Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Seponering av antidepressiva og reaksjoner

Jeg har sluttet med antidepressiva. Og har så mye aggresjon at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! :twisted: Var hos legen i dag, spurte om han hadde en liste med symptomer over kroppslige og psykiske reaksjoner etter seponering. Nei, det trengte jeg ikke tenke på, det var jo så lenge siden (tre-fire uker siden...) jeg hadde sluttet.
    En jeg kjenner opplevde sinne i et halvt år begge gangene hun sluttet. Et halvt år! :twisted:Og kjente igjen min beskrivelse av raseriet som bobler opp for ingenting.

Om flere har liknende opplevelser, kanskje vi kunne laget en liste over reasjoner som kan komme etter seponering?

Jeg føler meg forvirret. Hvorfor vet ikke leger mer om dette?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Seponering av antidepressiva og reaksjoner

Når det gjelder medisiner, opplever jeg ofte at det er bedre å snakke med en farmasøyt. Er du godt kjent på apoteket du bruker, så "forlang" at de skal finne svar for deg!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Et rask søk i felleskatalogen over seponeringssymptomer ga dette på flere AD'er:

Seponeringssymptomer, særlig ved brå avslutning av behandlingen. Svimmelhet, sanseforstyrrelser (inkl. parestesier og følelse av elektrisk støt), søvnforstyrrelser (inkl. søvnløshet og livlige drømmer), agitasjon eller angst, kvalme og/eller oppkast, tremor, forvirring, svetting, hodepine, diaré, hjertebank, svingende sinnsstemning, irritabilitet og synsforstyrrelser er de mest vanlig rapporterte reaksjonene. Symptomene er vanligvis milde til moderate og forsvinner av seg selv, men kan hos noen være alvorlige og vare lenger.

Din lege kunne med andre bare slått opp i felleskatalogen for å bekrefte det du føler. Psykologer er nok mer kjent med problematikken ved seponering enn almennpraktiserende leger er. Jeg har en følelse av at det enkelte opplever ved både oppstart, bruk og seponering av et preparat/medisin er fremmed for de fleste leger hvis det ikke er av de absolutt vanligste tingene som er nevnt av mange brukere og i felleskatalogen (snaut da vet de det, men de kan jo slå opp). Seponeringsproblemer er dessuten sjelden beskrevet, bivirkninger derimot kan man lese om så øye blir stort og vått (derfor unngår mange pakningsvedlegg, noe jeg selv er tilhenger av at man bør lese).

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Takk for svar, begge to! Jeg har i alle fall lært å lese pakningsvedlegg siste halvåret. og spare på dem! Fikk meg en støkk med østrogenen og angst. dersom de har med hverandre å gjøre, men disser to ting var i livet mitt i nøyaktig samme tidsrom. Jeg synes også mange leger virker uinteressert når jeg snakker om bivirkninger

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Angående det du nevner om pakningsvedlegg, her finner du dem online (unntatt for Armour og andre alternativer, selvfølgelig). Pasientutgaven i høyremenyen.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Takk, Sonja!

jeg har startet med å maile importør av Cipralex. Skriver senere svarene jeg får (ikke veldig utfyllende foreløpig...) her i denne tråden

Lignende tråder

1. Antidepressiva
    Av gutt_81 i forumet Depresjon
    Svar: 5
    Siste melding: 11-02-09, 18:20
  2. Antidepressiva - for og imot?
    Av Stina i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 30-06-07, 22:43
  3. Reaksjoner på stress.
    Av Anne Ma i forumet Stress
    Svar: 15