Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Blodprøve resultater
Threaded View
-
16-12-09, 10:58 #1
Blodprøve resultater
Jeg har vært på Balderklinikken og tatt en haug med blodprøver. Stoffskifte prøvene ligger greit innen normalen, så legen mente at vi skulle fokusere på "andre mangler" først.
Dette er det jeg hadde avvik iforhold til normalen på:
fS-Vitamin D3(50-150) 44
S-Vitamin K (0-2) <0,1
S-Magnesium (0,71-0,94) 0.68
I tillegg var selen og zink i det nederste normalfeltet, og jeg har startet med tilskudd av dette. Tar D3 vitamin og magnesium. K-Vitamin mente legen ville komme seg av seg selv, hvis vi klarte å få orden på magen.
Har også målt S-Kortisol 07-0 (138-690) 112. Denne ble tatt fastende og tidlig på morgenen. Jeg har alle symptomene på trette binyrer,(unntatt depresjon) og har prøvd å lese meg litt opp på dette. Leste på Mettes tyreoidea side at kortisolet bør være 3 ganger høyere om morgenen enn om kvelden, da må jeg si at jeg lurer veldig på kortisolet mitt er om kvelden. Burde ikke dette utredes videre?
Virket som legen ville se om de tilskuddene av omega 3, mineraler og vitaminer hjalp på formen før man gjorde noe med å hjelpe binyrene. Legen sa bare at jeg hadde jo kortisol, så var ikke slik at jeg ikke produserte det. Kan desverre si at jeg ikke merker noen særlig bedring av det vi har gjort hittil.
Har jo lest at mange smører seg med hydrokortison krem. Jeg er plaget av endel eksem og bruker Elocon på dette, kan det påvirke binyrene mine?
Hva mener dere her inne som har peilig på dette jeg burde gjøre videre? Veldig takknemlig hvis noen tar seg tid til å svare.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
Lignende tråder
-
TSH-verdier i normalbefolkningen. Resultater fra HUNT
Av anitab i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 13-11-12, 15:27 -
Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
Av MaudAngelica i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 22-05-09, 11:12 -
Litt usikker på resultater -vil noen hjelpe?
Av Elinn i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 25-09-08, 18:30 -
Nye resultater
Av snuppa i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 09-02-07, 19:09 -
Ved optimal dosering - når vil man kunne merke resultater?
Av Stina i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 29Siste melding: 21-07-06, 19:49

Svar med sitat
Bokmerker