Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Er så lei av hodepine :(
Hybrid View
-
01-07-10, 22:26 #1
Er så lei av hodepine :(
Jeg tåler jo ingenting lenger. Er det mye møter eller konsultasjoner rundt barna, ender jeg alltid opp med skikkelig hodepine etterpå. Noen ganger varer det i flere dager også.
Tåler jo ingenting lenger. Skulle visst levd ett liv uten noen form for påkjenninger. Det er jo lett å få til.
En annen irriterende ting er at når man har hodepine, så går det jo ikke rundt i roppen. Klarer ikke få sagt det jeg skal. Det stopper jo helt opp.
Jeg som innbilte meg at jeg kanskje skulle videre utdanne meg litt. Det er jo ikke akkurat enkelt, med et hodet som ikke tåler noe som krever litt av en.
-
01-07-10, 23:34 #2
Sv: Er så lei av hodepine :(
Jeg føler med dig, Qa

Har selv prøvet hvad det vil sige at have meget hovedpine. Det blev først bedre, da jeg fandt ud af, at for mig handler det så godt som altid om nakken!
Som har med både skuldre og bækken at gøre. Jeg har desuden lige mødt en, der har døjet med både hovedpine og alle mulige andre smerter i årevis - men som nu har fået hjælp hos en tandlæge. For hende er kuren en tandbøjle, som hun sover med om natten, og som lige så stille retter lidt på hendes underkæbe. Det gør forskellen på sygemelding eller ikke.
Men tjek det med musklerne, Qa, hvis du ikke allerede har gjort det. Lavt stofskifte kan give så meget bøvl med musklerne og ikke mindst nakken, hvor tilmed alle vores 'ledninger' befinder sig...
Jeg har tilmed haft helt overdreven lugtesans, smerter i bihulerne og føleforstyrrelser i ansigtet på grund af nakken... Aldrig undervurdere nakken ...
Lykke til!
Nielsigne
-
02-07-10, 06:47 #3
Jeg går jevnlig til kiropraktor og får hjelp med nakken der. Før jeg fikk det, fikk jeg også migreneanfall, men det har jeg ikke hatt på snart 3 år. Så det hjelper, men det er blitt verre igjen nå for tida.
Jeg får også vondt i anskit bihuler når det blir for mye. Så jeg får bare gled meg til neste kiropraktor time og håpe at det hjelper på igjen. Kjenner at jeg starter dagen i dag med hodepine også. :( Den begynner å sige inn her kjenner jeg.
Så det blir vel kanskje noen dager med det denne gangen også. :(
-
02-07-10, 09:38 #4
Prøv at tage fat meget længere nede, nemlig på bækkenet. Man har lange muskler, der går mellem kraniekanten og bækkenet, og på bækkenet sidder i det hele taget fæstnet en hel del, som det betaler sig at 'løsne'. Prøv fx en fysioterapeut, som har speciale i bækkenet/fødsler. Det har hun, der har hjulpet mig bedst med min nakke - hun kan også noget, der hedder kraniosakralterapi, der tager udgangspunkt i, at der dels er en tæt forbindelse mellem nakke og bækken, dels er en del 'kranieplader' i hovedet ... og som man kan få til at slappe af.
Prøv også at finde nogle øvelser, der kan strække og afslappe ryggen, så får du også fat i nakken
Jeg har det selv sådan, at når jeg oplever stress, så 'kryber' de her lange muskler mellem bækken og nakke. Det kan i sig selv give omfattende hovedpine. Så kan der, alt efter diverse 'lokale forhold' i nakken, komme et vældigt træk rundt omring, og det er så dem, man kan få hjælp til veed at koncentrere sig om nakken. Men kommer du lidt længere ned, får du mere med, tror jeg. For mig har det også den effekt, at behandlingerne gør godt i længere tid
Nu husker jeg ikke, hvordan det er med dig og medicin, men du skal selvfølgelig samtidig ha' noget, der rækker til dig af det også, og nok af det - får du det?
Sist endret av Nielsigne; 02-07-10 kl 09:39 Begrunnelse: slåfejl
-
02-07-10, 09:44 #5
Jeg behandler den delen også. Har hele ryggen, pluss også andre delen av kroppen når det trengs. Jeg har gått til behandling hver 14 dag siste månedene. Og jeg er bedre i hele ryggen og nakken enn jeg har vært på lenge.
Men hodepinen er nok linket til dette også, for jeg har jo blitt mye bedre. Men før jeg begynte med levaxin hadde jeg vel hodepine hver dag tror jeg. Nå får jeg det bare i perioder, men til dels kraftid til tider. Alt er linket til om det skjer noe i livet mitt, altså stress. Men det er så små ting, at det jo ikke burde vært stress.
Tusen takk, for at du tar deg tid og svarer meg og kommer med innspill.
Jeg skal til legen igjen neste uke, og da skal jeg ta opp dette også.
-
02-07-10, 10:23 #6
https://www.stofskifteforum.dk/showt...in+og+hodepine
rexxy69 skriver om hodepine forårsaket av syntetisk tyroxin her. Se på det om du kjenner deg igjen.
Lignende tråder
-
Hodepine og hypothyreose
Av Bittebitt i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 09-05-10, 10:55 -
Hodepine
Av Stina i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 25-09-07, 23:54 -
RAR HODEPINE
Av cathrin i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 05-04-07, 00:24 -
Hodepine av Armour?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-06-06, 00:00 -
hodepine!!!
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-09-05, 10:17

Svar med sitat
Bokmerker