Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
29-04-10, 11:31 #1
Endokrinolog Rolf Whitfield
Opprinnelig innlegg:
Nå har jeg akkurat vært hos en ny spesialist på Bærum sykehus, en endokrinolog. Veldig ålreit! Rolf Whitfield heter han, en dansk lege. Kan anbefales!
Redigert pr. 19. juni:
Jeg tar tilbake det positive jeg sa om Whitfield. Han er ikke det spor interessert i å skrive ut noe annet enn levaxin. Han presterer til og med å påstå at "så langt han kjenner til er ikke preparater med animalske ekstrakter anerkjent som legemiddel og kan derfor ikke foreskrives av norsk lege".
Dette er bare visvas!
Jeg gidder ikke krangle med ham, jeg får ordne meg sjøl.Sist endret av Sonja Midtlien; 19-06-10 kl 12:16 Begrunnelse: Brev fra endokrinolog
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
29-04-10, 15:09 #2
Sv: Jeg er sint og drittlei
Så godt å høre Sonja! Hva slags hjelp vil han gi deg?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-04-10, 19:58 #3
Sv: Endokrinolog Rolf Whitfield
Han har jeg også vært hos. På sykehuset i Skien for en del år siden. Tror han da var under opplæring?? I mitt tilfelle konsulterte han "husets" endokrinolog - resultat - jeg ble ikke satt på medesiner da selv om han hadde lyst til det
. Han var forøvrig flink til å fortelle hva som skjer/ikke skjer i kroppen ved lavt stoffskifte. Han tok seg god tid. Har vært hos "husets" endokrinolog igjen for ikke så lenge siden. Han ville ikke begynne med medesiner før TSH var på 10
, heldigvis så har fastlegen min nå satt meg på Levaxin, 50 mcg som start, skal ringe i morgen for å høre hvordan siste blodprøve var - har da vært på levaxin siden 23.mars. Av det lille jeg husker av Whitfield så tror jeg han er lydhør for sine pasienter og er villig til å "eksperimentere".
Orca
Orca's dagbok
-
01-05-10, 16:23 #4
Det er to leire i endokrinologverdenen, dem som er for grense på 2,5 eller lavere nå (ned til 2) , og dem som er for 10.
Begrunnelsen for 10-tallet er at hvis man begynner å medisinere med for eksempel 3 eller 4, så kan jo skrekk go gru TSH bli veldig lav....letter å medisinere ned fra høy TSH.
utrolig men sant. Har skriftlig referanse for det.
-
01-05-10, 20:03 #5
Hei Sonja,
det er en del her som trenger tips om endokrinologer som er villige til å skrive ut thyroid, slik at man kan få det på blå resept. Har du noen ide om Rolf Whitfield kan være rette mannen å komme til for dette? Kjenner du evt til andre?
Dette gjelder ikke meg da jeg ikke går på Erfa selv (foreløpig i alle fall), men jeg synes det er dypt urettferdig at en del her inne som har opplevd enorm bedring på thyroid, ikke skal få det dekket. Det er en skam spør du meg.
B:-)
-
01-05-10, 22:13 #6
Det er litt for tidlig å si ennå om Whitfield vil skrive ut noe annet enn Levaxin. Men han sa meg ikke imot da jeg sa jeg hadde avtalt med fastlegen om å gå over til Armour så fort fastlegen er tilbake fra permisjon.
Nå har jeg jo enda et trumfkort i hånda, for han kunne selv se at stoffskiftet mitt lå litt lavt, til tross for veldig høy dose. Jeg vet at TSH lå på 2 i fjor sommer, og den hadde bare gått ned til 1,9 tross 3 stk 100 mcg levaxin daglig i ett år nå.
Og nå må jeg ta enda høyere dose, fordi han sa jeg skulle øke enda mer til 3,5 100 mcg levaxin 5 dager i uka. Og nå har jeg en irriterende hjertebank så det suser her!
Jeg skal i alle fall bruke det som argument fremover for å få skifte til noe annet. Dessuten er jeg ikke noen tilhenger av å pepre kroppen med kunstige hormoner, og det ga jeg også tydelig beskjed om.
Så vi får se hvordan dette går. Jeg er i alle fall litt mer optimistisk enn på lenge.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
En talende endokrinolog
Av Anisa i forumet EndokrinologerSvar: 4Siste melding: 15-10-11, 02:45 -
Time hos endokrinolog
Av millasin i forumet EndokrinologerSvar: 4Siste melding: 04-10-08, 12:06 -
Kan en endokrinolog
Av janike i forumet EndokrinologerSvar: 17Siste melding: 20-09-07, 21:15 -
Jeg har vært hos endokrinolog i dag!
Av liten i forumet EndokrinologerSvar: 33Siste melding: 02-07-06, 06:45 -
Har vært hos endokrinolog
Av mona? i forumet EndokrinologerSvar: 18Siste melding: 11-09-05, 12:17