Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
20-06-07, 23:00 #1
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Har gått på armour 2 tab. i noen mnd nå, hadde før denne doseringen 1/2 levaxin og 1 armour 60 mg pr dag. Fikk skikkelig overdoserings symptomer med forhøyet T3, lav, lav TSH og lav t4 (10).
Leser boken "the 2 percent solution" som handler om at det ideelle er å ta 2% armour og 98% levaxin. Vanskelig å finne rett dosering. Har nå gått tilbake til 1/2 levaxin og 1 1/2 armour. Vil prøve å ta 75 mcg levaxin og 1 armour om en stund...noen tips?Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
21-06-07, 08:29 #2
Målinger av stoffskiftet ble også veldig rare når jeg gikk over til Armour. De virket forstyrrende inn på mine avgjørelser i dosespørsmålet, så jeg kutta dem ut.
Uten påvirkning av disse er dosen min nå kommet opp i 5 Grain.
Siden mitt i mai er symptomene blitt mye mindre, men jeg må vel vente litt til med jubelen. Dette er trege greier.
Om man skal tro på målingenen da, så hadde jeg enda lavere fT4 enn deg, men din er jo alt for lav den også etter min tolking da.
Feilen hos meg var at jeg hadde alt for lav dose og at jeg ikke økte den når symptomene kom etter lengere tid på samme dose.
Tips fra meg må bli at har du symptomer så er dosen for lav.
Det er alltid intressant å lese om andres erfaringer. 2% Armour + 98 % Levaxin ?
Kan sikkert funke for noen - andre finner andre løsninger ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-06-07, 19:44 #3
Jeg også kræsja på 2,5Grain. Og på 2Grain oh på 3 Grain.
Det var ikek før jeg kom opp i 5Grain at jeg roet meg.
Nå har jeg gått på den så lenge at nå begynner jaggu den å bli for liten også.
Men har bestemt meg for å holde ut lenge nå da.....
hvor lenge vet jeg da bare ikke.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 02:18 #4
Kombinasjonsbehandling med armour og levaxin
Har brukt 2- 2 1/2 armour/dag, men ble kraftig overdosert og litt skremt av det. T3 verdien var over referanse, og T4 bare på 10. Har derfor nå endret dosen tilbake til Levaxin. Tar nå 75 mcg levaxin og i tillegg 1/2 armour pr dag. Føler stoffskiftet svinger valdig. Er enten glovarm eller iskald...og skifter veldig med aktivitet og generell temperatur svingninger...føler meg både under og overdosert! Men hadde det definitivt bedre på armour....føler all verken er på vei tilbake i muskulatur og bein...og vekten kryper oppover igjen. Har fått et vanvittig sug etter karbohydrater...sukk..dette er en evig kamp!
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
28-06-07, 10:20 #5
Om jeg skal bedømme etter egene erfaringer, så sliter du med tilpassingsproblemer - og det er noe litt annet enn å være hyper, men det kjennes ut som det er nummeret føre da.
Når celler plutselig blir utsatt for stoffskiftehormoner igjen så reagerer de, men det står ikke på mer enn ei halv uke så bedrer det seg.
For å minke på disse problemene må en bare da det sakte og forsiktig i små steg av gangen og ikke øke igjen før kroppen er klar for det.
Det betyr somregel noen måneder mellom hver økning - iallfall til å begynne med. Alt går jo saktere når stoffskiftet er lavt.......
Med en fT4 på 10 har du lavt stoffskifte og det er klart at du må få denne opp.
Dosen du har satt deg på kan bare forklares som lav, men en må jo bare begynne på en dose som kroppen kan akseptere, og så ta det videre derfra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-06-07, 17:19 #6
Hei Hansen. Dosen min kom opp i 2 1/2 grain, fungerte kjempebra en stund, så fikk jeg helt krasj med hjertebank, føltes ut som arytmi og at hjertet nesten stoppet når jeg pustet ut...skikkelig skummelt. Følte at det var så ubehagelig at jeg bestemte meg for å redusere dose og gå over til mer T4 igjen.. boka jeg nevnte for deg tidligere heter "what your doctor may NOT tell you about hypothyreoidism. A simple plan for extra ordinary results" av Ken Blanchard M.D. Ph.D. Kjøpt på amazon forlag.
Har nå endret dose til 75 mcg levaxin og 1/2 grain med armour.Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Lignende tråder
-
Kombinasjonsbehandling
Av Maia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 22Siste melding: 26-02-07, 14:52 -
Fra levaxin til armour?
Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 02-12-06, 01:20 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27 -
Levaxin eller Armour ?
Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 18-05-06, 14:04

Svar med sitat
Bokmerker