Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Antidepressiva

Til dere som har fulgt mine plager. Jeg fikk beskjed at jeg ikke hadde hemokromatose. Min fastlege sier at nå har de sjekket meg for det som sjekkes kan, og nå må de begynne å prøve ting for å finne ut. Jeg skal først prøve allergi medisin (Zyrtec), så skal legen ha meg til å prøve noe antidepressiva. Og funker ikke det må jeg bare prøve en annen type.... jeg leser på nettet om dette og ser folk sier de FÅR angstanfall av slik medisin, får andre plager som potensproblemer, hodepine, svimmelhet osv.... Jeg spurte om jeg ikke kunne få gå på en lav dose sobril (muskelavslappende) men der fikk jeg blankt nei! "Det er avhengighetsskapende" var det jeg fikk høre.

Jeg er Meeeeget skeptisk til å begynne å teste antidepressiva "bare for å teste" om det funker, siden legene ikke finner ut hva som plager meg. Jeg er nå veldig veldig usikker/redd for hva jeg skal gjøre. Jeg sa foreløpig nei til det....

Jeg har tatt kontakt med Helhetsmedisinsenteret i Oslo, hvor jeg skal få tatt avføringsprøve og blodprøver for å sjekke om jeg har mat allergi/inntolleranse.

Stoffskifte mitt har vært normalt siste 3 gangene, og på aker sier de at det ikke kan være stoffskifteplager......Men jeg ble jo syk etter jeg ble overdosert før ca 2 år siden og går enda syk... :(

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Re: Antidepressiva

Hei...jeg vet du ""ikke"" vil ""høre"" på meg, men jeg tror fortsatt at mange av plagene dine skyldes at du har hatt skade i nakken din. En eller annen lege har jo nevnt det også.(Balder?) Jeg tror du ville fått en del svar med å iallfall ta den "gjennomlysningsrøntgen" jeg har snakket om tidligere. (Dette burde jeg kanskje ha skrevet med en pm, men skade i nakken gir ofte stoffskifteproblem senere, derfor tar jeg sjansen på å svare på forumet).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Hei Gunda, joda hører på rådene dine. MEN legene sier det ikke finnes noe som heter funksjonell MR. Kiropraktoren min sa han hadde hørt om det, men han sa det ikke ville gi noen særlig forskjell på en vanlig MR. Jeg venter på time nå på en MR av nakken faktisk.

På balderklinikken mente de det var whiplash, og sendte meg til Johanna Brandt...og hun mente jeg hadde whiplash i øret, hode, føttene, nakke osv, og da kan man jo begynne å lure på hva dette er fornoe. Jeg ble ikke bedre av å kaste bort mange tusenlapper hos henne. Dessuten var den krasjen i 50 km i timen, og jeg hadde vondt kun 2 dager i nakken etterpå.,, men fastlege mener det ikke har noe med nakken å gjøre,,,, derfor jeg fikk krangla meg til MR av den

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Begynner å lure på om jeg kan være EL-overfølsom... noen som kjenner noen som er det?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

det med denne MR samt whiplash er/var et vepsebol, kanskje du kunne prøve å kontakte foreningen som driver med dette, for jeg ahr da vitterlig hørt om denne funksjonelle MR jeg òg. De burde være de beste å høre om dette. Mange mange har jo fått vite av legen at whiplash ikke eksisterer.
    Forsikringsleger hevder fremdeles at whiplash ikke ekisterer.
    50 km/t kan gi skade. Mener at du bare kan ta denne funskjonelle MR i Bergen. (det jeg husker)
    Leste i et ukeblad nylig at noen whiplashforeninger anbefaler optiker for å få sjekket samsynsfeil, og det var tilfeldigvis også Bergen. Det var en historie om en dame som var helt ufør og kunne ikke tenke lenger engang, og foreningen i Bergen fortalte om de samsynsfeilene og en optiker i Bergen og hun fikk prismebriller og hodepinen forsvant og hun begynte å fungere igjen.
    Alle optikere kan måle sånt men ikke alle har egentlig greie på det.
    Poenget her er at hjernen bruker så mye energi å korrigere for denne synsfeilen slik at den ikke har energi lenger å gjøre andre ting. Eller noe sånt. Dama måtte justere brillene/prismene flere ganger i løpet av det første året og hun ble bare bedre. Forsikringsselskapet aksepterte også dette som følge av whiplashen, så det kan ikke være så nytt eller omstridt lenger.

Om hemokromatose, det kan tenkes at gentester ikke er alt.

Ang. matvareintoleranser, alt er mulig. Leser sågar at noen har salisylat-og aminintoleranser, det er flere forums og nettsider om det. Kan komme av genfeil i methylasjonssyklusen (noe som alle autister har, man må til en DAN doktor som sysler med sånt, mulig at npif vet mer samt dem som vet om autisme og gfcf diett.
    Og så leser jeg om borreliose, som forstyrrer slikt også, alle får tungmetallforgiftning av dette fordi borreliosen forstyrrer metallstoffskiftet. (gjemmer seg også bak tungmetaller...) og man får pseudocøliaki av borreliose.
    Alt dette er noe komplisert men det er en masse om dette på utenlandsk. Problemet er å finne ut hva man egentlig har. Noen sverger til alternative. Våre vanlige doktorer sier bare man trenger antidepressiva.

Hva vil de prøve på deg?
    Det fins mange typer antidepressiva, mange forskjellige klasser.
    De feste er forresten veldig sterke antihistaminer (!) og Dr. Heiko Santelman skriver at fordi mange blir bedre av symptomene for candidiasis på antidepressiva (som jo er sterke antihistaminer), konlkuderer legene med at det bare er psykisk.....

Jeg har bevisst brukt Sarotex for min allergi.

Forresten så sier kvantemedisin at jeg er "toxic" men jeg vet ikke helt om det kommer av forstyrrelser i methylasjon, eller bare all den amalgamen jeg hadde, eller andre ting, elelr hva jeg er "toxic" av. Parasitter er verdensmestere å samle på tungmetaller for å gjemme seg for immunforsvaret, forresten. Alle vi har parasitter.

nora

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Re: Antidepressiva

Hei Gunnda! Du sier at skader i nakken kan gi stoffskifteproblem senere? Jeg hadde store operasjoner på halsen da jeg var fem år (kreft), og fjernet sternocleidomastodontus, eller hva den store brede muskelen heter som ligger på hver side av halsen. Kan dette ha gitt meg stoffskifteproblem?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn