Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Hei
Threaded View
-
16-09-09, 13:44 #1
Hei
Jeg er ei 27 år gammel jente (eller dame
) som er gift og har to barn. Problemene mine startet for 6 år siden, da jeg ble mor for første gang. Den gang prøvde jeg å få hjelp av min daværende fastlege, men han avblåste symptomene mine som psykiatriske eller "bare stress"
. Tok det også opp med jordmor og helsesøster, men heller ikke der var det noen hjelp å få. Dermed var jeg på egenhånd med en skrøpelig helse, og mange ubesvarte spørsmål. På grunn av at jeg den første tiden etter symptomdebutt ikke hadde krefter til noen langtrekkelig utredning, og heller ikke hadde støtte fra familie eller andre nære gav jeg opp å få hjelp. Ved hjelp av internett fant jeg frem til ME, som jeg fant ut passe svært godt med mitt symptombilde. Det gav meg ro fra tanker om at jeg kanskje kunne ha MS eller kreft, som også kunne forklart mye av symptomne mine. Jeg begynte å leve etter prinsippet om aktivitetsavpassing, og ble gradvis bedre. I årene som har gått har det vært perioder med bedring og tilbakeslag.
Nåværende status:
tretthet/slapphet
lange perioder med intens indre frost
vandrende leddsmerter og feberverk i kroppen
mye småkramper i hele kroppen
kroppsdeler som sovner selv om de ikke er i trykk
kraftløshet i ekstremiteter
svimmelhet
økt søvnbehov
lavt BT, i dårlige perioder kan overtrykket ligge på rundt 90
tåler dårlg fysiske og psykiske belastnigner
forhøyet anti-TPO (rundt 1300 på siste prøve for ca.6mnd siden)
ellers normale stoffskifteprøver
en del ubalanser i vitaminer/mineraler
jobber to dager i uken (50% sykemeldt)
Min nye fastlege mener jeg har ME, på grunnlag av min sykehistorie. Selv har jeg liten tro på at ME er en reel sykdom. Tror at alle som har diagnosen er syke, men at det ligger forskjellige andre, uoppdagede sykdommer bak MEen deres. Gjør jo jobben mye lettere for legene at de har en bås å putte alle disse menneskene i, som de mislykkes i å diagnostisere. Pasienten er glad at dem faktisk får en diagnose, og legen kan sende dem hjem med beskjed om at tilstanden ikke lar seg behandle, men at de nå kan få uføretrygd slik at de kan tilbringe resten av livet på so****. Uholdbart synes jeg. Jeg for min del gir meg ikke får svar på hva som faktisk feiler meg, og får behandling for det. For tiden er jeg til utredning hos nevrolog.

Svar med sitat
Bokmerker