Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Nekter legen å skrive ut resept på (Armour) Thyroid ?

Mig bekendt, i den tid jeg har skrevet på dette forum, rigtig mange på forummet, har bedt og tigget deres læger om recepten på Armour Thyroid eller Erfa Thyroid.

I den senere tid er det lykkedes for enkelte personer, endda på blå resept, men langt de fleste blev og bliver afvist. Med eller uden begrundelse.

De "heldige" af dem, som blev nægtet recepten på Thyroid, de fik trods alt en forklaring på, hvorfor lægen ikke mente at Thyroid var det rette lægemiddel.

En af de få læger i Danmark, der kender til Thyroid-lægemidler, har sagt følgende til en patient:

"Problemet med de naturlige stofskiftehormoner er, at indholdet af hormon kan variere fra gang til gang, og at pillerne indeholder T3 og T4 i et bestemt forhold. Det giver ikke mig mulighed for at give en lige så individuel behandling til hver enkelt patient. Det kan jeg, hvis T3 og T4 gives i hver sin separate pille."

Det var en à la "saglig" forklaring. Andre læger begrunder sin afvisning med dårlig holdbarhed eller.... kogalskab, uanset at Thyroid lægemidler er fremstillet af grise-skjoldbruskkirtler. Der er et helt sortiment af "gode grunde" til ikke at behandle patienter med Thyroid lægemidler.

Gider du fortælle, hvad din læge har sagt til dig, da du blev nægtet recepten på Thyroid ?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Nekter legen å skrive ut resept på (Armour) Thyroid ?

Spesialisten:
    1. Dyresmitte
    2. Ikke til å stole på, pillene er ikke like, de varierer
    3. Hvis alle skulle bruke thyroid, ville de fleste pasientene bli overdosert av for mye T3

En annen lege:
    Jeg kan miste lisensen, jeg tør ikke

En tredje lege:
    Hva er det? Helsekost? Har aldri hørt om det (ringer legen i kontoret ved siden av). Han har heller ikke hørt om det
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Min lege har sagt:
    -det er en eksperimentell medisin
    -man kan få diverse sykdommer bl.a. kugalskap
    -innholdet av T3 og T4 kan variere fra tablett til tablett
    -det er Levaksin og evt. Lio som er standardmedisinering
    -jeg har aldri hatt en pasient som går på det
    -jeg vet ikke noe om dosering

Og etter at jeg endelig etter flere års små drypp og masing endelig fikk resepten og forklarte at hun ikke måtte bli bekymret når TSH blir supprimert, for det er helt normalt når man tar naturthyroid, sa hun at hun som lege ikke kan stå bak en slik medisinering siden supprimert TSH betyr i hennes øyne at man enten er overdosert eller har knutestruma.

Siden jeg tar på meg ansvaret selv, fikk jeg likevel prøve det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

1) lege på RIKSHOSPITALET "det er et helsekostpreparat".

2) jeg fikk jo faktisk anbefalt thyroid av endokrinolog, men han kunne ikke skrive det ut selv pga""sitt gode navn og rykte.""

3) selv om det var anbefalt i epikrise...fastlege skrev ikke ut (ikke spurt mer enn den ene gangen!)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg fikk det av en Balder lege første gang. Etterpå overtalte jeg endoen til å søke om at jeg fikk det på blå resept. Nå skrives det ut av fastlegen med følgende "dosering" på etiketten: "Etter avtale med Dr NN på UNN" (les:det er ihvertfall ikke jeg som har funnet på dette tullet her)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Nekter legen å skrive ut resept på (Armour) Thyroid ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg fikk det av en Balder lege første gang. Etterpå overtalte jeg endoen til å søke om at jeg fikk det på blå resept. Nå skrives det ut av fastlegen med følgende "dosering" på etiketten: "Etter avtale med Dr NN på UNN" (les:det er ihvertfall ikke jeg som har funnet på dette tullet her)
    Men Blondie? Var det ved første forsøg, at du fik recepten på Thyroid?

Eller har du prøvet før hos en vanlig læge, uden at få recepten? I så fald - hvad var lægens begrundelse for ikke at ville behandle med Thyroid?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Men Blondie? Var det ved første forsøg, at du fik recepten på Thyroid?

Eller har du prøvet før hos en vanlig læge, uden at få recepten? I så fald - hvad var lægens begrundelse for ikke at ville behandle med Thyroid?
    Jeg fikk den ved første forsøk. Jeg forstod at det ikke var vits å spørre fastlegen, så jeg tok direkte kontakt med en "alternativ" lege. Så jeg er nok blant de heldige. Men hadde lyst til å dele det som skrives på doserings etiketten på Erfaen min.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

For min del var svaret "Nei, det bruker jeg ikke."

(Og jeg bruker ikke den legen lenger...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg fikk den ved første forsøk. Jeg forstod at det ikke var vits å spørre fastlegen, så jeg tok direkte kontakt med en "alternativ" lege. Så jeg er nok blant de heldige. Men hadde lyst til å dele det som skrives på doserings etiketten på Erfaen min.
    Dette ligner veldig på min historie. Jeg forstod at jeg ikke behøvde å spørre fastlegen da jeg spurte ham om å teste D-vitamin. Han svarte: Det pleier vi ikke å gjøre.

Der og da bestemte jeg meg for at jeg måtte greie dette selv. Jeg begynte med Erfa cirka ett år etter første time på Balder. Jeg husker ikke eksakt, men jeg flagget ikke spørsmålet om Thyroidmedisin med en gang jeg begynte der. Og det var aldri spørsmål om å ikke få skrevet ut Erfa.

Det første jeg tenkte da jeg leste denne tråden var:
    Dette er jo en reinspikka humortråd. Hvor mye er det mulig å høre før ørene detter av, mon tro?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

For meg var det "Nei, det har jeg ingen erfaring med" (underforstått: - og det har jeg ikke tenkt å få, heller)

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Legen sier ME, det nekter jeg å tro!
    Av Cookie i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 5
    Siste melding: 28-11-12, 19:24
  2. Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
    Av Qa i forumet Breve til legen
    Svar: 9
    Siste melding: 10-05-10, 14:04
  3. Resept på Armour
    Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-09, 12:39
  4. Svar: 5
    Siste melding: 23-10-08, 13:23
  5. Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-06, 00:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn