Viser søkeresultater 1 til 10 av 20

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    10

Standard Ang det der er sket i norge idag!!!

Mine tanker går til Norge, de døde, de sårede og de pårørende, for denne frygtelige terrorhandling

Jeg har tændt et lys for jer i dette mørke, der har indhyldet jer i dag.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: Ang det der er sket i norge idag!!!

helt forferdelig det som har skjedd i dag...... som sveriges utenriksmenister sa : i dag er vi alle normenn

mine tanker til de pårørende
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg tilslutter mig.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det er umulig å fatte en slik tragedie
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Uvirkelig dag i Oslo i dag. Uendelig trist og nesten umulig å forstå.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Ang det der er sket i norge idag!!!

Har psykiaterne for stor makt? Spør Per Egil Hegge. Temaet er selvfølgelig terrormannen fra 22.07. Men han trekker tråder fra sin kones opplevelse av å ikke få diagnose som stoffskiftesyk.

Han sier blant annet
    Men hva hvis diagnosen er gal? Man kan vente seg mangt hvis man ikke godtar en spesialistdiagnose. Min kone ble feildiagnostisert i 1985. Hele fagmiljøet, med topptunge professorer, gikk god for den. Jeg insisterte på behandling etter min diagnose. Det hadde den konsekvens at min kone overlevde. Det ble sølvbryllup i stedet for begravelse. Også for fem senere barnebarn har dette vært positivt.

Fagmiljøet hilste med mange ukvemsord. De var inderlige, spesielt bidraget fra en professor som stemplet meg slik: «en annen Goebbels». Jeg har stor tillit til mye av det medisinske fagmiljøet i Norge. Men selv de beste kan ta feil. Særlig stor er feilrisikoen blant de skråsikre.
    Jeg er ikke opptatt av å starte en diskusjon om terrormannen, om han er tilregnelig, psykosisk, schizofren eller ikke. Det kan være viktig i møte med leger å ha flere tanker i hodet på en gang selv om vi ikke er medisinsk utdannet. De kan være dyktige på sitt fagfelt. Men de kan også ta feil. Og ingen er allvitende. Heller ikke leger. Selv om noen av dem opptrer som om de var det. Og etter min mening er det som nå skjer med terrormannen og hans diagnose, som mange andre dyktige fagfolk mener ikke holder vann, et skrekkens eksempel på diagnoser på avveier. Samt arroganse. Eller for å si det med Per Egil Hegges ord, skråsikkerhet.

Arne Strand, en annen grand old man innen norsk presse, siterer Hegge i gårsdagens Dagsavisen. Etter å ha henvist til Hegges artikkel ovenfor sier han
    Jeg har en tilsvarende erfaring. Min far ble fortalt av legen at han kom til å bli blind på det ene øyet. Det var ikke noe å gjøre med det. Han nektet å godta diagnosen og oppsøkte det vi dag kaller en ekspert på alternativ medisin. Øyet ble helbredet. Til sin dødsdag hadde han et like skarpt syn som en ungdom.
    Han sier også at
    Rettspsykiater Gabriel Langfeldt ga Knut Hamsun diagnosen varig svekkede sjelsevner under landssvikoppgjøret i 1946. I dag er det alminnelig enighet om at diagnosen var feil. Vi må for all del unngå at det i ettertid blir hetende at den diagnosen rettspsykiaterne ga massemorderen Breivik ikke var riktig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Unhappy Ikke enig med den norske straffelov og med dommen i går

Sitat Opprinnelig skrevet av salts Vis post
    Mine tanker går til Norge, de døde, de sårede og de pårørende, for denne frygtelige terrorhandling
    Ikke enig med dommen i går. Dommen burde lyde på et bestemt antal år for hvert offer i Oslo og på Utøya.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    10

Standard Sv: Ikke enig med den norske straffelov og med dommen i går

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Ikke enig med dommen i går. Dommen burde lyde på et bestemt antal år for hvert offer i Oslo og på Utøya.
    Sådan tænkte jeg også først, men med den straf han har fået, der kan han sidde til evig tid.
    Altså han kan sidde resten af hans liv...
    De første 10 år sker der intet, men så bliver han revuderet hver 5 år.
    Og så kan han sidde 10+5+5+5+5+5+5+5+5+5+5 osv...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Anisa, jeg tenker det samme. Men de norske lovene lyder på maksimum 21 år. Jeg tror ingen tenkte at noe som er så stort og grusomt kunne hende da disse lovene ble laget. Jeg håper at lovene kan endres for ekstreme tilfeller. Jeg håper jeg slipper å se ansiktet til denne mannen i aviser osv fremover. Dessverre får han lov til å sitte og skrive og publisere tekster. Det må være vondt for dem som ble rammet.

Lignende tråder

1. Levaxin idag,Erfa Thyroid imorgen...?
    Av annt i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 6
    Siste melding: 10-02-11, 19:49
  2. Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
    Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 12-08-09, 11:13
  3. En litt dårlig dag idag bare....
    Av Leya i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 15-05-05, 11:55

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder