of vitamin A, 0.02 of vitamin E.
Description: Tears Again eye spray with liposomes stabilises the lipid layer of the tear film, it regulates and improves the process of moisturizing of the eye and lid surface. It is used in dry eye feeling, tension in the eyelids, the feeling of foreign body in the eye, in burning and itching of the eyes. Tears Again makes wearing of contact lenses more comfortable.
Use: spray Tears Again 1-2x shortly on the closed eyelids. Spray from a distance of approx. 10cm from the eye. Do not spray into an open eye! When sprayed into opened eyes accidentally, Tears Again can cause a short-term burning. This feeling subsides without any consequences. Usually it is recommended to use Tears Again up to 3-4x daily. Notice: if you use other eye drops and eye ointments simultaneously, use Tears Again at least 10 minutes before or after application of the other eye product.
http://www.docsimon.com/article/tear...liposomes-10ml
I Danmark skal man af med 149,5 dkr. = 147,99 NOK (+ udlandsfragt) for 10 ml.
I den tjekiske webshop (EU) koster samme produkt 11,20 Euro (82,78 NOK)
Jeg har ingen ide om, hvor effektiv er dette tyske præparat, men det lyder ret rimeligt, synes jeg. Flere "tåre-præparater" i bunden af siden.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-10-12, 08:02 #40
Var på et foredrag med en øyelege på mandag. Han sa at i Tyskland hadde de registrert østrogen øyedråper. Mange kvinner har tørre øyne pga. Østrogenmangel. Dette preparater skal visstnok ha god effekt for de som faller inn under den kategorien.
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne
Av Tante i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 30-07-09, 14:31 -
Negler og tørre hender
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 24Siste melding: 04-02-07, 12:01 -
Munntørrhet/tørre lepper
Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 9Siste melding: 06-10-05, 14:38
Svar med sitat

Bokmerker