Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
22-02-08, 15:13 #1Gjest
Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
Kanskje litt vag problemstilling, men i dag fikk jeg høre av legen at jeg har fått en akutt luftveisinfeksjon. Har jo blitt mer og mer plaget av slikt de siste årene.
Brygget på noe siden tirsdag. Kastet opp og trodde det hele skulle gi seg etter det. (Hjelper som regel på hode og magen om man bare får det ut), men neste dag var jeg mer elendig og hadde svimmelhet, feber, hodepine, verking og stivere ledd enn noen gang. Vondt i brystet og ryggen.
Er ikke vi mer utsatt for slikt enn andre, luftveisproblemer osv. ?
Hvordan er dere når dere er syke, influensa, omgangssyke ? Er dere dobbelt så syke som andre normalt friske ?
Hva bygger dere immunforsvaret opp med på slike dager ??
Jeg pleier aldri å kaste opp om jeg har en virusinfeksjon :S Skulle tro man måtte lære å kjenne kroppen på nytt
-
22-02-08, 16:09 #2
hei.
har akkurat fått vite at jeg har lavt stoffskifte, men uken før jeg fikk vite det hadde jeg det akkurat slik som deg, akutt lufteveisinfeksjon.
når jeg var liten var jeg ALDRI syk.. nå får jeg alt av bakterie/virus infeksjoner...
og når jeg er syk er jeg SYK.. hehe.. om jeg er dobbelt så syk som de uten stoffskifte sykdom vet jeg ikke, men samboeren påstår at jeg er det..
kan nesten virke som vi er mere motagelige..
har desverre ingen gode råd om hva som kan bygge opp imunforsvaret på slike dager.. men er sikkert noen andre her inne som har noen gode råd
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-02-08, 16:44 #3
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 15
Jeg har vært veldig lite syk opp i gjennom. Men når vi har litt mindre energi enn det mange andre har og kanskje litt surrete ellers, kan det hende det virker som om vi rammes litt hardere når man blir syk.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
22-02-08, 21:45 #4
Jeg har ikke vært syk på to år, underlig nok.
Jeg vil anbefale masse antioksidanter, frukt og grønt. Et godt kosthold.
Vitaminer og mineraler. Mosjon og nok søvn.
-
22-02-08, 22:14 #5
jeg ble syk(forkjølet) på det hyppigste en gang i måneden, og det varte i to uker(gøøy). men etter jeg begynte å ta avant garden har det såvidt ralsa litt i halsen på over to pår
jippiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!har også unngått to influensaer/omgangssyker. enda mer jippiiiii!!!
kan ikke si selve sykdommen rammet hardere, men det tok veldig på å være konstant syk og sliten i tillegg til stoffskiftet.
-
23-02-08, 03:42 #6
Jeg har en venninne som har hypothyreose og som alltid blir veldig hardt rammet av forkjølelse og influensa og sånt. Selv den letteste forkjølelse er nok til å sende henne til sengs med feber.
Selv blir jeg som regel bare moderat syk, jeg blir sjelden sendt til sengs, men må bare ta det roligere en stund. Det er også sjelden jeg får noe slikt, stort sett bare en gang eller to i året. Nå har jeg nok brukt opp "kvoten" for i år allerede, hadde forkjølelse i januar og hostet i et par uker etterpå, og nå i februar har jeg jammen meg hatt samme type forkjølelse igjen med langvarig hosting og halsproblemer etterpå. Er fremdeles ikke frisk etter denne siste gangen. Jeg har ikke mulighet til å ta meg fri fra jobben, og det å være i vannet når man er syk er vel ikke det lureste. Heldigvis fikk jeg de verste dagene på dager jeg ikke jobber!
Jeg spurte en gang Oftebro (den tiden jeg gikk der) om hvordan dette med immunstyrkende midler virker når man har en autoimmun sykdom (slik min hypothyreose kommer av). Han var ikke sikker, men mente at det enten kunne styrke immunforsvaret slik at forkjølelsen ble bedre, eller at hypothyreosen ble verre. Så da er det vel bare å prøve og se hva som skjer? Selv har jeg ikke tatt noen slike midler, men jeg har "helt innpå" med c-vitaminbomber i form av frukt. Kanskje det er mest troen på at det hjelper, som hjelper? Jeg vet ikke.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-02-08, 11:05 #7
Jeg var aldri syk før jeg fikk hyperthyreose i -93, aldri. Etter det har jeg vært mye syk, fått "det som går", hatt streptokokker 1-2 ganger pr år. Men jeg har vært frisk av stoffskiftet, om du skjønner hva jeg mener.
Men etter at jeg begynte hos Oftebro, og han fortalte meg hva jeg bør ta av kosttilskudd, har jeg ikke vært syk, untatt av stoffskiftet.
Men nå ser det ut som jeg går for en ME-diagnose, så time will show om det er noe mer enn bare stoffskiftet som tuller.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
24-02-08, 16:29 #8Gjest
Men, hva slags anbefalinger fikk du av ham da som styrker deg
Opprinnelig skrevet av heisann
?
-
24-02-08, 19:30 #9
Han leste seg til det utifra blodprøvesvar, men jeg bruker
Jern + c-vitaminer
Kalsium med d-vitaminer + magnesium
Selen
Sink
Trio-B
Møllers dobbel
Det er hvertfall de jeg kommer på uten at jeg trenger å reise meg opp fra sofa`n..
Føler att imunnforsvaret mitt er bedre, selvom jeg ikke kan si at jeg er på beina igjen og i fult vigør. Men jeg blir ikke jevnlig slått helt i bakken av "alt som går". Er da enda no!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
10-03-08, 22:32 #10
Jeg blir veldig syk når jeg blir syk. Får kraftig luftveisinfeksjon og alle influensasymptomene 2-3 ganger pr år. Sist gang jeg var syk, juletider, så var jeg ekstremt dårlig i 3 uker og det er ny rekord. Tok blodprøver rett over nyttår som viste at jeg lå lavt igjen og måtte øke dosen. Så stoffskifte og imunsystemet henger sammen hvertfall på meg
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år, og vet egentlig ikke stort. Jeg har stolt på at legen vet hva han gjør (noe jeg skjønner nå er helt feil!).
Svar med sitat
Bokmerker