Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
23-01-11, 11:44 #1
Trenger hjelp til å få jenta mi til å forstå..
Hei.
Jeg var sammen med verdens beste jente inntill igår.
Ho har slitt veldig mye idet siste. vært dødsliten, sover mye, fryser og er usosial..
Ho har vært hos lege og blod prøvene viste ubalanse i stoffskiftet. men de gjør ikke noe for etter en ny sjekk om 4 uker. de verdiene som ho husker er at ho lå på 3.4 mens normalen ligger mellom 3.5-6 (hvis jeg husker riktig) og en annen verdi lå på 11 (lurer på om det er den som normalen ligger mellom 9-22)
Ho har i tillegg ADHD som kansje gjør ting værre. for det er jo mye av de samme symptomene.
Nå føler ho at ho bare orker seg selv og barna sine.. Det skjønner jeg godt. og er villig til å gi ho den tiden ho trenger.
Men jeg føler meg så maktesløs når at avgjørelsen med å gjøre det slutt kansje ligger i stoffskifte/utbrenthet problemer. Jeg trenger ho til å forstå at det er kroppen som gjør at ho stenger meg ute. Vi hadde det utrulig fint sammen før det begynte å gå utfor..
Er det bare jeg som prøver å finne noe å holde fast i?
Eller er det en ting som kan skje ved event. lavt stoffskifte/utbrenthet..
Hilsen en fortvilet ekskjæreste...
Sist endret av kjuliussen; 23-01-11 kl 12:41 Begrunnelse: skrivefeil
-
23-01-11, 11:57 #2
Sv: Trenger hjelp til å få jenta mi til å forstå..
Hei!!
Dette løpet er ikke kjørt!
Med en ft4 på 11 (ref 9-22) er det klinkende klart at hun lider av for lavt stoffskifte! Akkurat nå er jeg ganske sikker på at kjæresten din ikke er veldig imponert over seg selv heller, og hun forsøker simpelten bare å overleve.. Det er helt typisk at legen venter og ser, og han bør ta anti tpo, for med antistoffer går det som regel til en sikker død for skjoldkjertelen.
Hennes tsh reagerer ikke slik den skal, den burde vært mye høyere med en ft4 på 11. Så det er ikke sikkert at hun har antistoffer mot skjoldkjertelen altså.. Det kan være noe annet galt, som gjør at hun likevel er nødt til å starte med stoffskiftemedisiner. Da jeg i min tid hadde en ft4 på 12, var jeg irritabel, sov mye og glemte hver minste ting.Da jeg startet opp med stoffskiftemedisiner våknet jeg gradvis opp igjen følelsesmessig, tankemessig og fysisk, og følte nesten at jeg var glad i meg selv igjen. Jeg ble et helt annet menneske; tålmodig, glad og livat.
Dere må bare presse på ift at hun skal få begynne med stoffskiftemedisiner. Det er redningen for kjæresten din, og forholdet deres!
Og; klapp deg selv godt på skulderen ift at du er der for kjæresten din. Å ha et menneske som støtter og hjelper når man er syk er en av de største gavene et menneske kan få.
Stå på!!!
-
23-01-11, 12:11 #3
Problemet ligger i at ho ikke hører på meg. tror ikke det har noe med stoffskifte å gjøre siden ho har ADHD. Ho føler at ho trenger klare seg på egenhånd. være alene. Bare ho og barna.
Ho er sykemeldt for tiden. Legen sier at ho ER veldig sliten. Kansje ho stoler kansje alt for mye på legen sin?
Eneste jeg har kjennskap til lavt stoffskifte er mamman min som har hatt det i over 20 år..
Det ble slutt igår etter en lang og tøff uke som ho har tenkt mye.
Men jeg føler at jeg ikke kommer noen vei med henne.
Men hvilke blodprøver er det man skal sjekke?
Vil bare ikke at noen blir utelatt..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
23-01-11, 12:11 #4
Hej kjuliussen

Du har 100% ret. For mange år siden, har også jeg endt et godt og kærligt partnerskab, af samme årsager. Men hos mig var den egentlige grund, at min mand kunne ikke forstå, hvad jeg gik igennem med denne sygdom, særlig da heller ikke jeg selv var klar over, hvor meget sygdommen har "fyldt ud" i mit/vores liv. Det blev jeg først klar over mange år senere, desværre...
Jeg har ikke meget tid i dag, til at skrive mere, men måske kan du få lidt mere at vide af det jeg skrev for nogen tid siden, henvendt til os syge: Skal vi forstå vores pårørende, før de kan forstå os?. Du er en pårørende, men hvis du læser "med hjertet", kan du måske finde brugbare "tips" der.
Mange hilsner og vi snakkes...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-01-11, 12:20 #5
Her står det mer om årsaker til lavt stoffskifte og hvilke prøver som bør tas:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10382
-
23-01-11, 12:38 #6
Etter det jeg skjønte så var 1 av 3 prøver litt lav (3.4).
Så da har jeg inntrykk av at legen har tatt alt for lite tester etter den lista som jeg fant i linken over.
Mamma anbefalte å ta Spirulina som er et helskost produkt inntil man får svar hos legen. Hva mener dere om det?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
23-01-11, 13:17 #7
Ja, hun kan gjerne ta mere blodprøver. Men ut i fra de som allerede er tatt samt de symptomer hun har, syns jeg det er rimelig å mistenke hypotyreose. Hun burde få en prøveperiode med levaxin!
Spirulina kjenner jeg ikke til. Kanskje noen andre gjør det?
-
23-01-11, 13:24 #8
Skal informere ho om de testene som burde taes.
Håper jo ho blir frisk. Først og fremst for seg selv og barna.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Skal vi forstå vores pårørende, før de kan forstå os?
Av Anisa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 8Siste melding: 28-12-11, 14:23 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker