Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 49
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Depresjon eller?

Og her http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm
    "The study found that patients with very high (>4.0mU/l) or suppressed (≤0.03mU/l) TSH levels more frequently suffered from heart disease, abnormal heartbeat patterns and bone fractures compared to patients whose TSH levels are in the normal range (0.4-4.0 mU/l). Patients who had a slightly low TSH level (0.04-0.4mU/l) did not have an increased risk of contracting any of these conditions.

These results show for the first time that it may be safe for patients taking long-term thyroxine replacement therapy to have a low but not suppressed TSH level. These patients do not show an increased risk of suffering from heart disease, bone fractures or abnormal heartbeat patterns. This means that patients may be able to take slightly higher doses of thyroxine than are currently recommended without having an adverse effect on their health."

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Anbefaler deg å lese bloginnleggene til Paul Robertson i "Recovering with T3" om blodprøver, se alle bloginnleggene her http://recoveringwitht3.com/blog/all
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    vinter er det denne du tenker på https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9186

Ellers synes jeg 50 mcg T4 høres ut som en skummel lav dose. Har du ikke forsøkt noen form for T3 ennå?
    Hei, må bare spørre deg: Jeg begynte med 25 og har nå økt til 50 mikrogram. Er dette uvanlig lavt? Jeg har trodd at det var helt vanlig opptrappingsdose, men det kan være feil av meg. Men har tatt det i to dager, og merker ihvertfall ikke noen tegn på ubehag, men heller ikke noen stor forskjell på 25 og 50. Men det tar vel lengre tid?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Det er nok helt vanlig opptrappingsdose. De fleste prøver med Levaxin først, for å se om de får godt resultat av det - mange lever fint med Levaxinen sin. Det tar litt tid før T4 i levaxinen omdannes til T3 i kroppen din, så du merker nok ingen umiddelbar forskjell på den økte dosen.

Hvis du går med cøliaki eller annen tarmsykdom, kan det gjøre at medisinen tas dårligere opp i tarmen, og du må ha høyere dose. Med glutenfritt kosthold er vel utgangspunktet at opptak blir som normalt - tror jeg?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det som er viktig er at du ikke blir gående på for lave doser for lenge, da kan du i verste fall ende opp dårligere enn du var. Tror mange snakker om 4-6 uker mellom hver økning på Levaxin? Noen som vet mer? de fleste ender jo på 100-150 mcg Levaxin som normaldose. Så er det vesentlig å ikke la det gå for lang tid dersom Levaxin ikke virker bra nok. La det ikke gå åresvis med dårlig funksjon! Neste trinn da er å be om enten Liothyonin eller thyroid for å få et tilskudd av T3

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hos raske /friske mennesker som er under 50 år gamle er det almindeligt at begynde med 50 µ Ellers 25 µ - men man skal ikke gå længe på en for lav dosis, det er en stor belastning for kroppen.

"Voksne over 50 år. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
    Unge raske. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 50 mikrogram i døgnet stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
    Børn. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 25 mikrogram hver 2. til 4. uge. Højeste dosis er 200 mikrogram i døgnet.
    Bemærk: Tabletterne bør indtages på tom mave."

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    vinter er det denne du tenker på https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9186

Ellers synes jeg 50 mcg T4 høres ut som en skummel lav dose. Har du ikke forsøkt noen form for T3 ennå?
    Ja, det var den jeg tenkte på. Tusen takk

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hos raske /friske mennesker som er under 50 år gamle er det almindeligt at begynde med 50 µ Ellers 25 µ - men man skal ikke gå længe på en for lav dosis, det er en stor belastning for kroppen.

"Voksne over 50 år. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
    Unge raske. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 50 mikrogram i døgnet stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
    Børn. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 25 mikrogram hver 2. til 4. uge. Højeste dosis er 200 mikrogram i døgnet.
    Bemærk: Tabletterne bør indtages på tom mave."
    DENNE skal jeg ta med til legen min... TUSEN TAKK!! Hvor fant du dette? Pakningsvedlegget?

Stemmer det at man regner at man trenger ca 2 mikrogram pr kilo man veier? Og tusen takk for alle svare jeg får!!! Dette er gøy også

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av vinter Vis post
    DENNE skal jeg ta med til legen min... TUSEN TAKK!! Hvor fant du dette? Pakningsvedlegget?
    Undskyld, jeg glemte linket til apotek.dk:
    http://www.apoteket.dk/Laegemidler/M...ge.aspx?id=499

Der finder man i det hele taget meget god info om diverse medicin af den konventionelle slags

Sitat Opprinnelig skrevet av vinter Vis post
    Stemmer det at man regner at man trenger ca 2 mikrogram pr kilo man veier? Og tusen takk for alle svare jeg får!!! Dette er gøy også
    Jeg er sikker på, det er forskelligt ... Sådan at nogle skal bruge 1½, andre 2 µ pr. kilo kropsvægt. Vi er jo forskellige, og det er de færreste der ved, hvordan deres stofskifte så ud i en blodprøve før de blev syge. Man må tage symptomer alvorligt, andet er der vel ikke at gøre ved det.

Derudover så kan der være stor forskel på, hvordan man reagerer på den ene eller anden type medicin. Det gælder ikke bare forskellen mellem syntetisk og naturligt stofskiftehormon; der er også forskelle på de enkelte mærker, og det inden for begge de to typer medicin.

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Er nå trøttere enn jeg har vært på lenge. Så sliten at at det er vondt i kroppen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Har du økt levaxinen din, vinter?
    Det er ikke farlig å øke litt. Øk langsomt.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 109
    Siste melding: 29-11-11, 01:35
  2. Hypotyreose eller depresjon?
    Av roser i forumet Presentasjoner
    Svar: 15
    Siste melding: 29-01-11, 14:30
  3. Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
    Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:51
  4. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  5. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn