Viser søkeresultater 11 til 20 av 86
-
10-03-07, 08:30 #11
Hei igjen Tussa! Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har en venninne som var innlagt for noen dager siden med høy feber og nyrene "kokte". Det hjalp ikke å drikke mye. Ble bare verre. Du har ikke feber eller influense? Hvis du tror det er nyrene så synes jeg du skal komme deg til lege så fort som mulig. Det var en utrolig skremmende opplevelse med min venninne! Men OBS! Hun hadde høy feber....og intense smerter!!!
Opprinnelig skrevet av Tussa
(ps. Ellers har jeg ikke fått hverken mail eller PM fra deg. :( Nevner det bare fordi du skreiv om det...og kanskje det er jeg som blingser...
Men det hører til et annet tema).
God bedring!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
10-03-07, 11:02 #12
Hei!
Vil bare si at nyrene ikke ligger nede med korsryggen, men lenger oppe, der hvoe ribbebena begynner. Visst det er nyrebekkenbetennelse du frykter, så vil du ha feber, og om du dunker deg i ryggen over nyrene vil du få veldig vondt. Dette vil synes på en urinprøve. (og en vil ofte ha vondt når en tisser.)
Jeg har mye muskelsmerter i ryggen, som kan være rimelig intense til tider.
Håper du blir bedre!!
Mvh MaiaJeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
10-03-07, 11:40 #13baremei Gjest
Det går utmerket an å ha nyrebekkenbetennelse uten feber, altså med "bare" smertene som symptom.
Men beskrivelsen minner om noe jeg hadde for noen år siden - så vondt i ryggen at tårene silte, jeg vandret frem og tilbake eller bare satt og vugget.
Legevaktlegen kom hjem til meg og erklærte at jeg hadde kramper i ryggraden. Det trodde jeg ikke noe på, og senere undersøkelser hos fastlegen fastslo at jeg hadde overskudd av magesyre. Etter noen få timer i sengen eller ellers liggende gjorde at syren vandret oppover i spiserøret og etset hull. Derav de vanvittige smertene.
Rådet var å være nøye med maten, ikke fett og forsiktig ellers. Om jeg fikk sure oppstøt eller smerter igjen skulle jeg gjøre følgende:
Legge meg med stor pute under hodet/nakken, drikke iskald blå farris og deretter ta syrenøytraliserende tabletter i dosen anbefalt på pakken. Men de skulle tygges og svelges langsomt. Og det hjalp.
Forklaringen var at farrisen hjalp til med å skylle vekk syren, og påfølgende tablettygging ville legge en hinne i spiserøret som ville lindre og tillate at det grodde.
Siden den gang har jeg bare hatt litt oppstøt hvis jeg spiser for mye fet mat, og litt agurk pleier hjelpe.
Jeg synes du skulle komme deg til legevakten fort som fy, men du kan evt. prøve det jeg skisserer her. Skulle det lindre har du i hvert fall en anelse om hva det kan være. Har du ingen sure oppstøt i det hele tatt er det lite sannsynlig at dette har skylden.
Igjen: legevakten er riktig sted. Og de skal ta deg i mot - det er derfor de er der. Du kan jo evt. ringe først, det spørs litt hvordan legevakten hos deg fungerer. Hvis sjansen for å bli avspist på tel. er der ville jeg ikke brydd meg med å ringe, men bare reist dit.
Her hos oss er de så greie at en gang jeg ringte og var bekymret for en venninne som var på besøk hos meg med hevelse og smerter i armen og arvelig belastet med høy kolesterol og hjerte/karsykdommer ba de meg stappe henne i bilen og komme med henne med en gang.
Såh! Kom deg avgårde, nå! Og lykke til og god bedring.
-
10-03-07, 11:47 #14
Re: Har så vondt, er det nyrene...binyrene ????
Ups Tussa
Hvor gammel er du? Hvis du er sidst i trediverne eller i fyrrerne (eller ældre) kan ske, at dine kønshormoner er begyndt på deres "runddans", hvilket gør det ikke nemmere for kroppen at håndtere et skævt stofskifte;
Et andet bud kunne være en inflamation i binyrerne, hvilket kan give "komme-og-gå-smerter" + en hel "koncert" af hormonelle symptomer fra snart alle hormoner, da det generelle samspil er slået ud;
Et tredje bud kunne være snart hvad som helst + en medfølgende omgang angst vækket af, at du ikke aner dit levende råd (og vi andre sikkert ligeså).
Uanset hvad, burde du sørge for at komme under opsyn et sted hvor lægerne er vant til at håndtere AKUTE tilfælde, hvilket det lyder klart for mig - du er! Læger, der er vant til at modtage akutsyge er også mere vant til at genkende div. symptommer og sætte dem mere i relief med faktiske sygdomme, end læger der sidder mageligt i deres klinik og sjældent gør andet end at skrive "aspirinerne" ud til folk.
Kommer din mand ikke snart tilbage?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-03-07, 11:53 #15
Meget enig! Godbedring Tussa
Opprinnelig skrevet av baremei
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-03-07, 13:49 #16
Hei alle sammen !
Dette kommer som anfall med jevne mellomrom i venstre side. Forklarte vel ikke så godt til morgen idag. Det begynner som stikninger inn fra siden under ribbena og oppover, både forann og bak.Så går det over i verking som varierer i styrke. Det gjør så vondt at tårene renner. Har tittet litt på binyresider her i forumet og diverse linker, og kunne hake av mange av de symtomene de nevner. Den jeg hengte meg mest opp i var noe om at doseøkning forårsaket overdosesymptomer samtidig som man har hyposymptomer.(Binyrefunksjonen min har aldri blitt testet, tror jeg).Samt dette med å våkne om natten, ikke uthvilt etter søvn. Hver gang jeg har økt dosen så reagerer jeg med hjertebank, høy puls, mareritt om natten, oppvåkning om natten, svettetokter, hypertendenser, virrete, snakker i et sett i stressede situasjoner, skvetter fort og voldsomt av ting som jeg før ikke hadde reagert på, samtidig som jeg har hyposymptomer som gråter lett, går ikke ned i vekt, trøtt, tiltaksløs osv.
også denne dri.... på toppen nå. også jeg som hadde gleddet meg til å være barnepike...
-
10-03-07, 14:45 #17
Takk skal dere ha ale sammen !
Puttet i meg 2 ganger 50 mg voltaren, har pakket en liten veske og drar nå til det nærmeste sentralsykehus. Tar ikke sjansen på den lokale legevakten, til asperin-trillerene, Anisa.
Baremei og Maia, jeg har ikke feber og tisser ikke mer enn vanlig, og det er heller ikke plager ved vannlating.
Yvette, litt utenfor emnet, har igjen prøvd meg med både e-mail og PM...
Så får vi se hva som skjer. Er jeg ikke på nettet igjen i løpet av kvelden så er jeg vel på sykehuset.
Kos og klem fra
-
10-03-07, 18:45 #18
Krydser fingre for at du ER på sygehuset og at du BLIVER hjulpet - Tussa
.
-
10-03-07, 20:19 #19
Hjemme igjen !!!
Dere fikk rett; nyrebekkenbetennelse. Aldri hatt noen form for betennelse annet enn senebetennelse. Legen, forøvrig hyggelig og grei, ga meg
500 mg Keflex ganger 4 om dagen. Deilig å få vite hva det var, og så har jeg jo lært litt i dag; Voltaren hjelper IKKE på nyrebekkenbetennelse, bankeprøven på ryggen gir ikke alltid utslag og å måle feber på meg er unødvendig, samt at jeg skal høre på dere når dere "snakker".
Nå tror jeg at jeg gir meg hen til sengen etter å ha puttet innpå et par smertestillende.
Takk skal dere alle ha, også et lite beklager for at jeg kanskje lagde storm i et vannglass. Er visst litt på allerten for tiden.
God natt alle sammen,
kos
-
10-03-07, 20:23 #20
god bedring
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Etter medisineringen er formkurven stigende. Har lært mye om hypothyreose...
Av Joni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 24-11-09, 19:47 -
7 uker har gått, se nå.
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 03-04-08, 20:10 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
Jeg har gått ned i vekt!
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 24-05-06, 17:12 -
Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 20-05-05, 22:08
Svar med sitat

Bokmerker