Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
22-07-11, 12:54 #1
ja, ja, da har jeg vært hos fastlegen :(
prøvde å få ho til å skrive ut erfa, men nei!!
Det hadde ho ikkehørt om så det hadde hun ingen kompetanse på. Jeg hadde med meg et knippe info om og hvorfor erfa, men hun såvidt glimtet på det.....
For det var jo en grunn til at det ikke var godkjendt i norge....., da jeg mente på at det er legemiddel til levaxin selskapet som har drevet sterk lobbyvirksomhet.. ble hun heller litt små sint, å mente på at sånne ting bare skjedde i statene og ikke her hjemme i trygge norge,vi måtte jo stole på myndighetene, ellers går jo ikke ting ann var det jeg fikk til svar!
og hvorfor skulle jeg ha annen medisin når jeg ikke hadde prøvd ut levaxin først....?!
Jeg hadde faktisk ikke kompetanse til å vurdere sånn.... sellom det var jo fint jeg hadde leste meg opp, men det hjalp ikke så mye å komme med noen utskrifter fraintern ett, for der kunne man finne så mye rart!!!
Og på den annen side var hun lite for pasientstyrt behandling, og mente jeg mest anntagelig ikke hadde hypoterose.... for symtomene er så difuse og kan passe inn mange andre steder. For hvis jeg ikke merket bedring av levaxin så er det ikke lavt stoffskifte som plager meg!
Fy fader assa! satt der å følte meg som den hypokonderen da... ( jeg fikk diagnose hypoterose av en lege på volvat)
Hun spørte meg om prøve svarene forranliggende for diagnosen (som var ft4 12 tsh 2,5 ft3 var 4 komma et el annet) og det var heeeeeeeeeeeeeelt normale prøver, opptil 70% av dem ho tok prøver på lå mellom 12-14 på ft4, og de hadde det helt fint!
Men jeg har det ikke fint sa jeg, hva med alle symtomene mine,? hva med den arvelige faktoren? og jeg skraper bunnen av ref omr....., men det kunne være sommangt det alså........ Skal i allefall få tatt anti-tpo om to uker.... og etter det så skulle hun hendvise meg til endo!
tror jeg får ringe heggeli jeg.... gidder ikke den kjerringa mer!!!!!!!!
nå er jeg sinna!!! dritt lege med dårlig kompetanse!!• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
22-07-11, 13:26 #2
Sv: ja, ja, da har jeg vært hos fastlegen :(
Sinnet du har nå er veldig gjenkjennelig tcelinet! Jeg har også dårlig erfaring med fastleger og det er bare bortkastet tid når de ikke engang er interessert i å høre på pasienten. "Du måkke komme her og komme her"
Støtter planen din om å kontakte Heggeli. Har hatt en time der og det var helt rart å ha en normal samtale med legen. Alternativet kan være at du gjennom ditt nettverk, der du bor, finner en lege som har peiling på stoffskiftesykdommer. Håper at du får god behandling f.o.m. NÅ!
Joni
-
22-07-11, 15:15 #3
Følelsen man får når man blir behandlet som en sutrete hypokonder, er grusom!
Prata senest i dag med lege, og fikk beskjed om at blodprøvene mine var helt fine (TSH 3,8 og FT4 25,6 etter nesten tre år på levaksin), og at det absolutt ikke kan være stoffskiftet sin feil at jeg føler meg most i hele kroppen og har et hjerte som dunker i ørene mine......
Jeg er faktisk så fæl at jeg virkelig håper at disse "ekspertene på hvordan vi føler oss" en gang skal få oppleve på kroppen selv hvordan det er å leve med denne sykdommen, uavhengig av om blodprøvene er fine eller ikke.
Mitt beste råd er og rett og slett ikke la dem knekke deg. Det er din kropp og bare du vet hvordan kroppen din kjennes!
-
22-07-11, 15:48 #4
Du har min medfølelse, Tcelinet

Man kan vænne sig til alt. Bliver man hormonmangel-skadet langsomt nok - ender det med at man tror, at det er helt normalt, ikke at være frisk og ikke at kunne det, man kunne før. Hvor meget menneskelig potentiale for lykke, for succes i livet, i kunst, teknik og alt andet, er gået tabt takket være disse kvaksalvere i hvide frakker, ved kun guderne. Ved efterhånden ikke hvad er værre... Man kan tage livet af et menneske på mange måder, hvoraf lægernes er den langsomme og mest pinefulde - at se sit liv rinde mellem sine fingre og vide, at sådan bliver det for all fremtid, hvis ikke værre.... hvis vores læger får magt som de har agt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-07-11, 17:11 #5
godt med litt "fra den andre siden ögså"
kanskje jeg ikke er dårlig, bare lat og energiløs, he, he, ho der legen ass.... hva ellers skulle alle symtomene mine skyldes.... innbildt?! ble veldig skuffet over henne alså, hadde liksom håpet at hun i allefall ville høre og lese det jeg hadde å si.
Også skal ho liksom begynne å sette tvil ved om jeg i det hele tatt er syk?!!! tok kaka synes jeg
Jeg merker jo at jeg er noe bedre med levaxin, så noe har jo skjedd...... jeg fryser ikke så ille som før, kommer oftere på do, og noen dager føler jeg overskudd, men langt fra alle!
klarer å true meg lettere til å gjøre ting he, he
Men dette er jo langt fra optimalt, og hvorfor MÅ jeg absolutt prøve ut levaxin et år? (= vente 1 år med å leve igjen)
så jeg er jo blitt noe bedre
(må jo se det positive i det, trenger ikke en lur hver dag lenger ;P)
synes serr at noen med god erfaring, vilje og kometanse burde røre litt opp i den norske legeforeningen.... tenk hvor mange av oss som er skade lidende pga deres inkompetanse, helt sjukt......... hva kan man gjøre???!?
Masse lykke til alle dere over her også! håper dere får den forståelsen som dere fortjener og ikke bli møtt av sånne retarde leger (som alt for mange er) som min!, dog ikke min lenge til
men er det ikke et sånn senter i oslo som er spesialister på stoffskifte eller no? noen som vet hva det heter, evt vært der?
tusen takk for støtten jenter, og opplysning! vet ikke hva det hadde blitt av meg hvis jeg ikke hadde funnet dette forumet jeg assa, er sjeleglad for det!
• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
Lignende tråder
-
Brevet som jeg sendte til fastlegen to uker før konsultasjonen
Av Elbeth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-07-11, 22:26 -
Fastlegen mener jeg er overdosert
Av sisi i forumet Hos legenSvar: 18Siste melding: 02-06-10, 10:37 -
Erfa Thyroid fra fastlegen
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 25-04-10, 08:38 -
til fastlegen i morgen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 14-06-06, 11:37 -
Får ikke hjelp av fastlegen
Av i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 08-04-05, 16:33

Svar med sitat

Bokmerker