Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
15-09-12, 22:59 #1
Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)
Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)
Levaxin är det enda läkemedlet som idag erbjuds patienter med underfunktion (Hypotyreos) i sköldkörteln. Ungefär sju av tio patienter blir inte symtomfria av Levaxin.
Stefan Sjöberg, endokrinolog och docent vid Karolinska institutet har därför tillsammans med sitt forskningsteam jämfört blodprov och spinalvätska. Patienters blodprov kan visa normala halter av sköldkörtelhormoner vid medicinering av Levaxin, men dessa hormoner når inte hjärnan. (...) Hormonerna stannar i blodet. (Kilde)
Les mer på Minamediciner.se :
• Svensk testar nya sätt att hitta sköldkörtelsjukdom (1)
• Forts. Ryggvätskeprov för sköldkörteln (2)
Takk Stefan Sjöberg
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
17-09-12, 18:06 #2
Sv: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)
Ai-ai.
Det blir spennende og se når denne spennende nyheten dukker opp her http://tidsskriftet.no/Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
17-09-12, 21:16 #3
Er vel til og med mulig den ikke kommer med????
-
05-10-12, 08:06 #4
Det som står på dina mediciner er interessant, men du må registrere deg, gratis, for å kunne lese
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-10-12, 12:13 #5
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-10-12, 16:17 #6
Når regner man at en medisin er en suksess? Hvor stor rate av dem som bruker medisinen skal kjenne seg friske? Når jeg leser at 7 av 10 fortsatt har symptomer, tenker jeg at dette er en totalt mislykket måte å medisinere oss på. 30 % har det bra på Levaxin. 70 % har det ikke bra på Levaxin. Legene forteller fortsatt pasientene at de vil bli friske på denne medisinen.....
Er det noen som vet hvordan det ligger an med andre medisiner? Er det så lave tall som dette?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
06-10-12, 11:56 #7
Problemet er egentlig svært enkelt i forhold til å vurdere effekt av legemidlet levaxin. Legen spør pasienten om hun føler seg bedre, pasienten svarer enten nei, eller er uklar i svaret sitt. Enten fordi hun føler seg bedre enn hun gjorde helt uten levaxin, eller fordi man i kombinasjon med en tregt fungerende hjerne prøver å være høflig. Blodprøvene forteller legen at pasienten er bedre. Legen velger å tro på blodprøvene.
Hvis dette derimot var en pasient som oppsøkte lege fordi han vær plaget med hodepine, ville ikke legen kunne vurdere pasientens effekt av feks paracet på annen måte enn ved å spørre pasienten. Pasienten kunne da si at nei, paracet fjerner ikke min hodepine. Man kunne dermed bevege seg videre til å prøve et annet legemiddel mot hodepine. Fordi her finnes det ikke prøvesvar legen kan støtte seg på.
Min konklusjon er derfor som følger: Legene behandler prøvesvaret og ikke pasientene. Det må ikke vi som pasienter finne oss i.
-
15-10-12, 17:27 #8
Sjöberg sier ikke syv av ti - men hver syvende pasient:
" Ungefär var sjunde patient med en underfunktion har den här
problematiken, att de har svårt att konvertera T4 till T3, då får man
rimligen brist på det och alla de symptom som då kan följa, förklarar
Stefan Sjöberg."
..men det er fortsatt mange, det da
Kevlin
-
15-10-12, 18:08 #9
Nei, Kevlin det står her Og det er 70 % som ikke blir symptomfrie av Levaxin
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
16-10-12, 14:40 #10
Kevlin
Lignende tråder
-
Från Armour & Erfa till Thyroid-S
Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 11-05-12, 14:54 -
Kan problemet ligge i tynntarmen?
Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 0Siste melding: 17-02-12, 15:56 -
Når pillen er tatt, så er problemet ute av verden...
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 01-09-11, 19:52 -
Når pillen er tatt, så er problemet ute av verden...
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 3Siste melding: 01-09-11, 19:52 -
Första steget från Levaxin till Armour
Av Persille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 10-12-10, 14:30

Svar med sitat

Bokmerker