Viser søkeresultater 1 til 10 av 43

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    68
    Meldinger
    34

Standard Skal til legen i morgen, trenger hjelp!

Hei igjen.:Følger med dere og blir mer og mer klar over hvor utrolig godt det er å være med her på forumet .Så mye medmennskelighet og varme er så godt og få ta del i. Skal til lege i morgen, det er første gang på sjekk etter jeg startet på levaxin i slutten av januar.Da var stoffskifte veldig lavt FT4 var 11 og S-TSH var 27,7. Dere skriver om at man bør sjekke B12 og D3, er dette det viktigste?. Og hva er egentlig hjelpestoffene i levaxin ? Jeg er veldig forsiktig med alkehol , det kan gå flere mnd mellom hver gang jeg tar meg et glass. Men er det farlig og ta disse medisiner sammen med alkehol? Spør fordi jeg skal i et selskap hvor det blir servert vin..Takknemlig for svar.Hilsen Hilde.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Skal til legen i morgen, trenger hjelp!

Hei Hilde.
    B12, Ferritin og OH-25D3 er viktige parametere å vite om.
    En skal ikke ta Levaxin sammen med krom, jern og kalsiumtabletter.
    Det finnes flere legemidler, men det skal man jo få beskjed om.
    Og det finnes interaksjoner med naturpreparater.
    Relis har en laang liste.
    Alkohol har ingen virkning på dette - heller andre virkninger
    Og de kan etter sigende bli noe kraftigere og ettervirkningene noe mer langvarige. (uten at det vel bør være noen festbrems)

Det er jo direkte stygt av meg å legge inn denne : http://www.arnett.no/relisweb/Utredn...?Relis=3&S=544
    Men ikke bry deg om den Hilde
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    68
    Meldinger
    34

Standard Takk finn.

Takk for opplysning om disse sidene.Fint å kunne følge med litt der.Visste ikke at aloe vera ikke er bra å ta med levaxin..Har drukket aloe vera gel i mangeår og det hjelper på så mange ting.Bør kanskje kutte ut det en stund.Har noen av dere her erfaring med dette.Hos lege i dag nevnte jeg dette med binyrer og lege bare så rart på meg.Det hadde da ikke noe med stoffskifte å gjøre fikk jeg høre.Blir oppgitt fordi jeg føler at legen nesten vet mindre enn meg og det skremmer meg. men skjønner at dere andre også har vært igjennom noe lignende..Men får ta et skritt av gangen ,jeg er jo også fersk i faget og bare trøster meg her hos dere når det røyner på. puuh.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ikke bry deg om dem du Hilde.
    Jeg mener at slikt er så individuellt at det som kanskje passer for mange mennesker - ikke nødvedigvis passer for deg (meg) - og i høyeste grad omvendt !

Det jeg mener, er at hvis du har nytte av Aloe Vera, så har du det !
    Stol på deg selv !

Det kan være slik at dette (eller noe annet "forbudt") hjelper på et spesielt problem, og det kan hende at du vurderer den hjelpen verdifull.

Så mener jeg også at en bør vite om ting og tang som påvirker - såklart.
    Og noe må en bare rette seg etter, som feks. ikke ta jernpiller og Levaxindosen samtidig.

Kan hende du kan bruke det, bare ikke samtidig ?

Så kan det være lurt å printe ut det en skal snakke med legen om.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    50
    Meldinger
    35

"FT4 var 11 og S-TSH var 27,7". Det var litt av noen tall.... Ønsker deg velkommen og håper formen vil bedre seg
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Lignende tråder

1. Svar: 10
    Siste melding: 20-10-11, 23:01
  2. Svar: 24
    Siste melding: 24-03-10, 21:41
  3. Noen som har en forklaring
    Av Hsgu123 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-09, 20:46
  4. Svar: 7
    Siste melding: 07-03-08, 14:10
  5. kort forklaring på hva hypotyrose er
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 21-09-06, 12:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder