Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
25-05-10, 19:46 #2
nye blodprøver, noen som kan hjelpe
Hei!
Har fått svar på blodprøver i dag. Tok blodprøver 20.04.10 og nå den 18.05.10
Med litt forskjellige resultat. Skal til legen på fredag og vil gjerne forberede meg litt, så lurer på om noen har noen gode innspill. Jeg ble litt forrvirret av de nye svarene.
Resultat 1 prøve, referanseområde i parantes
S-TSH 2,5 (0,20-4,0)
S- fritt T4 10.9(11-23)
S-fritt T3 4,5(3,5-6,5)
S-anti TPO 144(>60)
Resultat prøve 2, samme referanseområde
S-TSH 4,6
S- fritt T4 11.9
S-fritt T3 5,0
S-anti TPO 169
Etter første prøve sa legen at jeg ikke hadde lavt stoffskifte per definisjon, siden tsh var normal, selv om t4 var litt lavere enn referanseområde. Derfor blir jeg litt forvirret nå, når t4 er innenfor referanseområde samtidig som tsh er for høy.
Jeg har også vært på en ultralyd av skjoldbrukskjertelen der legen som foretok sa at resultatene var forenelig med "begynnende hypotherose".
Som jeg har skrevet under tråden "presentasjoner" så ligger det til familien å ha lavt stoffskifte. Jeg føler derfor ikke at det er helt uanaturlig at jeg har det samme, siden jeg har mange symptomer. Men samtlidig er jeg livredd for at legen ikke skal ta meg alvorlig. Jeg orker ikke å gå lenger og ha null energi. Den energien jeg har brenner jeg av på jobben og orker stort sett ikke gjøre noen ting når jeg er ferdig på jobb...
Noen som kan komme med råd til hva jeg skal spørre legen om. Hvordan skal jeg "stå på krava". Takknemmelig for alle svar
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Blodprøver for en kollega- kan noen hjelpe med å tolke?
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 22-06-08, 21:37 -
Blodprøvesvar, kan noen hjelpe meg?
Av Elma i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 01-11-07, 19:46 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36

Svar med sitat
Bokmerker