Viser søkeresultater 11 til 20 av 90
Threaded View
-
04-03-10, 21:11 #1
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Hej
Jeg er ny her og håber på lidt hjælp.
Jeg har lavt stofskifte som højst sansynligt skyldes en lidt for effektiv behandling af et for højt stofskifte.
Jeg har før fået eltroxin men skiftede i nov. 2009 til euthyrox. Da blev FT4 målt til 13 hvor den ½ år tidligere var ca. 20
I januar fik jeg taget blodprøve igen. TSH var 1,6 og FT4 var steget til 14,3
Jeg fik overtalt lægen til at øge dosis fra 100 mcg til 125 mcg dagligt og min sidste blodprøve viste at TSH nu ligger på 0,44, FT4 16,1 og TT3 1,5
Min læge mener at jeg er ligger som jeg skal men det gør jeg ikke, for jeg har det altså ikke for godt.
Jeg er træt, har svær ved at koncentrere mig om noget. Min hukommelse virker virkeligt dårligt (dette har dog aldrig været godt på eltroxin heller men er bestemt ikke blevet bedre).
Jeg bliver til tider svimmel, bliver let irritabel og føler mig en anelse...jeg vil ikke sige depressiv, men jeg har tit nærmest en panikagtig følelse i kroppen.
Jeg ville rigtig gerne prøve fx. Erfa Thyroid og forsøgte derfor at overtale min læge til at skrive en recept, men desværre uden held. Jeg endte i stedet med at gå derfra vred og tudende med ordene om at jeg ville skifte til en læge som gerne ville skrive recepten
Men hvad gør jeg så nu?
Hvor finder jeg mon en læge i DK som er villig til at skrive en recept?
Og kan jeg i mellemtiden sætte dosis op når nu TSH er så langt nede? Og hvis ja, hvor meget kan jeg mon øge dosis?
Suk....det har taget mig næsten en time at få skrevet bare denne smule og jeg har planer om at starte på en uddannelse til sommer og er lige nød til at hoppe på et kemihold på VUC som selvstuderende først.....det kommer da aldrig til at gå hvis jeg ikke får rettet mit stofskifte
Mvh. Tanja
Hov jeg kan se jeg havde glemt normalværdierne
Thyreoidea Stimulerende Hormon: TSH normalområde 0,2 – 4,0 mU/l
Total T3 Trijodthyronin (TT3) normalområde: 1,1 – 2,6 nmol/l
Frit T3 Trijodthyronin (fT3) normalområde: 3,0 – 8,0 pmol/l
Total T4 Thyroxin (TT4) normalområde: 60 – 140 nmol/l
Frit T4 Thyroxin (fT4) normalområde: 10,0 – 22,0 pmol/l
Lignende tråder
-
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18

Svar med sitat

Bokmerker