Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Vektøkning - hjeeelp..........

Hei

Jeg har gått opp 5 kilo siden jeg begynte med Levaxin (først levaxin, så Levaxin og Armour). Det er helt forferdelig - føler meg absolutt ikke vel.
    Først la jeg på meg 3 kilo, så stagnert det ei stund - men nu er jeg gått opp ytterligere 2 kilo. Jeg sliter veldig med å gå ned i vekt, må nærmest sultefore meg selv for at det skal lykkes. Og det er jo ikke holdbart - kroppen går jo snart på sparebluss, også kommer det jo på igjen så snart man begynner spise.
    Kan det være medisin???? Hjeeeelp

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Jeg vet ikke om dette er vanlig ved bruk av Levaxin, men jeg la også på meg da jeg begynte å bruke det for et par måneder siden. Faktisk la jeg på meg 10 kg(!) bare i løpet av noen uker...! Jeg har også lest at andre har opplevd vektøkning ved oppstart på Levaxin, så vi er nok ikke alene om dette. ;)

For min egen del så jeg en sammenheng med at jeg plutselig fikk tilbake matlysten; den hadde vært omtrent fraværende et par år. Har du sett noen sånne sammenhenger?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg la også på meg når jeg brukte Levaxin, men med det samme jeg begynte på Armour snudde dette og tok 8kg med en gang. Går fremdeles sakte men sikkert ned og er nå bare få kg. over det jeg bør ha.
    Jeg ser overgangen til Armour i klar sammenheng med dette for jeg prøvde alle mulige doser med Levaxin. Også Liothyronin.
    Armour virket på meg i allfall.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Gikk ned da jeg begynte med Armour, men la på meg igjen da jeg sluttet å røyke.
    Nå har jeg gått ned over 13 kg siden januar på Libra-kurs. Har tatt ett kurs og klarer meg selv nå.

Det går ut på å ikke gå på sparebluss, men spise mange små måltider om dagen. Hvis du tenker deg at ved-ovnen skal brenne, (sånn som vår forbrenning i kroppen), må du stadig legge på litt ved for å holde den konstant... slik er det med oss... Spise lite men ofte.

Det er ikke vanskelig, jeg sulter ikke i det hele tatt. Spiser vanlig mat som jeg eller har spist i alle år, kuttet ut smør og omtrent ikke sukker, men ellers er alt som før... Tar også et fiberbrød FØR alle måltider, det metter og ordner med tarm-funksjonen, renser bla.

Dessuten går jeg en tur hver dag, og det er sjelebot.... jeg nyter at jeg orker det, og naturen nå er fantastisk. Kjenner mer overskudd og humøret er adskillig bedre etter en god tur. Bare følelsen av å være så flink og å kjenne at det går "nedover" er fantastisk. Og dette sier ei dame som hadde belaget seg på å være tjukk resten av livet!!!!

Har vært å kjøpt nye dongeribukser i dag, fordi de andre drukner jeg snart i, og har gått ned 2 størrelser..Det er såååå moro!! :P

Vet at dette er noe de aller fleste kan klare.. man må bare ta seg selv litt i nakken og bestemme seg... resultatene viser seg fort. Gikk ned 2 kg den første uka... så bare stå på.

Glemte å si at jeg drikker masse vann. Sluttet med cola-light, fordi kurslederen sa at man ofte hadde problemer med å gå ned i vekt når man drakk det... og så jeg som aldri har drukket noe annet i mange, mange år... men jeg savner det ikke... Har av og til et glass i helga, men ellers er det vann!!

Lykke til... det er i hvertfall noe som virker.. og du kan spise din vanlige mat uten for mye linser og bønner osv....

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg gikk straks opp tre kilo når jeg startet med thyroxin, og det meste gikk på beina og lårene siden strømpebuksene ikke passet lenger, resten på midten og ansiktet og halsen...er fremdeles noe oppblåst i ansiktet. Gikk opp tre kilo til sist høst når jeg prøvde for første gang uten liothyronin men det er borte igjen nå.

Mary Shomon har en vekt-eller diett-bok for hypothyreose-pasienter. har ikke lest den men jeg mener de sier at boka sier at karbohydrater er man mye mere følsom for i forhold til før.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Boken til Mary Shomon som Nora nevner over har ganske enkelt tittelen: "The Thyroid Diet." Den er å få kjøpt på amazon. Går sikkert an å bestille den via en bokhandel også. Du finner mer info om den på nettsiden hennes: www.thyroid-info.com
    Hun har også en egen side om temaet: www.goodmetabolism.com Der kan den også bestilles...

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Huff jeg vet hvordan det er...
    har gått opp en dell selv nå,kanskje rundt 10 kg...ser ut som om jeg er gravid..helt grusomt...føler meg ikke bra...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei hei

Tove Liz - så flink du er. Ja det er artig å kjøpe seg nye klær når det går rette veien.

Nora - ja jeg har tro på at man er mer følsom for karbohydrater......når jeg tenker etter gjelder dette nok meg.
    Har store problemer med å få i meg proteiner. Er mest glad i korn...brødmat, kornblanding etc. Det har jeg vært hele livet. Jeg har i flere mnd spist kornblanding (selvlaget uten sukker og hvete) til frokost hver dag. Spist mer brødmat enn jeg pleide mens jeg var standhaftig på dietten min. Jeg tror kanskje dette har noe med vektøkinga mi å gjøre.
    Nu har skjerpet meg siden jeg skrev forrige innlegget her. Kuttet ut endel karbo og presset i meg mer proteiner. Laga meg blant annet smoothie med protein-pulver i. Jeg går litt turer - men det begrenser seg sjøl pga slitasjegikt i knær og betennelse i hæler.
    Jeg drikker mye vann og Farris. Håper det ordner seg litt etter hvert - absolutt ikke noe behagelig når alle klærne strammer. Jeg nekter å handle noe nytt før jeg går ned i vekt

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

sjekk protein-pulveret, om det er soya oppi. Mnage reagerer veldig på soya.
    Det fins mye om soy + thyroid på netttet når man taster det inn i en søkemotor.

Men de sier at man blir mye mer følsom for karbohydrater etter at man er blitt hypo.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Vekt - stoffskifte

Hei

Jeg la på meg 5 kilo fra jeg begynte med Levaxin.
    Nu begynner den faktisk å gå ned. Har ikke ofra vekta så mange tanker i det siste - syns bare plutselig at klærne begynte bli ulite mer behagelig å ha på. Var på vekta idag - og har gått ned et par kilo. Tror jo selv det er fordi jeg begynner nærme meg idealdosen med stoffskiftemedisin. Har ihvertfall ikke gjort noe annerledes enn da jeg gikk opp i vekt. Kanskje stoffskifte begynner virke "normalt".......intet er vel bedre enn det da.

PS - ta en titt på "Diverse" - litt humoristisk (eller kanskje gjenkjennende for de fleste av oss - også undertegnede..) innslag i hverdagen.

Ha en fin dag.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn