Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    3

Standard Tsh på 2,7 under graviditet???? Noen som kan svare

Sist jeg målte var tsh på 2,7og t4 på 15,4
    Så ringte legen meg etter han hadde snakket med Sykehuset og sa at jeg burde ligge på 2 eller under (tsh) når jeg søker litt på dette så blir jeg Jo ganske urolig av det jeg leser er det virkelig stor sjangs for foster Skade og hjerneskade når tsh er over 2 ??? Jeg har vært behandlet i snart 6 år, og føler meg like fin nå som før jeg ble gravid. Er snart 16 uker. Legen ville iallefall at jeg skulle Øke dosen for og få ned tsh, han vil jeg skal øke med 25mkg pr Dag. Er ikke dette litt mye-fort??? Går på levaxin nå og tar 87,5mkg hver Dag så vil han øke til 112,5
    Noen her med erfaring eller informasjon så blir jeg kjempe Glad og takknemlig

Ha en fin kveld

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Standard Sv: Tsh på 2,7 under graviditet???? Noen som kan svare

Jeg hadde en TSH på 17 tidlig i siste svangerskap og fikk en flott velskapt gutt. For meg har behovet for å øke dosen kommet tildligere og tidligere for hvert svangerskap,samt at jeg må øke mer.
    Økte dosen med Levaxin 50 mikrogr/dag og senere 150 mikrogr/uken til før jeg fikk TSH ned under 2. Jeg har ikke hatt problemer med å øke med 50mgr/dag. Det viktigste har vært å få ned TSH og FT4 opp slik at jeg har kunnet fungere igjen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    9

Jeg gikk på 100 mikrogram før graviditet. Prøvene var fine ifølge fastlegen (lav tsh og lav ft4), men formen var ikke på topp. Jeg mente at ft4 burde vært høyere.

Da jeg ble gravid snakket han om at dosen måtte økes, men ville ikke gjøre noe før jeg hadde vært hos spesialist. Overlege på Haukeland sa at ved bekreftet graviditet så skulle dosen økes med 50% uavhengig av blodprøver. Hun mente at fastlegen burde gjort dette. Etter et par uker på 150 mikrogram er formen bedre enn noensinne siden jeg ble syk for 3 år siden. Nå vet jeg at man kan ha det bra på Levaxin. Jeg begynte virkelig å tvile på dette etter flere år med Levaxin, men det viser seg at fastlegen holder dosen akkurat for lav til at man kan ha det bra...bittert. Fra nå av kommer jeg til å kreve å få ta så mye levaxin jeg trenger for å ha det bra!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

GMA: det du forteller sier noe om kunnskapsnivået hos legene når det gjelder stoffskiftet, og det er stort sett for lavt! Det er så mang esom forteller om det samme, og jeg var en av dem. Vi må utdanne oss selv, ta ansvar, ikke sitte i en offerposisjon. Vi må fore legen med informasjon. I verste fall bytte lege om kommunikajsonen går i stå. Mange leger takler ikke å få vite at de lider av ukunnskap. Fint at du vet mer nå!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Noen som kan svare meg?
    Av Angel i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 29
    Siste melding: 24-02-10, 21:37
  2. Svar: 5
    Siste melding: 13-01-08, 09:59
  3. noen som kan svare...
    Av sørlandet i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-06-06, 23:38
  4. Graviditet