Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
23-05-09, 09:51 #1
veldig høy puls ved trening
Jeg har trent ca 2x/uka i 5-6 år og anser meg som "trent" person (tiltross for lett overvekt) - føler jeg aldri vil bli "godt trent" med lavt stoffskifte.. Ihvertfall, jeg skvetter fort opp i 140 under oppvarming og kan ha problemer med å holde meg under 180 utover i økten. Pleier å komme opp i 190 på slutten, når jeg gir det siste. Prøver å holde meg under 180 fordi jeg blir så svimmel hvis jeg ligger på ex 186 i 30-40 min. Og det er jo egentlig ikke så rart.
Trener spinning og stepstyrke ukentlig og løper litt i skogen utenom. Pulsen går ganske raskt ned igjen etter trening. Jeg er 29 år og teoretisk sett er makspulsen min 191 - men har aldri fått målt den ordentlig. Tenker hele tiden at jeg skal gjøre det da..
Noen med erfaring/tanker??
-
23-05-09, 12:26 #2
Sv: veldig høy puls ved trening
Sist jeg var hos lungelegen min (har astma og nedsatt lungefunksjon, ca 65 % av normal funksjon), diskuterte vi akkurat dette med makspuls. For min almennlege ville at det skulle sjekkes. Lungelegen sa at det var en kostbar og unødvendig undersøkelse, som egenltig ville si veldig lite om meg som er forholdsvis godt trent. Han sa rett ut at det er bare tull å gjøre på en som meg.
Alle har forskjellig maks- og hvilepuls. Det som er lurt er å lære hvor din makspuls er i perioder hvor du er godt trent. Da har jeg den som et mål å gå mot dersom jeg har trent lite en periode. Samt hvor lenge jeg klarer å holde meg der, selvsagt.
Å trene til jeg er svimmel og får blodsmak i munnen er ikke min måte å trene på. Instruktører som presser frem den biten gjør meg bare sinna. Det er vikig at treningen er morsom! Uansett om vi trener alene, i studio, i basseng eller i skauen!
Jeg er snart 49 år. Når jeg gir jernet under intervalltrening er min makspuls på ca 165, da har jeg ikke så mye mer å gi. Min puls skvetter også fort opp i 140-150 når jeg varmer opp.
Uansett har vi ikke puls som de som opptrer profesjonelt! De har ikke problemer med thyreoidea som vi har. Og de bruker litt mer tid og energi på trening....
Når pulsen går raskt ned er du jo bra trent!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-05-09, 16:33 #3
Dette med puls er som kjent svært individuelt. Som dere begge er jeg også relativt raskt oppe i en puls på 140-150 ved lett jogging og møter jeg en motbakke, ja da ser jeg de høye tall. Men her er det også store dagsvariasjoner. Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er godt trent her heller. Jeg har i de senere år lagt meg på det vi kan kalle mosjonistnivå, trening for velvære. Da det motsatte gang på gang har krevd for lang restitusjon. Jeg vil heller være i litt aktivitet hver dag enn å trene hardt et par ganger i uka. Men våre ambisjoner for hva vi ønsker å oppnå kan selvsagt være svært ulikt. Du er jo bare ungjenta i forhold til meg Serena

Jeg kjenner godt at formen blir bedre ved trening. Jeg blir sterkere, mer utholdende og får bedre kondisjon. Det ser jeg godt på hvor lenge jeg kan ligge høyt i puls i dag sammenlignet med noen år tilbake. Det betyr at jeg nyttigjør meg treninga og den gir meg det viktigste av alt mer energi og jeg blir glad av det. Overdriver jeg derimot, som jeg kan ha en tendens til når jeg blir ivrig (særlig ved intervalltrening), kan det føre til et par dager hvor jeg er helt pumpa.
Jeg ser derfor ingen grunn til å på hver trening presse meg opp mot maxpuls, av og til derimot kan det også gi en god følelse. Det er noe med å yte max som gir en tilfredstillende følelse. Men å trene i pulsintervall på 140-160 gir den effekten jeg ønsker meg og jeg har ingen ambisjoner om annet enn at dette skal gjøre meg godt jeg da
Jeg er rett og slett glad for dager jeg klarer å være aktiv, derfor blir puls litt sekundært av og til. Blir jeg varm og svett, har jeg hatt ei god økt
-
23-05-09, 18:07 #4
Takk, godt å høre at jeg ikke er heelt unormal med høy oppvarmingspuls. Jeg prøver ikke å presse meg høyt og føler heller ikke at instruktør gjør det, men blir så gira selv at jeg gir vel kanskje litt mye. Men det er jo så deilig der og da. Når jeg jogger går det ikke fort, men pulsen blir like høy.... Jogger mye saktere enn jogge-venninna mi.
Føler litt når jeg trener at enten så trener jeg, eller så trener jeg ikke. Klarer ikke å tilpasse intensitetsnivået til de forskjellige nivåene de snakker om ...
Tenkte å leie meg en personlig trener som kan hjelpe meg å finne makspuls, men de har stort sett ikke peiling på stoffskifte.. Føler at disse tingene går over i hverandre. Prøvde med en vanlig treningsveileder, men hun hadde ikke peiling. Ga meg bare generelle råd og sa at hvis legen min sa det var greit å trene med så høy puls var det greit for henne.
-
23-05-09, 19:13 #5
Jeg har passert 50 år, men kommer fort opp i 200 i puls på en step-trening. Ikke like høyt på spinning, men altfor høyt der også. Kan spinne i 2 timer med en snittpuls på 160. Jeg blir ikke varm i det hele tatt på lav puls.
Jeg brukte ikke pulsklokke før etter at jeg ble medisinert på Levaxin, så jeg aner ikke hvordan pulsbildet var den gangen - dessverre. Men uansett så bekymrer det meg ikke at den er høy under trening. Har du målt morgenpuls? Hvis den er "normal" så kan jeg ikke skjønne at det gjør noe om den er høy under trening. Noen som vet?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-05-09, 19:30 #6
Det er jo vanvittig høyt, Yvette. Men du har poeng i at om morgenpuls er normal er det kanskje ikke vits i å uroe seg .. Tror den er det, skal måle.
Jeg bare merker at jeg er veldig svimmel etter trening om jeg har kjørt hardt. Spesielt hvis jeg løper på mølle. Men det er vel kanskje fordi hodet bruker tid på å omstille seg fra rullende underlag til vanlig gulv ..
Iblant kjenner jeg og at jeg mister litt følelsen i høyre fot og får prikninger i fingrene, det skjer når jeg har hatt høy puls over lang tid - tenker at det bare er fordi blodet ikke rekker å ta opp nok oksygen og dermed er "tomt" når det kommer ytterst i ekstremitetene ...
det går jo over, så er egentlig ikke veldig bekymra.. Har dere det også sånn?
-
23-05-09, 19:54 #7
Egentlig synes jeg det burde være obligatorisk for slike treningsinstruktører at de lærer om stoffskiftet og våre sykdommer og å legge opp trening tilpasset vår gruppe. Da jeg tok instruktørkurset i vanntrim for halvannet år siden, var det snakk om folk med ryggplager, hjerteplager og gravide. Men folk med stoffskifteproblemer ble ikke nevnt. Det burde vi vel egentlig vært?
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-05-09, 19:32 #8
ja, det hadde vært optimalt. Kanskje det er noe Thyreoideaforbundet kan jobbe med?
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Trening og puls
Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-03-07, 19:15 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59
Svar med sitat
Bokmerker