Viser søkeresultater 31 til 40 av 86
-
23-03-07, 17:13 #31
Hei!
Var inne og tok radiojod i nov. 2004 ca 14 dager etter at jeg hadde fått diagnose Graves. Husker ikke så mye utav det -bortsett fra at han sa at fra nå av må du passe deg for hva du spiser!! Jeg satt som ett spørsmålstegn og visste ingenting om stoffskifte , bortsett fra at "alt ville bli bra"når jeg skulle begynne på medisiner.
Begynte på Balderklinikken etter ca 10 mnd , da jeg følte at tåka aldri letta-. Primærlegen min var ikke glad for dette, men han har jeg slettet med ett tastetrykk for en uke siden :twisted:
Lykke til i letingen
Hias
-
23-03-07, 17:46 #32
Takk igjen hias,
Det var mer enn svar godt nok, da har hva jeg har hørt blitt bekreftet.
God helg til deg
-
25-03-07, 14:38 #33
Hei!
Jeg skal egentlig ta blodprøver i morgen, mandag. Men i løpet av helga her jeg blitt syk... Vondt i halsen, litt feber og vondt i kroppen. Er det da like greit å vente til jeg blir frisk med å ta prøven? Eller vil det ikke ha "så mye" å si?
-
27-03-07, 12:02 #34
Hva bør være med i en henvisning til Aker Universitetsykehus
Endelig har legen skrevet en henvisning for meg til Aker. Må bare inrømme at det ikke var min fortjeneste, men søsteren min har slått i bordet. Hun er ressurssterk, og fikk satt ting igang....så langt.
Legen ga meg henvisningen i åpen konvolutt, så jeg leste den. Det ble en nedtur. Han refererte til en gammel prøve og tok kun med S-TSH,
S-FRITT T4 og S-ANTI-TPO. Siste prøve jeg tok var 6. mars, har ennå ikke fått svar på den. Han nevnte heller ikke med et ord overmedisineringen i slutten av oktober, da jeg fikk denne hjertebanken og høye pulsen som fortsatt er en del av min hverdag.
Skal det ikke være flere prøvesvar med og også litt mer om mine daglige symptomer......kan jeg legge ved en litt mer utfyllende skriv...eller skal jeg kreve å få utlevert alle prøvesvar og at han skal skrive den om igjen.
HJELP ønskes i forhold til hva en henvisning bør inneholde...
Bytter navn til TUSSETE snart :twisted:
-
27-03-07, 14:57 #35
Mulig jeg tar feil men jeg trodde din legejournal fra fastlegen inkludert tidligere prøvesvar også kunne leses av spesialisten på Aker (?). At din datafil blir "overført" Aker når du henvises dit. Da slipper man å ramse opp alt i selve henvisningen. Noen som vet?
Eller er det bare omvendt, sånn at spesialisten sine notater fra hvert legebesøk på sykehuset kan leses av fastlegen. Det kunne iallfall min fastlege, han fikk opp det som "var gjort og testet" hos endokrinologen på sin dataskjerm når jeg var hos ham.
Mvh. Zena
-
27-03-07, 19:05 #36
Ja, ja Zena...lett skal det ikke være. Er livende redd for at han ikke har formulert den godt nok, slik at jeg må begynne på`n igjen. Etter som jeg har hørt er det allerede lang ventetid der inne. Takk skal du ha i alle fall.
-
28-03-07, 23:25 #37
Send med absolutt alt du kan få fingerne i!! I fjord var indremedisiner Louise Koren Dhall i Stavanger på Thyra dagen og hun sa at jo mer informasjon de hadde jo bedre var det for dem.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-03-07, 07:23 #38
Sorry, det ble for sent...
Sendte den avgårde igår, men med et vedlegg fra meg om min overmedisinering. Prøvde å skrive litt saklig om min hverdag. Så var det det med formulering også videre da..... tror ikke skribenten i meg tittet fram. Hadde en for ille natt til i går da jeg skrev dette. Men Anne Ma, du vet kanskje litt om dette med journaler; kan jeg be om å få ut min journal fra primærlegen min ? Har hørt noe om at helseopplysningsloven sier at vi kan det. Dette fra 2 stk advokater, så det burde være holdbart, men jeg tror ingen ting før jeg ser det. Gjør denne sykdommen oss kyniske også ? Burde kanskje komme innunder senvirkninger. Og er det vanlig at en henvisning starter med : "Hun ønsker å bli henvist til..." Høres ut for meg som han egentlig da ikke er enig med meg, men gjør som han blir bedt om.
På sykemeldingen min har han også skrevet helt siden sept/okt at "han vil henvise til endo for videre utredning.." Dette skjedde altså først om mandag.
Denne formuleringen virker nå på meg som han ikke tar meg alvorlig, og får meg til å føle at jeg i hans øyne er en hypokonder istedet for en hupotyreotiker... Begynner jeg å få "noia" , eller er dette vanlig kotyme ?
Ble visst langt dette
-
13-04-07, 00:08 #39
Du har rett på kopi av journalen i hvert fall. Og man har rett til fullt innsyn så langt jeg vet
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-04-07, 01:02 #40
Hei Anne Ma !
Takk for svar. Skal til primæren min på tirsdag. Da stiller jeg med full amunisjon : søsteren min. Nesten litt flaut at et menneske på 53 må stille med storesøster for å få sagt det en vil. Sitter her og prøver å lage meg en liste over både prøver jeg vil ha tatt og hva jeg vil spørre om.
Du skulle sett meg her jeg sitter, omringet eller nesten druknet i
"post it" lapper i alle regnbuens farger. i gubbens badekåpe, store ullsokker og håret til alle kanter.Kanskje jeg skulle tatt et bilde. Det kan jo hende at den dagen kommer at en kan få seg en god latter av slike situasjoner.
Er det noen andre der ute som vet noe om hvilke prøver jeg bør ta for å få sjekka hypothyereosen, og også binyrebarken min, skikkelig ?
Jeg blir veldig glad for svar.
Lignende tråder
-
Etter medisineringen er formkurven stigende. Har lært mye om hypothyreose...
Av Joni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 24-11-09, 19:47 -
7 uker har gått, se nå.
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 03-04-08, 20:10 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
Jeg har gått ned i vekt!
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 24-05-06, 17:12 -
Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 20-05-05, 22:08
Svar med sitat

Bokmerker