Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
17-11-10, 12:39 #1
Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Har noen klart å bli frisk uten kortison?
Er det veldig vanlig at man går opp i vekt av kortison?
Noen tips på hva jeg kan gjøre for å bli frisk på egen hånd?
Går til refleksolog, holder meg unna koffein, brus, alkohol og trim.
Er med tungt hjerte jeg har lyst å fylle kroppen med den skiten der...
-
17-11-10, 12:58 #2
Sv: Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Ved du hvad Pusen1975? Så er her rigtig mange dumme her som fyller kroppen med den skiten der. Du skal selvfølgelig ikke fylde kroppen med noget som helst. Selvfølgelig ikke. Med den indstilling ville du alligevel ikke have gavn af HC-binyrestøtte, snarere tværtimod. Stresset over en uønsket/frastødende behandling ville æde effekten op inden den kunne nå at gøre gavn.
Jeg må ærligt tilstå, at dit ordvalg går mig på, på vegne af alle de andre, som trænger til behandling for deres binyreinsufficiens og som dit ordvalg vil skræmme fra den, for dem måske eneste løsning.
Dit ordvalg tyder klart på, at du overhovedet ikke har sat dig ind i sagen. Havde du gjort det, var der ingen grund til at bruge ord som "den skiten der". Hvordan støtte sine binyrer på anden måde - står der masser om her på forummet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-10, 13:04 #3
Vel, jeg er nordlænding og da utrykker man seg kraftig, særlig siden man i tillegg er syk, oppgitt, har kort lunte og er sliten.
Det siste jeg trenger nå er å ese ut å bli dobbelt så stor, noe ganske mange har skrevet masse om fra før her inne, som igjen har påvirket min innstilling om dette... Godt poeng...!
-
17-11-10, 13:27 #4
Fra en nord norsk til en annen: Det er to faktorer du ikke har fått med deg: Nemlig hvilket produkt og i hvilken dose.
Hypothyreose eser du ut av, IKKE HC. Uten HC virker ikke stoffskiftemedisinene. DET betyr at du eser ut. HC kommer i to varianter, den ene er "vanlig" HC lik som den kroppen selv lager. Den andre varianten (som du refererer til når du snakker om å ese ut) er feks predinisolon som har en mye større anabol effekt, som er laget for å slå ned på immunforsvaret til bla annet folk som har leddgikt. Da gies den også i slike doser som får kroppen til å ese ut.
Vi som tar HC mot binyretretthet tar det i terapeutiske doser som gjør at vi erstatter kroppens egen produksjon akkurat som du tar stoffskiftemedisinene dine. Du erstatter det kroppen selv ikke klarer å produsere, lar binyrene hvile/bygge seg opp en stund ved å fylle på med det som er bra for binyrer. Deretter trapper vi forhåpentligvis ned og avslutter etter en tid HC behandlingen.
Og da kommer vi til det du burde tenke over: Klarer du å avslutte HC behandlingen? Kanskje ikke. Det finnes eksempler på at folk ikke klarer det. Men det alternativet er helt klart bedre enn å ha det slik jeg har hatt det det siste året FØR HC behandling. Og jeg må allikevel leve med thyroidbehandling resten av livet, så en pille fra eller til...
For ordens skyld: Jeg har gått NED 2 kg etter at jeg begynte på HC.
-
17-11-10, 13:44 #5
-
17-11-10, 14:09 #6
Jo og du har min medfølelse, men du skriver til andre som har det lige som du.
Det har jeg postet en ny tråd om forhåbentlig vil de som er blevet dobbelt så store - svare og forklare.
Forklaring på forskellen mellem terapeutiske doseringer af syntetiske steroider og fysiologiske doseringer af naturidentisk hydrocortison findes i Persas tråd Grunner til ikke å bruke Prednisolon?.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-10, 14:41 #7
Hvis du begynner på HC, må du bruke det helt til du ikke trenger det mer. Du kan ikke brått slutte. Da kan du bli enda sykere, og kan få sekundær binyrebarksvikt, som er enda verre enn det jeg har hatt nå. Det er altså blodig alvor, ikke noe nykker, eller gidder ikke. Så det er å spise piller, hver eneste dag. Meg koster det ingenting. Og det er fordi jeg blir bedre av å ta dem. Jeg føler meg privilgert, som får en behandling som hjelper. Da jeg startet, merket jeg en langsom bedring, veldig sakte. Men jeg var temmelig dårlig da. hadde ett mål: å lage middag til familien min hver dag. Det var mange dager hvor det målet var umulig.
Hvis levaxin ikke virker for deg, ville jeg forsøkt å få thyroid. Samt HC, siden spyttprøvene dine viser at binyrene har lave verdier. Lykke til med valg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-11-10, 14:49 #8
Man kan ikke gå av og på HC. Det er farlig for vi klarer ikke leve uten stresshormon. Tar du valget å bruke HC, må du ALDRI slutte brått. Det må trappes gradivis og langsomt ned.
Levaxin virker ikke på deg, mest sansynlig fordi du har ikke nok cortisol til å hjelpe levaxin inn i cellene (enkelt forklart). Derfor svømmer dine stoffskiftehormoner rundt i blodet og når ikke inn i cellene å får gjort jobben sin. En annen mulighet er at du ville ha bedre nytte av thyroider, men da er det lurt å prøve å få binyrene oppe å gå først.
Overgangen er som når man starter på stoffskiftehormoner (og ikke har binyretretthet) så sakte og gradvis at den ikke merkes fra dag til dag, men mer fra uke til uke. Når jeg ser tilbake nå, kan jeg fullføre ukas helgevask med et smil, før tok jeg konstante pauser og var helt avhengig av ungene for å fullføre
. Ja, det var flaut for ungene er ikke så store. Jeg har kun stått på HC i underkant av to måneder, men er merkbart bedre, og får også kommentarer fra andre på det. Mindre ødemer, kjappere i hodet, mindre leddsmerter (redusert med ca 50%), bedre hud, mindre håravfall. Også ler jeg fra tid til annen. Det gjorde jeg ikke før.
Føler med deg, og nå vet ikke jeg hvor lenge du har visst at du har dårlige binyrer, men husk at jo lengre du er syk, jo lengre tar det å bli frisk igjen. Vurder derfor nøye om det er det beste for deg å gå uten HC.
-
17-11-10, 12:58 #9
Det er vel som med alt annet ..
- kommer an på hvor ille det er i ditt tilfelle
- kommer an på hvor god tid du har
Se på rosenrot/arctic root/rhodiola rosea, andre adaptogener, binyrestøtte og pregnolone som alternativer. Det finnes også kostholdstips her. Binyrer trenger salt.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-11-10, 13:06 #10
Lignende tråder
-
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Binyrer, kortison og slikt
Av pandalakris i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 06-02-08, 21:03 -
kan kortison påvirke puls og hjertet?
Av rikke i forumet HydrocortisonSvar: 5Siste melding: 29-03-07, 08:36 -
kortison?
Av lailabye i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 24-10-06, 08:34

Svar med sitat

Bokmerker