Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Håravfall på leggene
Hybrid View
-
10-11-10, 16:18 #1
Håravfall på leggene
Er det vanlig
I dårlige perioder mister jeg hår på hodet, spesielt ved panneluggen. Der har jeg fryktelig mange hårlengder nå...
Jeg har vært veldig syk noen dager og har ikke orket å barbere leggene
, da ser jeg at jeg har mange flekker hvor håret ser ut til å ha falt av, men det har begynt å vokse igjen nå... Noen som har opplevd noe lignende?
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
10-11-10, 16:55 #2
Sv: Håravfall på leggene
Ja, redusert kroppshår er et symptom. Gjelder også hodehår og øyebryn (fra yttersidene). Det kommer igjen med nok og riktig hormonbehandling.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-11-10, 18:22 #3
Jepp - prøv å legg merke til at flere med lavt stoffskifte har ikke så lange øyenbryn - de har "humler"
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-11-10, 19:09 #4
Jeg sjekket leggene her nå og de var hårete all over

Håravfall på hodet kjenner jeg godt til, men det har stagnert de siste årene og i sommer hadde jeg den fineste "manken" jeg har hatt på åresvis. Nå er det litt tørrere igjen, men det skyldes nok mer årstiden enn noe annet.
Øyenbrynene er inntakt
-
10-11-10, 19:38 #5
Takk for svar alle sammen. Dere er gode å ha!

Øyebrynene mine forsvant litt en stund, men er nå intakt igjen..
Ble litt sjokket når jeg så leggene mine, men nå kan jeg kanskje bruke det ovenfor legen...
-
10-11-10, 19:41 #6
Hos mennesker fra 30-års alderen og opefter betyder hårløse lægge på op til 2/3 dele af deres længde fra anklen af - et klassisk symptom på sekundær kønshormonmangel, med udspring i underfunktionen af binyrer.
Man tænker altid først og fremmest på at binyrerne producerer cortisol, adrenalin, aldosteron + flere andre "adrenale" hormoner. Der bliver altid overset, at binyrerne producerer også hele 25% af østrogener hos kvinder og 65% (65!!) af androgene hormoner hos mænd. Det er disse "binyre-fremstillede" kønshormoner, hvis mangel på kan give "hårløse" lægge hos "binyre-svage" over 30 års alderen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-11-10, 20:04 #7
-
10-11-10, 20:16 #8
Ikke blodprøve. En spytprøve (x4) vil kunne påvise om døgnvariationen af produktion af cortisol er rette eller forkert. Det er meget vigtigt fordi det kan påvise om binyrerne er underfungerende. Er de underfungerende, vil det også påvirke evnen til at danne andre hormoner (end cortisol) binyrerne producerer. Bringer man binyrerne op i funktion, vil det selvsagt også hjælpe på regulering af alle andre hormoner (end cortisol) binyrerne producerer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-11-10, 20:16 #9
Spyttprøver 4 ganger på en dag. Mine blod og urinprøver var fine, men ikke spyttprøvene...de viser det frie kortisol akkurat som det er forskjell på FT4 og T4. Denne og denne bør du ta med til legen hvis du ønske å teste, for de fleste vil så gjerne teste i blod og insisterer på dette. Men de hører på sine egne.
-
10-11-10, 20:21 #10

Svar med sitat

Bokmerker