Viser søkeresultater 31 til 40 av 47
-
16-11-07, 17:51 #31
Snusmumrik sa:
Må si det går framover her i verden; da jeg fikk barn, var det bare jeg som gikk gravid, ikke vinå som vi prøver å bli gravide
n'Finn; det heter vel trimester, ikke semester. ....
Semester = ferie, det er det slutt på når babyene kommer ...
(Jeg kunne bare ikke dy meg..)
-
16-11-07, 18:45 #32
Enig med du Tily - det får være måte på hvilke områder vi skal trenge oss på.
og : Dette har jeg ikke greie på
men det var nok en liten oloS dette da .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 19:53 #33
Ikke noe apropo ......
http://www.youtube.com/watch?v=lVkKkmnw ... re=related• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 22:13 #34
Har redusert dosen for å nærme meg det magiske 1-tallet. Legen har ikke sagt noe om at jeg bør redusere dosen det har jeg gjort på egen hånd, men er nå usikker på om dette er riktig vei å gå, siden jeg blir så trett og uopplagt.
Hadde TSH på 0.15 i mai-07, ble gravid, men mistet. På denne tiden var nok stoffskiftet mitt for høyt. Har forstått det slik at når stoffskiftet er for høyt kan man miste lett, og når stoffskiftet er for lavt er det vanskelig og bli gravid pga ustabile sykluser.
-
16-11-07, 22:30 #35baremei Gjest
Jeg har en konstant TSH på 0.02 på medisin.
Som syk/frisk/syk og ubehandlet gjennom 10 år har den aldri noensinne vært over 0,68.
Og det ble da to barn av det, ingen mistede heller.
Spesielt siden du blir dårligere av å redusere dosen synes jeg ikke du skal gjøre det på egenhånd. Du må snakke med legen din, og du må uansett aldri styre etter TSH alene. Det blir helt feil for de fleste, og gjør legen din det ville jeg snudd i døra. TSH gir kun et signal til skjoldbruskkjertelen om å øke eller senke produksjonen, og har ingen funksjon utover det.
Har du antistoffer bør du følge med på dem (anti-TPO), men det viktigste er FT3 og FT4, sammen med bl.a. jern og ferritin og B12. For lite av dem gjør deg også ganske sløv. Siden svangerskap er ønskelig skal også folsyre måles, du kan likegjerne ta et tilskudd uansett. Et vitamin B-kompleks vil vanligvis dekke behovet for både B6, B12 og folsyre
-
16-11-07, 22:47 #36
n`finn: Anne-Kat Hærland er herlig!
[/b]Tily:Semester = ferie, det er det slutt på når babyene kommer ...
Enig i den du
Reduserte dosen i august fordi jeg hadde så mye hjertebank, og hadde nok håpet at verdien var nærmere 1-tallet nå en den virkelig var.
Har ikke redusert dosen noe ytterligere etter det, da jeg ikke synes at det virker forsvarlig i forhold til min nåværende form.
Har inntrykk av at dette med svangerskap og lavt stoffskifte er vanskelig.
I mai var formen min upåklagelig, fantes ikke trett og uopplagt, hadde energi så det suste. TSH var da på 0.15, ble gravid, men mistet.
Har lest en del både på dette forumet og på SG, at når stoffskiftet er høyt, kan man lett bli gravid, men man kan også miste fort.
Er stoffskiftet lavt kan det ta tid og bli gravid pga ustabile sykluser, så jeg er forberedt på ei lang prøvetid for og si det sånn....
-
16-11-07, 23:20 #37
Det er ganske snevert med medisinering, og en TSH på 1 passer mange, men ikke for meg og mange andre.
Jeg må gå etter ft4 go ft3 og da følger man jo formen og legger merke til hvor man må ha ft4 og ft3.
Det vanligste er å måtte ha dem i øvre halvdel, sånn to tredeler opp eller deromkring. None trenger dem høyere, noen kan ha dem på 50% og sikkert noen på 40% eller sånn men vi hører aldri fra noen sånne.
Hos meg og mange andre blir da TSH 0.
Jeg har noen gamle referanser fra medline om at kanske 30% har det slik.
Så jeg er da ganske normal.
Hvis du har det bedre med en TSH på 0,15, så er det vel riktigere for deg. Men ta en titt på ft4 og ft3 og hvor du må ha dem.
-
17-11-07, 16:28 #38
nora sa:
nora; vi er jo to som jobber med saken her da, så da er det vel VI som blir gravideMå si det går framover her i verden; da jeg fikk barn, var det bare jeg som gikk gravid, ikke vi
Ser at Bonzo sier det samme, de er sikkert to som samarbeider der også
-
17-11-07, 16:31 #39
Sorry, nora! Skulle ikke blande deg inn i dette her!! Det var visst Tily som skulle ha svaret! Det var det med "husken" da.....
-
17-11-07, 17:21 #40
Jepp, her i huset er det VI som er gravide. Tror at det er helt normalt i dagens samfunn at man sier dette, kanskje fordi at det nå også er mer normalt at mannen involverer seg tidligere, min mann var iallefall med på stort sett alle kontroller i svangerskapet.
Opprinnelig skrevet av Snusmumrik
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Fikk konstatert hypotyreose i april 06
Av Linn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 88Siste melding: 19-01-10, 10:13 -
Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
Av Reven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november-06 (hyper med kalde knuter)
Av Zena i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 55Siste melding: 20-04-08, 10:50 -
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 38Siste melding: 09-04-07, 22:40
Svar med sitat
Bokmerker