Side 6 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 278
    elin* Gjest

Standard

Hei Yvette,

Mitt inntrykk er at ikke alle legene på Balderklinikken praktiserer likt mht thyroidea, hormoner og binyrer. Baumann og Knobel er mest opptatt av matintoleranse mens Omdal og Schiøth har et bredere perspektiv.
    Ikke gi deg - du er den som vet best at du ikke er frisk!
    Jeg tror ikke Omdal og Schiøth i utgangspunktet tar nye pasienter, men det var en på forumet som i forrige uke som skrev at hun hadde hatt tlf time med Omdal, etter å ha sendt han et brev (husker ikke nå hvem det var...) Stå på!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Anti-TPO en min er også negativ, men jeg har likefullt hypothyreose. Nedtrapping av Levaxin førte til svært høy TSH og fT4 blei null. Den tia var ikke særlig moro akkurat ! Da blei det ikke mye trening akkurat.
    En skal ikke skue hunden på hårene sies det jo, men det er vel akkurat der at man kan se at noen har hypothyreose ?

En nedtrapping vil føre til at du får lavere stoffskifte enn du noen gang har hatt. Hvis systemet fungerer nogenlunde, så vil stigningen i TSH føre til at kjertelen vokser og produserer mer Thyroxin. Dette tar tid og du må være beinhard lenge.
    Om det er slik at det er noen produksjonsmulighet igjenn i kjertelen så stimuleres den kraftigst om du kutter ut Levaxinen brått og det tar kortest til å få opp produksjonen på denne måten.
    Du har valget - seigpining eller kort og jævlig ?
    Uansett metode ville jeg målt hver 3uke. Det er viktig for deg å skaffe dokumentasjon på hvordan dette går for det kan si noe om din situasjon.
    Spør fastlegen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Hei Yvette!
    Dette hørtes ikke bra ut, så kanskje skulle du ha vært i kontakt med Omdahl. Jeg skrev et langt brev med historie fra ungdom og opp til nå med symptomer og prøvesvar de siste 10 år, og det gikk ikke 14 dager før jeg hadde tlf. fra Balder med avtale om tlf.time og påfølgende rekvisisjoner med "100" prøver: spytt,døgnurin hit og dit og masse blodprøver på hormoner, allergier, mineraler, hjerte- kar, antistoffer.....for så å stille til prikktest 3 timer før 90 minutters konsultasjon med Omdahl i oktober. Han hørtes fornuftig ut og ville sjekke kroppen for det meste før han tok en vurdering av hva det kan være.
    Vet ikke om det kan være et forslag. Det var tydelig at han hadde lest brevet mitt og sett på prøvesvarene før han ringte.
    Håper du ikke mister motet 8)
    Tror vi må stå på uansett om det koster energi. Lykke til

PS! Brevet stiler du personlig til Omdahl!

liisa

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for at dere gidder engasjere dere. Jeg fikk en nedtur etter denne konsultasjonen. Forstår hva du mener n`Finn, men jeg tror ikke jeg har ork til noe kort og jævlig. Faen for en drittsykdom!! (Unnskyld). Jeg kan jo prøve å late som om jeg er frisk og gjøre det jeg har ork til. Jeg orker ikke slutte med treningen min f.eks. Og det blir jeg vel nødt til? Om jeg slutter brått og brutalt?

Og liisa - jeg skrev et langt brev. Han ringte meg 20 min for sent og var superstresset pga mange pasienter. Har kanskje lest brevet tidligere, men jeg tviler. I allefall stilte han mange spørsmål som var utdypet i brevet.

Jeg skal ringe ned igjen i morgen og si at jeg er ikke fornøyd og at jeg iallefall vil ha tilsendt et laboratorieark for å få ta flere prøver. Jeg driver jo også og smører hormonkremer, og hva vet jeg om slike prøver. Men jeg skrev om det i brevet!! Fy nå blir jeg skikkelig sint :evil: Som om det hjelper!

Og så en ting til. Jeg er blitt så "trang" i halsen. Hva er det for noe da? Vokser denne kjertelen eller..?? Før kunne jeg helle i meg en coctail med kosttilskudd i et jafs. Nå går det bare en og en tablett, og av og til sitter den fast. Jeg kremter også mye mye mer enn før. Har dere peiling??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

elin* Gjest

Standard

Hadde det vært mulig å be om at brevet du sendte til Knobel overleveres til Omdal for en second opinion?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei Yvette.

Synd at du fikk en slik opplevelse av ditt første møte med Balder.
    Jeg startet også med å skrive brev til Balder. Hadde lest om Balder på nett og på annet hold hvor det var flere som hadde positiv omtale av Omdal - ergo adresserte jeg brevet til han. Det tok tid før jeg fikk svar - første samtale hadde jeg pr tlf. Jeg tok også mange blodprøver, døgnurin, og ble testet for matvareallergi og candida. Det var mye og ta tak i. Har siden gått der ca hver 3. mnd og har bare positivt å si. Har fått mye hjelp derfra - det koster, men er verdt hver krone for min del. Helsa har forbedret seg så mye siden jeg begynte på Balder. Det tok lang tid før jeg merket noe bedring og må si jeg har hatt mine perioder med tvil.... - men har og trøstet meg med at siden jeg har gått med dårlig helse i såpass mange år tar det tid å rette opp. Jeg har også hatt mye støtte her på forumet. Fått svar på mange ting jeg har lurt på.
    Kanskje jeg aldri blir helt "frisk og i topp form" - men all forbedring er positivt.
    Bruker nå Armour og en liten dose Levaxin i tillegg. Store doser Omega 3 hver dag og en del andre helsekostprodukter.

Håper du finner en løsning og får hjelp du og. Du må bare stå på - selv om det kan være tøft til tider.
    Lykke til videre Yvette.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Hei!

Æ vet ingenting om Balder unntatt det æ leser i forumet, men den følelsen du sikkert hadde etter telefontimen , den kjenner jeg til. Ser at her er mange som vil støtte deg og æ ville gi mitt bidrag. Denne siden var veldig nyttig noen uker siden når æ fikk prøvesvarene og de var "normale". Hadde det ikke vært for forumet så hadde æ trodd på det og sagt til meg selv at du er lat ++. Istedenfor så er æ positivt forbanna og vet hva æ ska si til legen om to uker!

Vær alene og la følelsene rase! Bli sint og spark og slå (noe mykt) og gråt en skvett eller en bøtte. Og gi deg selv en god klem. Si deg selv at du vet best hva/hvordan du har det!

Stooor klem fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tusen takk til dere alle Jeg ringte ned til Balder i dag og prøvde å forklare dama i ekspedisjonen at den telefontimen min var like lite verdt som time hos fastlegen, og at jeg ikke kunne huske at det var avtalt et laboratorieark med x antall prøver. Jeg sa at jeg vil ha sjekket ut diverse prøver vedr lavt stoffskifte, binyreproblematikk og overgangsalder, og at jeg hvar savnet disse hos fastlegen min. Jeg refererte til at Omdal tar utallige prøver, og at jeg også vil ha disse! Basta bom

Hun kikket etter og kunne bedrefte at dette ikke er blitt gjort, men at hun skulle snakke med Knobel. Så får jeg vente noen dager og ringer gjerne igjen. Jeg betaler iallefall ingen regning på den banale samtalen før jeg får tatt alle prøvene dere lister opp. Om det kommer noe fornuftig ut av prøvesvarene vet jeg ikke. Men jeg kan nå legge dem ut her, og faktisk så stoler jeg på de fleste tilbakemeldinger fra noen enkeltpersoner her ja. Så tusen takk til dere for oppbacking.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Kirsten Gjest

Standard Balder - igjen

Hei Yvette :o !
    Forstår godt din skuffelse og håper at du vil få en second opinion! Lykke til, er spent på fortsettelsen....

Og til Ella
    Hvor mye omega tar du og hvilket merke?? Får du noe av dette på resept? Det er jo så svindyrt at dersom en kan få det på hvit resept kan det kanskje komme inn under "tak 2" som jeg tror er på kr 16oo pr. år. ??

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard Re: Balder - igjen

Sitat Opprinnelig skrevet av Kirsten
    Og til Ella
    Hvor mye omega tar du og hvilket merke?? Får du noe av dette på resept? Det er jo så svindyrt at dersom en kan få det på hvit resept kan det kanskje komme inn under "tak 2" som jeg tror er på kr 16oo pr. år. ??
    Tror nok ikke utgifter til omega går under tak2. Følgende tekst er hentet ut fra St.prp. nr. 1 (2004 - 2005) Helse- og omsorgsdepartementet:

"Egenandelstak 2, som ble innført i 2003, omfatter utgifter til fysioterapi, opphold i opptreningsinstitusjon, klimareiser og refusjonsberettiget tannbehandling. Utgiftstaket foreslås satt ned fra 4500 kroner i 2004 til 3500 kroner i 2005."

Det du tenker på er trolig den såkalte "bidragsordningen". Denne ordningen gir anleding til å søke om dekning til ikke-refunderte legemidler. Hovedregelen her er at du får dekket 90 pst av ikke-refunderte legemiddelutgifter som overstiger 1600 kroner i løpet av kalenderåret.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Side 6 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 57
    Siste melding: 14-06-15, 14:49
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. UTEN DUSJ
    Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-07, 22:37
  4. Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
    Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-07, 20:24
  5. brun uten sol
    Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 19:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn