Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
26-05-09, 10:36 #1
overdoseing over lang tid - tror jeg har gjort noe veldig dumt...
var hos legen i dag for å ta blodprøve.
har oppdosert meg sakte over tid, og jeg trodde dette var med stort hell.
følte meg mye bedre ifht alle symptomer. legen sa hele tiden at han mente jeg burde dosere ned, men jeg sa at jeg følte meg jo så mye bedre! og det var jo sant, følte en god stund der at jeg hadde fått livet tilbake:=)
ganske kjapt etter kom mageproblemer, indre uro - og nå, ett år etterpå - betydelig angst som følge av disse konstante mageproblemene.
jeg startet min "karriere" med svulst på skjoldbruskkjertelen for ti år siden, og jeg hadde veldig like symptomer da som jeg har nå.....men jeg har bare ikke skjønt det selv - fordi jeg i så tilfelle bare har jevnt høyt, og ikke en svulst som roter til alt.
jeg har gått masse ned i vekt, og når jeg nå veide meg har jeg gått ned enda mer....tilsammen 20 kilo.....:/
de ti første føltes jo veldig bra for selvbildet(var jo ikke festlig å legge på seg 20 kilo med lavt stoffskifte), men dette gjør meg bare nervøs.....
får vite svare om en uke, og om de viser at jeg har for høyt, så blir jeg selvfølgelig "glad" (ergo jeg har ikke irritabel tarm og angst sånn egentlig) - men jeg kommer til å føle meg så forferdelig for at jeg i så tilfelle har gjort dette mot meg selv uten å skjønne det......
i så tilfelle står jo valget på å være dårlig av lavt stoffskifte(trøtt, sliten, svimmel og kvalm) eller dårlig av høyt (angst, mageproblemer..)
ikke lett valg det der nei!
får oppdatere igjen om jeg får noen tydelige svar neste uke....
-
26-05-09, 10:56 #2
Sv: overdoseing over lang tid - tror jeg har gjort noe veldig dumt...
Viktig at andre får lese om dine erfaringer isa1.
Jeg antar at man også må følge opp et høyere stoffskifte på andre måter.
Det jeg mener, er at en kropp som har gått på lavt stoffskifte ikke altid blir bra av seg selv bra stoffskifet blir normalt - eller høyt (ettersom hva som passer for den det gjelder)
Kroppen lagrer vel opp de fleste næringsstoffer den trenger - og den trenger ikke så mye når stoffskiftet er lavt.
Når det "plutselig" blir høyt kan det oppstå både mangel og mangel på raske nok transportveier.
D-vitamin vet man blir lavt når stoffskiftet er lavt, men jeg er sikker på at det er mange flere som blir det.
D-vitaminstatus kan vise seg å spille en nøkkelrolle.
Har du forsøkt ?
Så - er det dumt å overdosere litt ?
Kan sikekrt være forskjellig, og vanskelig å gi et generelt svar på.
Min egen erfaring er god.
Jeg antar at jeg fikk fart i systemer som kanskje ikke ville kommet igang på normal dose - men da hadde jeg for lav D-vitaminstatus.
Så det er av og til vanskelig å si hva saker og ting kommer av.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-05-09, 12:58 #3
Som jeg ser på det, har du ingen grund til at føle dig "forfærdeligt". Du har blot forsøgt at udrette, hvad der i virkeligheden burde være dine lægers job. At hjælpe dig (selv).
Det er meget muligt, at du oplever visse gener nu, men det ville du også gøre, omend med modsat fortegn - hvis du slet ikke gjorde noget. Det betyder ikke, at jeg "blåstempler" din foretagsomhed, for det har jeg ikke kompetence til. Derimod har jeg kompetence til at bedømme, at årsagen til dine egne initiativer findes i mangel på rette behandling fra de læger du er i kontakt med. Det er dem, der burde have det forfærdeligt, ikke du.
Derudover har jeg selv oplevet, og oplevet mange andre, i løbet af min 30 år gammel "stofskifte-karriere", at hvis man var syg længe nok, har ens krop OG sind forsøgt at tilpasse sig til de forringede forhold i en grad, at når en bedring endelig kom - følte disse mennesker (og jeg selv med) sig værre til at begynde med, end da de var allermest syge. At du oplever angst kunne tyde på, at forskellen i den (nye) måde at fungere på, fysisk og psykisk, er så stor og indtruffet så "hurtigt", at din krop og sind ikke er nået med i tilpasningen til det nye "aktivitets-/funktionsniveau".
Når dine nyeste prøveresultater kommer, vil du kunne se om det er en legitim bedring, der giver dig problemer, eller om du er reelt overdoseret. Hvis dit stofskifte viser sig være normalt eller minimalt forhøjet - er det det første og du bør "bare" lade tiden arbejde for dig. Hvis derimod dit stofskiftemåling viser decideret forhøjet - er det en overdosering.
Jeg håber for dig, at det er det første.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-05-09, 09:51 #4
ja, det var det jeg og tenkte først...la kroppen venne seg til det...
men nå har jeg hatt mageproblemer i godt over ett år - gått ned 20 kilo og utviklet angst.....??
ikke bra.
jeg vil heller være trøtt - men tørre å leve livet eller å ha det sånn som jeg har det nå....
om det hjelper å dosere ned så skal jeg ta en alvorsprat med legen min.
det går faktisk ikke an å ha det sånn uten at han reagerer på noe som er helt obvious.
ja, man har jo selv et ansvar - men man er også avhengig av at legen faktisk er oppmerksom på hva du forteller.
livet mitt har jo krympet til et lite frimerke i det siste - og det kunne muligens vært helt unngått?
det har gått ut over jobb, kjæreste, familie, og ikke minst meg selv.....
jeg er så sinna nå at jeg holder på å eksplodere!!!!!!!!!!!
-
27-05-09, 10:45 #5
Huffda

Men kanskje du har grunn til å være forbanna ?
Kanskje hatt det lenge, og nå er tia inne ?
Det er jo ingen fare med å dosere ned litt da - det er jo på den måten vi kan få vite litt om hvordan dette virker.
Det virker veldig forskjellig på oss.
Jeg får ikke mageproblemer med høy dose, men med lav.
Og det blir jo helt motsatt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-05-09, 11:43 #6
Jeg forstår at du føler deg frustrert og har det tøft akkurat nå. Nå vil blodprøvene vise om du er hyper og da er det selvsagt dosering ned som gjelder. Og høyst sannsynlig forsvinner ubehaget du opplever.
Jeg forstår ditt ønske i utgangspunktet om å justere opp for å føle deg bedre, men når legen (jeg antar på bakgrunn av blodprøver) ber deg justere ned og du gjør motsatt ja da ser jeg ikke helt hva denne legen skulle gjort annerledes.
Du sier du må velge mellom høyt og lavt. Det er ikke tilfelle, men du må ta sikte på å finne en dose som din kropp har det godt med. Den ligger et sted mellom det du tok når du ikke hadde det bra og den du tar i dag hvor du heller ikke har det bra. Det finnes noe midt i mellom...
-
09-06-09, 15:54 #7
når det gjelder at man skal slutte å ta levaxin fordi dette ikke virker, så må jeg jo minne deg på at det ikke finnes noen forskning som støtter dette.
man kan si mye ifht villigheten for å forske på dette eller ikke, men det er altså mange som klarer seg veldig fint på levaxin.
vi som bruker forumet her inne er gjerne de som ikke føler at helsen er optimal.
de andre hører vi ikke fra, og det tror jeg også er en betydelig gruppe.
når det er sagt så har jeg absolutt vært inne på tanken å prøve armour - men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem ovenfor legen min.
han hverken kan(eller vil) høre om dette, så jeg trenger som som kan likne dokumentasjon på hva det er, hvordan man doserer det - og hvor lenge man må bruke det for å fastslå om det er noen endring eller ikke.
om du har dette tar jeg det imot med glede......
jeg fikk forøvrig konstantert for høyt stoffskifte - men ikke "veldig" høyt. t4 er vel på 21, mens en venn av meg har det på 22 og må ha det der for å fungere.
vi er visst forskjellige......
Lignende tråder
-
Følelsen av at halsen min kveler meg
Av Ruth Mari i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 6Siste melding: 15-08-07, 21:52 -
nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 06-06-07, 22:56 -
måltidserstatter dumt for lavt stoffskifte?
Av isa1 i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 28-05-07, 20:29 -
Hva har du gjort i dag?
Av Siri Ann i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 11-09-06, 22:00

Svar med sitat

Bokmerker