Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 49
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Standard Sv: Depresjon eller?

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Tusen takk Printer ut denne, jeg. Vet ikke helt hva legen tenker, men her kommer det jo klart frem at TRAS bør tas.
    I dag tok jeg nye blodprøver. Er veldig spent, men føler på meg at alle er normale, slik de tidligere har vært. Men likevel tror jeg at dette ikke "bare" er en depresjon. Vi får se. Svarene får jeg den 30. Da skal jeg legge inn prøvesvarene her Legen min sa forresten også at blodprosenten min er lav og at dette kan være kronisk... Betyr det at jeg bør få blodoverføring? Regner vel med at man kan bli ganske slapp av å gå slik også..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Nå har det blitt påvist at jeg har Cøliaki. Ikke så rart jeg mangler jern osv... og er slapp!! Synes faktisk det er godt å vite at det faktisk var noe galt...ikke bare jeg som faller sammen pga psyken. Håper mye vil bedre seg m riktig kosthold.... Har lest at også Cøliaki kan utløse depresjon.... Men legen har ikke fortalt meg noe annet ennå enn diagnosen. Håper jeg får litt veiledning ang kost.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Så bra at de fant ut hva som skapte problemer!
    Man blir ikke friskere av en diagnose, men da vet man iallefall.
    Ved cøliaki skal man ikke spise gluten i det hele tatt, og man har også rett på og få støtte fra NAV pga fordyret kosthold.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Så bra at de fant ut hva som skapte problemer!
    Man blir ikke friskere av en diagnose, men da vet man iallefall.
    Ved cøliaki skal man ikke spise gluten i det hele tatt, og man har også rett på og få støtte fra NAV pga fordyret kosthold.
    Hei BenteR

Så bra at de fant det ut !! Nå vet du ihvertfall hva du kan og ikke kan spise !!!

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Hei BenteR

Så bra at de fant det ut !! Nå vet du ihvertfall hva du kan og ikke kan spise !!!

-lig hilsen Elbeth
    Det er ikke jeg som har fått påvist cøliaki, men vinter....

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Det er ikke jeg som har fått påvist cøliaki, men vinter....
    Takk, jeg oppdaget det først nå

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Takk, jeg oppdaget det først nå
    Fort gjort, spesielt siden jeg har i min tråd klaget på glutenintoleranse (klager jo på alt mulig jeg )

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Hei Vinter - så bra at de finner årsaken til plagene dine! Du finner en del nyttig info om cøliaki på sidene til Norges cøliakiforening, her: http://www.ncf.no/.

For noen år siden jobbet jeg på et sykehus hvor de tilbød kurs for foreldre som hadde barn med cøliaki. Det innebærer jo en viss omlegging av vaner mht matlaging og kjøkkenaktivitet, og lokallagene i cøliakiforeningen informerte om at de blant annet hadde bakekurs; hvordan få til glutenfritt brød som har bra smak og konsistens, og andre glutenfri bakevarer også. Kanskje du finner noe i nærheten der du bor?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    33

Tusen takk for alle svar jeg har fått Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan det går.
    Jeg har da utslag på cøliakiprøven. Lege sier det er sikkert at jeg har cøliaki, fordi testen er rimelig sikker. Har nå vært og tatt gastro og vevsprøver. Gastro viste ikke noe galt og vevsprøvene har jeg ikke fått tilbake enda. Så nå er vi usikker på hvordan vi skal gjøre dette.

I morgen skal jeg ta biopsi av skjoldbruskkjertelen. Gruer meg litt. Snille mannen min blir med. Men nå sier legen at vi må passe på hva som skjer med stoffskiftet. FT4 var nå på 11,2 (skulle være mellom 11 og 21) og TSH på 1, 35. Så her skjer det ting.. Er det vanlig å ha slike svigninger?

Jeg er ennå mer sliten enn jeg var før. Kan sove døgnet rundt hvis jeg får lov. Har nesten vondt i kroppen fordi den er så sliten. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Legen min sier at det hun leser ut fra stoffskifte prøvene underbygger det at jeg føler meg mer sliten, men at hun ikke kan gjøre noe med det ennå.

I tillegg skal jeg til hudlegen. Jeg er på nippet til å barbere av meg håret... Holder på å bli GAL Masse utslett i hodet, og det klør sinnsykt!!! Har forsøkt så masse produkter, men ingenting hjelper. Føler at det kravler der oppe, men har ikke lus altså..-*

Det ser ut som dette kan ta laaaang tid, ja

Vinter

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 109
    Siste melding: 29-11-11, 01:35
  2. Hypotyreose eller depresjon?
    Av roser i forumet Presentasjoner
    Svar: 15
    Siste melding: 29-01-11, 14:30
  3. Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
    Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:51
  4. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  5. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn