Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??

Jeg er noget så totalt forvirret. Synes ikke jeg matcher noget af det, jeg har læst om Hashimotos/hypothyreose mere! Har siden december ikke taget hormon (medicin - Armour), og forventede jeg ville få det værre og værre, men får det i stedet bedre og bedre! Nu er det jo også det, det drejer sig om, men jeg har virkelig brug for en forklaring. Jeg har tidligere skrevet hele min stofskiftehistorie her på Sonjas og har tidligere i år skrevet lidt om dette mysterium i en anden tråd, hvor nora gav et bud på, hvorfor jeg pludselig ikke behøver tilført hormon mere – tak nora Jeg valgte her at startede en ny tråd, for at se om der er flere, der ved noget!?

Det var min overbevisning, at det skjoldbruskvæv, som går til grunde, når man har Hashimotos, er væk og borte for altid, og at det vil være nødvendigt at supplere med hormon resten af livet, samt øge dosis i takt med at kirtlen svinder.

* Hashimotos kan vel ikke kureres
    * Kirtlen kan vel ikke vokse ud igen

Jeg står jo i den situation, at jeg er sygemeldt og har søgt om nedsat tid (flex)… havde håbet at få nedsat tid, og hvis jeg med tiden skulle få det bedre på Armour, selvfølgelig gå op i tid igen. Nu ved jeg ikke, om jeg skal være ærlig overfor kommunen og melde mig rask. Jeg ville sandsynligvis godt kunne arbejde på fuld tid, men det har jeg ikke kunnet. Jeg skal ud og finde helt nyt arbejde, og har tidligere tænkt, det skulle være noget, jeg kunne magte (ikke meget hårdt, eller stressende arbejde, og ikke noget, der krævede en (klar) hjerne).

Jeg startede på Armour i aug. 08 og stoppede så i dec. p.g.a. jeg var gået tør for medicin, og da jeg ville starte op igen 10 dage senere, fik jeg voldsome symptomer på hyperthyreose. Jeg havde ellers forestillet mig (håbet), at mit forløb skulle blive, at jeg fik det bedre og bedre på Armour, men aldrig forestillet mig dette!

En ting er at være nød til at forkaste lægens mening og forklaringer, og selv måtte lære om sygdommen gennem erfaring og søgning om viden. Men, når man pludselig ikke mere kan tro på det, man har læst og erfaret hidtil – da bliver det svært at forholde sig til noget i det hele taget!

Det er det, der så f****** ved hypothyreose m.v. at vi ingen prognose har at indrette vores liv efter!!!

Skal til møde på kommunen i morgen!
    Sist endret av Admin; 17-03-09 kl 16:15 Begrunnelse: Link i teksten tilføjet

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste melding: 16-03-13, 05:39
  2. svært at blive gravid med hashimoto?
    Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 16-02-09, 11:02
  3. Vil nogen kigge på mine tal?
    Av bellebellen i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-08, 23:26
  4. Hvor fås liothyronin uden for Danmark
    Av Kirsten, DK i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 05-02-08, 21:49

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn